۰ نفر

قرض ارز برای توافق 130هزار دلاری با کالدرون

۱۷ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵
کد خبر: 407802
قرض ارز برای توافق 130هزار دلاری با کالدرون

اوضاع و احوال باشگاه پرسپولیس اصلا خوب نیست. تیمی که با همه مشکلات پیش‌رویش قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر شد، حالا خود را در گردابی می‌بیند که پیش از این استقلال توسط مربی ایتالیایی‌اش در آن افتاده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرهیختگان، حالا از همه‌جا خبر می‌رسد که کالدرون سرمربی آرژانتینی سرخ‌های پایتخت قصد ندارد به این تیم برگردد. البته پیگیری‌ها از باشگاه پرسپولیس نشان می‌دهد مدیرعامل این باشگاه که این روزها خود را در وضعیت بسیار سخت می‌بیند، همه تلاشش را به‌کار گرفته تا مانع از قطع همکاری کالدرون با پرسپولیس شود. بد نیست نگاهی بیندازیم به اخباری که این روزها از باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد.

130 هزار دلار برسد، کالدرون می‌آید

همان‌طور که مطلع هستید گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی پرسپولیس از ابتدای فصل تا امروز 300 هزار دلار قسط اول قراردادش را دریافت کرده و قرار بوده تا نیم‌فصل 300 هزار دلار قسط دومش را دریافت کند. اما این پول به مربی آرژانتینی نرسید تا او در روز اول ژانویه با ارسال نامه‌ای رسمی به باشگاه پرسپولیس اعلام کند که قصد فسخ قراردادش را دارد. اگر این اتفاق بیفتد، کالدرون می‌تواند کل طلب این فصلش را از باشگاه پرسپولیس بگیرد و فیفا هم حکم به محکومیت پرسپولیس خواهد داد. با خبر شدیم انصاری‌فرد از طریق مدیربرنامه‌های این مربی با او ارتباط برقرار کرده و از او خواسته با دریافت مبلغ علی‌الحساب 130 هزار دلار راهی اردوی قطر

(در صورت برگزاری) شود. گفته می‌شود کالدرون تلویحا این پیشنهاد را پذیرفته است. حال باید دید نظر او در روزهای بعد تغییر می‌کند یا او را در روز 19 دی در اردوی الشحانیه قطر خواهیم دید.

دردسر بزرگ در انتظار انصاری‌فرد

خبر می‌رسد دیروز بخشی از ارز موردنیاز باشگاه پرسپولیس برای حل مشکل کالدرون و البته بشار رسن به دست آنها رسیده و قرار است بخشی دیگر نیز طی امروز و فردا در اختیار مدیریت باشگاه قرار بگیرد. گفته می‌شود این ارز قرض گرفته شده و زمان پرداخت بعدی اسپانسرهای باشگاه این قرض پرداخت خواهد شد. طبق شنیده‌ها اسپانسرهای باشگاه قرار است تا یک ماه آینده بخشی از قسط قرارداد خود را در اختیار باشگاه پرسپولیس بگذارند. اگر این پول نرسد، انصاری‌فرد به دردسر بزرگی خواهد افتاد.

نقل‌وانتقالات پرسپولیس روی هوا

باشگاه پرسپولیس تا امروز هیچ دستاوردی در فصل نقل‌وانتقالات نداشته و روز 23 دی فرصت این باشگاه برای یارگیری از دست خواهد رفت. این باشگاه درخواست رسمی خود برای جذب شهریار مغانلو مهاجم پیکان، دانیال اسماعیلی‌فر مدافع راست ذوب‌آهن و سعید واسعی هافبک تهاجمی پیکان را به باشگاه‌های آنها ارسال کرد، اما دو باشگاه با درخواست پرسپولیس مخالفت کردند و به این ترتیب پرونده سرخ‌پوش شدن آنها بسته شد. کالدرون از باشگاه دو مهاجم جدید خواسته و اعلام کرده بود اگر امکانش هست، اسماعیلی‌فر را به تیم اضافه کنند که هیچ‌کدام از این نفرات اجازه حضور در پرسپولیس را پیدا نکردند. تلاش برای جذب آل‌کثیر از نفت آبادان اما فعلا ادامه دارد.  پروژه جذب بازیکن خارجی هم به خاطر قطع ارتباط کالدرون با باشگاه نیمه‌کاره رها شد. کالدرون که می‌دانست باشگاه پرسپولیس پول لازم برای جذب بازیکن خارجی را ندارد، اعلام کرد قید حضور بازیکن خارجی را زده است و در این‌باره اصلا با مسئولان باشگاه صحبت هم نمی‌کند. برای همین پرسپولیسی‌ها نمی‌دانند با کدام گزینه می‌توانند وارد مذاکره جدی شوند. ظاهرا پیغام‌های آنها به کالدرون هم در این مورد بی‌جواب مانده است.

