۰ نفر

عواقب ورزش کردن با آرایش

۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲
کد خبر: 400798
عواقب ورزش کردن با آرایش

طبق نظر پزشکان هنگام ورزش همزمان با عرق کردن آلودگی‌ها از پوست صورت بیرون می‌آید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، وقتی شما روی صورت تان آرایش دارید مواد آرایشی منافذ پوستی را می‌پوشاند و باعث گرفتگی این منافذ می‌شود.

 وقتی پوست نتواند نفس بکشد و منافذ پوست بسته باشد احتمال ایجاد جوش‌های سر سیاه و سر سفید در سطح پوست بیشتر می‌شود.

ممکن است شما بخواهید در باشگاه و طی ورزش آراسته تر به نظر بیایید و با صورتی دارای آرایش ورزش کنید اما باید به شما بگوییم عواقب این کار خیلی زیاد است چون پوست شما به شدت آسیب می‌بیند.

مدیر موسسه پزشکی لندن می گوید: «ورزش باعث افزایش گردش خون می‌شود و رگ‌های خونی نزدیک به سطح پوست را باز می‌کند و در نهایت باعث عرق کردن می‌شود. این اتفاق موجب آرام شدن شما می‌شود و همچنین مواد سمی و آلودگی‌ها را از طریق سطح پوست دفع می‌کند و وقتی شما روی صورت تان انواع کرم یا پنکک دارید پوست عملا نمی‌تواند به خوبی نفس بکشد و مواد سمی و آلودگی‌ها را از سطح خود دفع کند».

عرق و چربی طبیعی پوست خودش به تنهایی باعث بسته شدن منافذ پوستی می‌شود حالا فکرش را بکنید چه بلایی سر پوست صورت تان می‌آید وقتی آرایش هم دارید.

تنفس نکردن پوست صورت می‌تواند باعث انواع آکنه و جوش در سطح پوست شود. بعد از ورزش باید عرق‌ها پاک و پوست خنک شود اگر شما این کارها را انجام ندهید عملا باعث افزایش احتمال ایجاد آکنه و جوش در سطح پوست خود می‌‍ شوید.

توصیه می‌شود قبل از ورزش آرایش صورت خود را با استفاده از آب یا پد آرایشی پاک کنید و بلافاصله بعد از تمام شدن ورزش صورت تان را بشویید تا عرق و چربی طبیعی پوست روی صورت نماند و در نهایت فراموش نکنید که دوش بگیرید.

ماسک‌های صورت خاک رسی یک تمیز کننده قوی و به دلیل دارا بودن اسید سالیسیلیک یک ضد التهاب فوق‌العاده است. شما می‌توانید این ماسک‌ها را با مشورت پزشک و متخصص پوست بعد از ورزش استفاده کنید.

افزون بر این ماسک‌ها بهتر است به طور مرتب از ماسک‌های لایه‌بردار خانگی هم استفاده کنید. مثلا ترکیب میوه پاپایا همراه با عسل می‌تواند یک تمیز کننده و لایه‌بردار و همچنین مرطوب کننده خوب برای پوست شما باشد.