۰ نفر

واکنش‌ها به رفتن استراماچونی ادامه دارد

۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۷:۰۷
کد خبر: 400749
واکنش‌ها به رفتن استراماچونی ادامه دارد

رفتن آندره آ استراماچونی، سرمربی موفق و خوش‌فکر این فصل استقلال تهران، دیگر قطعی است؛ اگرچه در 24 ساعت گذشته تعدادی از مسئولان باشگاه استقلال تلاش کردند به هواداران این تیم امیدواری دهند و بگویند استراماچونی بر می‌گردد ولی این مرد ایتالیایی صبح روز گذشته ایران را به مقصد ترکیه ترک کرد تا همان اندک امید استقلال هم از بین برود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق،  این تیم روز گذشته در چارچوب رقابت‌های لیگ هم بدون استرا به مصاف پیکان رفت تا کام هوادارانش تلخ شود. البته بحرانِ رفتن استراماچونی از استقلال روز گذشته جدی‌تر هم شد چون از همان اوایل صبح نزدیک به دو هزار نفر هوادار خشمگین استقلالی به دلیل اعتراض به فسخ قرارداد استراماچونی جلوی درِ این باشگاه تجمع کردند؛ تجمعی که نه تنها دوستانه نبود، بلکه با زدوخورد نسبی هم همراه شد. هواداران استقلالی که از شیوه مدیریت تیمشان ناراضی بودند با سردادن شعارهای مختلفی خواستار استعفای مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره باشگاه بودند. هر چند این اعتراضات به شکستن پنجره و درِ پارکینگ ساختمان باشگاه هم کشیده شد و هواداران وارد پارکینگ باشگاه هم شدند. در نهایت اما بعد از پنج ساعت کش‌وقوس، با دخالت نیروی انتظامی، این هواداران خشمگین از محل متفرق شدند. در همین بین و در شرایطی که بسیاری از اعضای هیئت‌مدیره باشگاه خودشان را از دسترس خارج کرده بودند، اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیئت‌مدیره باشگاه استقلال، با شبکه خبر گفت‌وگو کرد به این امید که کمی فضا را لطیف‌تر کند. «قرارداد استراماچونی به همراه سه دستیار ایشان سالی 750 هزار دلار است که از این مبلغ 327 هزار دلار آن را داده  و زمان عقد قرارداد نیز صد هزار دلار پرداخت کرده بودیم. طبق قرارداد، پول را به حساب استراماچونی در میلان ایتالیا واریز می‌کردیم، اما به توجه به تحریم‌های صورت‌گرفته علیه ایران، شرایط واریزی سخت شد و مجبور شدیم در کشورهای همسایه پول را از طریق شخص ثالث به حساب ایشان واریز کنیم. استراماچونی اعلام کرد  واریز از کشور ثالث برای او مشکل‌ساز شده و به همین دلیل حساب دیگری در کشور چک به ما داد که پول واریزی ما به این حساب برگشت خورد. قرار بود دوشنبه دوباره پول به حساب ایشان واریز شود و توافق کرد که به تیم  تمرین دهد، اما این کار را نکرد». رئیس هیئت‌مدیره باشگاه استقلال می‌گوید خواسته استراماچونی این بوده که قراردادش از دو سال به یک سال تغییر کند ولی با این حال حاضر به شرکت در جلسه باشگاه هم نشده است. او همچنین گفت  با رفتن استراماچونی یک گزینه «داخلی» که «دوستش داشته باشند» احتمالا جای این مربی‌ای را خواهد گرفت.صحبت از جایگزینی استراماچونی آن‌هم با یک مربی‌ای که دوستش داشته باشند، بسیاری از هواداران استقلال را به یاد فرهاد مجیدی انداخته است؛ یکی از اسطوره‌های استقلال که پایان فصل گذشته برای مدت کوتاهی هدایت این تیم را بر عهده گرفت. با این حال، صحبت‌های رئیس هیئت‌مدیره باشگاه هم خیال هواداران را راحت نکرد. آنها که حسابی عصبانی بودند خواستار احضار وزیر ورزش به مجلس هم بودند تا در این زمینه پاسخ‌گو باشد. همین موضوع بهانه‌ای شد تا علی اصغر یوسف‌نژاد، نایب‌رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، هم در گفت‌وگو با ایسنا، خبر دهد «وزیر ورزش برای پاسخ‌گویی درباره‌ وضعیت سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان و همچنین تیم باشگاهی استقلال به کمیسیون فرهنگی فراخوانده شده است».

وزیر و عراقچی به دنبال برگرداندن استراماچونی!

عرصه که بر وزیر ورزش تنگ‌تر شد، خبر رسید او دستور پیگیری داده و از وزارت امور خارجه خواسته است با همکاری جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در ایران، کاری کنند تا استراماچونی دوباره برگردد و روی نیمکت استقلال بنشیند. اتفاقا عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه، هم با تأیید چنین موضوعی به سایت وزارت ورزش و جوانان گفت: «با وساطت سفیر ایتالیا در تهران در تلاشیم استراماچونی به تهران و هدایت تیم استقلال بازگردد، تحریم‌های ظالمانه مهم‌ترین مشکل ما برای رساندن مطالبات مالی او به حساب‌هایش در خارج بود که امیدوارم به‌زودی او را مجددا در سمت سرمربیگری استقلال ببینیم. به نظرم استراماچونی عجله کرد و با کمک سفارت‌های ایران در ایتالیا و آقای پرونه، سفیر ایتالیا در تهران، به‌زودی پرداخت و مطالبات مالی معوقه ایشان به حسابش خواهد رفت. برای حل مشکل سرمربی ایتالیایی استقلال تهران دست به‌کار شدیم و با مذاکرات متعددی که خود من با سفیر ایتالیا در تهران و همین‌طور سفیر خودمان در کشور ایتالیا داشتیم، در تلاش هستیم با وساطت آقای پرونه سفیر ایتالیا در تهران استراماچونی به تهران و هدایت تیم استقلال بازگردد».  سیدعباس عراقچی در شرایطی مأمور شده است سرمربی ایتالیایی استقلال را به ایران برگرداند که خودش چندی پیش به‌شدت از سوی هواداران استقلال و البته فرهاد مجیدی، سرمربی وقت این باشگاه، مورد شماتت قرار گرفته بود که با طرفداری از باشگاه پرسپولیس، روی رأی داوران اثرگذار بوده است. ماجرا به انتهای فصل پیش بر می‌گردد که فرهاد مجیدی؛ مردی که می‌گویند قرار است جانشین استراماچونی شود، بعد از رفتن شفر، هدایت تیم را به دست گرفته بود. او با استقلال به نتایج مورد نظرش نرسید تا در اینستاگرامش حمله‌ای تند به عراقچی داشته باشد. عراقچی چندی قبل از اظهارات فرهاد مجیدی در تلویزیون حاضر شده و ابراز امیدواری کرده بود پرسپولیس قهرمان آسیا شود. مجیدی با اشاره به همان موضوع عراقچی را پرسپولیسی توصیف کرده و مدعی شده بود اظهار نظرات او تأثیر مستقیمی بر سوت داوران علیه استقلال داشته است!