۰ نفر

وزیر ورزش:

تخصیص اعتبارات فدراسیون‌ها به ٨٥درصد می‌رسد

۴ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۴۰
کد خبر: 404749
تخصیص اعتبارات فدراسیون‌ها به ٨٥درصد می‌رسد

وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌هایی که در حال انجام است ، اعتبارات فدراسیون‌ها بین هشتاد تا هشتاد و پنج درصد تخصیص پیدا می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مسعود سلطانی‌فر در بخش پایانی نشست با روسای فدراسیون‌ها از برگزاری یک کارگاه آموزشی ، هم افزایی و دانش افزایی با حضور مشترک رؤسای فدراسیون ها ، مدیران کل استانی و مسئولین ورزش بانوان استان ها تا قبل از پایان سال جاری به منظور هماهنگی در راستای توسعه ورزش کشور برگزار خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان به برگزاری منظم جلسات ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک اشاره کرد و اظهار داشت : در این جلسات موارد مربوط به اعزام‌ها ، اردوها و مشکلاتی که فدراسیون‌های المپیکی دارند مطرح می شود و تصمیم گیری نهایی صورت می‌گیرد.

سلطانی‌فر مشکلات کنونی کشور را مورد توجه قرار داد و از تلاش‌های زیاد به منظور افزایش تخصیص اعتبارات تا ٨٠ و ٨٥ درصد خبر داد و اظهار داشت : فدراسیون های المپیکی تا بیست درصد بیشتر از فدراسیون ها دریافت خواهند کرد. 

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره لایحه بودجه سال ٩٩ تصریح کرد : با قدرت از لایحه بودجه دولت دفاع می کنیم و در زمینه بودجه ورزش هر کجا نیاز به پیگیری باشد از سوی حوزه معاونت حقوقی ، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تصویب اساسنامه جدید فدراسیون ها پس از چند دوره رفت و آمد در دولت خبر داد و اظهار داشت : این اساسنامه به شورای نگهبان رفته است و از سال ٩٥ هم که لایحه اهداف وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان هم در دولت تصویب شد ، در مجلس است .

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به تصویب آیین نامه پرداخت کمک هزینه به ورزشکارانی که در قالب انفرادی و تیمی کسب سهمیه کرده اند، اشاره کرد و توضیح داد : بر اساس آنچه در ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک تصویب شد، ورزشکارانی  که کسب سهمیه کرده اند ، ماهیانه پنج میلیون تومان دریافت مَی کنند و به سرمربیان هم همین میزان پرداخت خواهد شد و بر اساس تعداد سهمیه های کسب شده به مربیان هم به میزان نیمی از این مبلغ پرداخت می شود و قسط اول به زودی پرداخت می شود .فدراسیون ها هم باید با دقت این پاداش ها را که به حساب آنها واریز مَی شود ، به ورزشکاران و مربیان پرداخت کنند .

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت کمیسون های مختلف در کمیته ملی المپیک ، تاکید کرد : انتظار دارم روسای فدراسیون ها و مدیران ورزشی کشور با کمیسیون های زیر مجموعه کمیته ملی المپیک همکاری لازم و حضور جدی را داشته باشند تا از ظرفیت ها روز به روز در راستای توسعه ورزش استفاده کنیم.