۰ نفر

ویلموتس و وکیلش انگلیسی‌شان را قوی کنند

۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۶:۴۴
کد خبر: 402208
ویلموتس و وکیلش انگلیسی‌شان را قوی کنند

در روزهای گذشته اخبار جدایی آندره‌آ استراماچونی، سرمربی استقلال و رایزنی درخصوص بازگرداندن این مربی ایتالیایی تا حدی زیاد بود که موضوع مهم مارک ویلموتس و فسخ قرارداد او با فدراسیون فوتبال به حاشیه رانده شد و تقریباً مسکوت ماند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، در این شرایط شنبه، کاترین ویلموتس همسر مارک ویلموتس که به عنوان وکیل اول او، ماجرای غرامت این مربی از فدراسیون فوتبال ایران را پیگیری می‌کند، ادعاهای عجیبی مطرح کرد. بعد از ماجراهای اخیر و جدایی این مربی از تیم‌ ملی ایران، کاترین پرونده را به دست گرفته و مدعی شده قصد دارد غرامت 7 یا 8 میلیون یورویی از فدراسیون فوتبال ایران بگیرد. ادعای همسر ویلموتس در حالی مطرح شده که پیش از این اعلام شد طرفین برای پایان همکاری به توافق رسیده‌اند. از سویی ادعای همسر ویلموتس با عصبانیت مهدی تاج مواجه شد و رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد که به حرف‌های او توجهی نمی‌کند!

محمود اسلامیان، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درخصوص ادعای همسر ویلموتس  گفت: «قرارداد ویلموتس با فدراسیون کاملاً روشن است. بندی در قرارداد او وجود دارد که طبق آن هر کسی قرارداد را فسخ کند، باید به طرف مقابل 3 ماه خسارت بدهد. در جلسه‌ای که میان تاج و ویلموتس برگزار شد، ویلموتس این بند از قرارداد را مشاهده کرد و وکلای او به ویلموتس گفتند که چرا با وجود این بند، قرارداد را امضا کردی.»

او در پاسخ به این سؤال که ویلموتس چه مبلغی باید به فدراسیون بابت خسارت پرداخت کند، بیان داشت: «مبلغ خسارت ناچیز است. همسر ویلموتس وکیل است و برای خودش سنگی انداخته، آیا بگیرد آیا نگیرد. متأسفانه شرایط ما به گونه‌ای شده که فقط باید دنبال مربیان خارجی بدویم. ما باید درخصوص استخدام مربی تجدید نظر داشته باشیم و در رده‌های ملی و باشگاهی از مربیان داخلی استفاده کنیم. جالب است که ویلموتس قرارداد را نخوانده بود. او باید کلاس زبان انگلیسی برود و متن و مفاد قرارداد را بخواند. ویلموتس باید زبان انگلیسی‌اش را قوی کند. همسر او هم باید کلاس زبان برود و قرارداد را بخوانند و پس از آن درخصوص غرامت صحبت کنند.»

در میان گزینه‌هایی که مطرح شده یحیی گل‌محمدی، سرمربی شهرخودرو محتمل‌ترین مربی برای جانشینی ویلموتس است. پیش از این هم یحیی به نیمکت تیم ملی نزدیک شده بود؛ مربی‌ای که در چند سال گذشته نتایج خوبی با تیم‌های باشگاهی کسب کرده و هم اکنون هم با شهرخودرو جزو تیم‌های بالانشین و مدعی است. از سویی فرهاد حمیداوی، مالک شهرخودرو در مصاحبه‌ای تأکید کرد که گل‌محمدی در تیم ‌ملی بهتر از ویلموتس نتیجه می‌گیرد و این صحبت‌های او را می‌توان چراغ سبزی برای حضور گل‌محمدی روی نیمکت تیم ملی دانست. اسلامیان درخصوص گزینه‌های مدنظر برای جانشینی ویلموتس، این گونه صحبت کرد: «در میان گزینه‌های فدراسیون، هم گزینه خارجی وجود دارد و هم مربیان ایرانی. رزومه و شرایط گزینه‌ها روی میز تاج است و او مشغول بررسی است. ما در فوتبال مان مربیان خوبی داریم؛ کسانی که با تیم‌های خود افتخارات زیادی کسب کرده‌اند.»

اسلامیان در ادامه به ماجرای فسخ قرارداد آندره آ استراماچونی و کشمکش‌ها برای بازگرداندن او اشاره کرد: «همه می‌دانند که کشور ما تحریم است و در زمان تحریم، پرداخت دستمزد کار چندان راحتی نیست. مربی‌ای همچون کی‌روش خودش با این شرایط کنار می‌آمد. برخی‌ها سرمربی استقلال را بت کردند و یک کشور از وزارت ورزش گرفته تا وزارت امور خارجه بسیج شدند تا او را بازگردانند. استراماچونی که افتخاری کسب نکرده و با 4 پیروزی نمی‌توان از او بت ساخت. لیگ فراز و نشیب‌های زیادی دارد و نمی‌توان ادعا کرد که قطعاً استقلال با استراماچونی قهرمان لیگ می‌شود. استراماچونی باید تا نیم فصل در استقلال می‌ماند و در تعطیلی لیگ تکلیف خود را مشخص می‌کرد. مسئولان استقلال فرار نمی‌کردند و این طور هم نبوده که نخواهند پولش را بدهند. فیفا در این خصوص قوانین سفت و سختی دارد و استراماچونی می‌توانست تا نیم فصل صبر کند و پس از آن مدعی دریافت مطالبات خود باشد.»