۰ نفر

ورود استقلال به لیگ قهرمانان آسیا

۸ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۲۵
کد خبر: 413217
ورود استقلال به لیگ قهرمانان آسیا

تیم فوتبال استقلال پس از پیروزی برابر الکویت و الریان قطر جواز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد تا سهمیه فوتبال ایران در این مسابقات به سه تیم افزایش پیدا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، تیم فوتبال استقلال در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۸:۴۵ امروز سه شنبه در ورزشگاه اختصاصی تیم السد به مصاف تیم الریان رفت که این بازی با نتیجه ۵ بر صفر به سود استقلال به پایان رسید. شیخ دیاباته (۸) و مهدی قائدی (۴۰ و ۴۷) و ارسلان مطهریر(۸۳ و ۹۰) برای استقلال گلزنی کردند.

این نیمه با بازی هجومی استقلال آغاز شد. در دقیقه ۸ نماینده ایران صاحب یک ضربه کاشته شد که وریا غفوری این کاشته را به تیرک دروازه حریف کوبید. شیخ دیاباته که در بازی قبلی استقلال مقابل الکویت دو گل زده بود، توانست توپ برگشتی را به گل اول تیمش تبدیل کند.

بعد از این گل، الریان برای جبران نتیجه فشارهایی را روی دروازه استقلال ایجاد کرد اما عملکرد خوب حسین حسینی و خط دفاعی استقلال مانع گل خوردن آبی پوشان شد.

در حالی که تیم قطری در حال حمله برای جبران نتیجه بود این استقلال بود که روی ضد حمله به گل دوم رسید.

در دقیقه ۴۰، شیخ دیاباته پشت محوطه جریمه الریان صاحب موقعیت شد و آنرا برای مهدی قائدی سانتر کرد. قائدی که نسبت به مدافع الریان قامت کوتاهتری داشت توانست با یک ضربه سر گل دوم را برای استقلال به ثمر برساند تا خیال آبی پوشان را در نیمه اول راحت کند.

نیمه دوم برای شاگردان فرهاد مجیدی در شرایطی آغاز شد که مهدی قائدی بازهم مثل یک بازیکن باتجربه عمل کرد و از اشتباه مدافع الریان در دفع توپ بهترین بهره را برد و با ضربه ای دقیق برای سومین بار دروازه میزبان را باز کرد.

در ادامه تیم الریان تلاش زیادی کرد تا بتواند فاصله با نماینده ایران را کم کند اما دفاع خوب و کم نقص آبی پوشان به این تیم اجازه نداد دروازه حسینی را تهدید کند.

در دقایق پایانی فرهاد مجیدی تصمیم به تعویض گرفت و ارسلان مطهری را به جای مهدی قائدی به میدان فرستاد که همین بازیکن تعویضی موفق شد در دقیقه ۸۳ چهارمین گل استقلال را وارد دروازه حریف قطری کند.

مطهری در دقیقه ۹۰ دومین گل خود را به ثمر رساند تا مثلث او ، قائدی و شیخ دیاباته بلای جان تیم قطری شود.

استقلال با پیروزی در این دیدار به گروه اول لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد تا در کنار تیم های الوحده امارات، الشرطه عراق و برنده دیدار تیم های الاهلی عربستان و استقلال تاجیکستان مسابقات مقدماتی خود را برگزار کند.