۰ نفر

استیلی: AFC هم از تیم امید ایران تعجب کرده بود

۲۷ دی ۱۳۹۸، ۲۳:۴۵
کد خبر: 410396
استیلی: AFC هم از تیم امید ایران تعجب کرده بود

سرمربی تیم فوتبال امید ایران ضمن واکنش به انتقادات درباره نحوه به کارگیری بازیکنان در مسابقات انتخابی المپیک، گفت: حتی اعضای AFC هم از تیمی که در دو هفته شکل داده بودیم متعجب بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حمید استیلی درباره ناکامی تیم فوتبال امید از صعود به المپیک و حذف از رقابت های قهرمانی آسیا گفت: به بازیکنان و کادر تیم امید خسته نباشید می گویم. از مردم هم عذرخواهی می کنم. تلاشمان را کردیم ولی نتوانستیم به حقمان برسیم. ما زمان را از دست دادیم. فدراسیون فوتبال هم در مدتی که من به عنوان مدیر فنی و سرمربی حضور داشتم، از تمام فیفادی ها به نحو احسن استفاده کرد ولی فقط زمان فیفادی نیست که باید استفاده کنیم. حداقل در اردوی آخر باید ۴۵ روز تیم را در اختیار می داشتیم. این ممکن نیست چون باشگاه ها بازیکن نمی دهند.

سرمربی تیم فوتبال امید تاکید کرد: اگر آلودگی هوا پیش نمی آمد بازیکنان استقلال و سپاهان را هم برای اردوی قطر به ما نمی دادند. از اینکه هوا آلوده بود ناراحت بودیم ولی از اینکه بازیکنان را دادند خوشحال شدیم.

استیلی با اشاره به جابجایی پست چند بازیکن در این مسابقات تصریح کرد: چون دوران آماده سازی برای تیم نداشتیم، بازیکنانی که در لیگ آماده بودند را در ترکیب اصلی گذاشتیم. شاهین طاهرخانی را در آینده می بینید که چه بازیکنی می شود. همه ستاره بودند ولی رضا دهقانی فوق العاده بود. اللهیار صیادمنش را حتی در قطر هم نداشتیم و یک هفته قبل از بازی ها به ما اضافه شد. محمد محبی را به خاطر آسیب دیدگی نداشتیم. حبیب فرعباسی حتی در بازی تدارکاتی هم با ما نبود.

وی خاطرنشان کرد: این بهانه نیست ولی شکل بازی و ساختار دفاع و حمله تیم امید را که می بینید باید به این تیم افتخار کرد. خبرنگار AFC اذعان داشت که گروه ما گروه سختی بود. ما شایستگی صعود را داشتیم. در بازی با چین اگر از دقیقه ۲ قدر موقعیت ها را می دانستیم بالای پنج گل به حریف می زدیم.

سرمربی تیم فوتبال امید درباره دلیل استفاده از امید نورافکن در پست دفاع میانی و انتقاد برخی از کارشناسان از این تغییر پست ها گفت: امید در ۹۵ درصد بازی های ما دفاع آخر بازی کرد. ما در این پست مشکل داشتیم. در بازی های مقدماتی هم امید دفاع وسط بود. سطح بازی های اینجا نسبت به مرحله مقدماتی بالاتر بود. در بازی آخر شاهین طاهرخانی را گذاشتم. در این مسابقه نیاز داشتیم بازیسازی را از خط دفاع شروع کنیم. در دو بازی نخست سعی کردیم به خاطر پرس ازبکستان و کره، بازی مستقیم انجام بدهیم ولی در بازی با چین شرایط فرق می کرد.

استیلی افزود: شاید اگر تمام دوستان و مربیان عزیز کنار ما بودند بهتر قضاوت می کردند. محمدی، پیروانی، ماجدی، شاهرودی و امامی فر کنار ما بودند. اینها در سطح بالا مربیگری کرده اند و بالاترین سطح مدرک مربیگری را دارند و تحصیلکرده هستند. خود کسانی که در AFC بودند تعجب کردند تیمی که دو هفته شکل داده بودیم اینطور بازی می کرد.

وی درباره دلیل نیمکت نشینی مهدی قائدی مقابل ازبکستان و چین و حضورش در زمین به عنوان بازیکن تعویضی یادآور شد: آب و هوای شرجی اجازه نمی داد که از بازیکنی مثل قائدی ۹۰ دقیقه استفاده کنیم. قائدی در بازی دوم از اول در ترکیب بود که دفاع حریف سرسخت بود. در بازی آخر هم سعی کردیم دفاع حریف را خسته کنیم و سپس قائدی را بیاوریم. ما در تمام دقایق بازی برنامه و ساختار دفاعی و حمله داشتیم. بازیکنان وظایفشان را می دانستند. ما تیم آنالیز داریم که اسنادش موجود است.