اعتصاب در برنامه سرخ‌پوشان!

شنیده‌ایم بازیکنان تیم قصد دارند امروز تمرین نکنند. عدم دریافت بخشی از طلب سال قبل آنها باعث شد کالدرون یکی از شروط ادامه همکاری‌اش را پرداخت کامل طلب شاگردانش عنوان کند و بگوید این پول باید تا قبل از شروع نیم‌فصل دوم به آنها پرداخت شود، درحالی که باشگاه قرار بود تا شروع نیم‌فصل دوم بخش دیگری از مبلغ قرارداد این فصل بازیکنان را به حساب آنها واریز کند. این موضوع دردسرهای تازه‌ای به وجود آورده که فقط یکی از آنها نیامدن کالدرون بوده است. شنیده‌ایم بازیکنان تیم قصد دارند برای روشن شدن تکلیف‌شان از تمرین کردن خودداری کنند. باید دید آیا این اتفاق امروز می‌افتد یا بازیکنان در تصمیم‌شان تجدیدنظر خواهند کرد.

تامین هزینه سفر سرخ‌ها و اقامت در هتل الریان

کاروان پرسپولیس طبق برنامه قرار است شامگاه چهارشنبه 18 دی‌ماه یعنی فردا تهران را به سمت قطر ترک کرده و اردوی خود را در زمین باشگاه الشحانیه برپا دارند. قرار است یک بازی هم با این تیم انجام دهند. محل اقامت آنها هم در هتل الریان دوحه خواهد بود. این اردو روز دوشنبه 30 دی به پایان خواهد رسید. دیروز هزینه سفر و اقامت بازیکنان در قطر تامین شد تا این باشگاه مشکلی برای این سفر نداشته باشد. امید عالیشاه و آدام همتی که توسط کالدرون در لیست بازیکنان مازاد باشگاه پرسپولیس قرار گرفته‌اند، در این سفر غایب خواهند بود. مشخص نیست اگر کالدرون قصد ادامه همکاری با باشگاه پرسپولیس را نداشته باشد، تکلیف این دو بازیکن چه خواهد شد.

تکذیب مازاد شدن ماهینی و احمدزاده

گفته می‌شد کالدرون قصد کنار گذاشتن حسین ماهینی و فرشاد احمدزاده را از لیست بازیکنان تیمش در نیم‌فصل دارد. حتی گفته می‌شد او در این مورد وقت بیشتری خواسته تا درموردشان تصمیم قطعی را بگیرد. اما باشگاه پرسپولیس اعلام کرد هر دو بازیکن در لیست پرسپولیس باقی می‌مانند و قصدی برای مازاد اعلام کردن آنها وجود ندارد.

جلسه باشگاه با ترابی

مهدی ترابی بهترین بازیکن پرسپولیس در نیم‌فصل اول لیگ برتر به علت طلب یک میلیاردی‌اش از باشگاه امکان فسخ قرارداد را دارد. اما این بازیکن فعلا از انجام چنین کاری خودداری کرده تا مشکلی برای تیمش به وجود نیاید. طبق شنید‌ه‌ها قرار است انصاری‌فرد با این بازیکن نشستی داشته باشد تا بر سر نحوه پرداخت این پول در چند قسط با او به توافق برسد. باشگاه  جز پرداخت قسطی این بدهی چاره‌ای ندارد و باید دید ترابی در این‌باره با انصاری‌فرد چطور همکاری خواهد کرد.

مراقبت از بشار رسن!

ظاهرا این روزها به‌شدت مراقبند تا بشار رسن با تیم دیگری قرارداد امضا نکند. او که 300 هزار دلار از پرسپولیس طلب دارد و حق فسخ قرارداد هم دارد، هنوز هیچ پولی از باشگاه نگرفته و بیم این می‌رود که این بازیکن با تیم دیگری قرارداد امضا کند. شنیده‌ایم در تلاش هستند بخشی از طلب این بازیکن را به‌زودی پرداخت کنند و البته مراقبت می‌کنند تا این بازیکن به یکباره با تیم دیگری قرارداد نبندد.