۰ نفر

ویلموتس برای بازی با عراق می‌آید؟

۱۶ آبان ۱۳۹۸، ۷:۳۰
کد خبر: 392729
ویلموتس برای بازی با عراق می‌آید؟

تیم ملی پنجشنبه آینده در چهارمین بازی خود در گروه C مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ میهمان عراق است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، در این شرایط، به علت ناآرامی‌های اخیر در کشور عراق گمانه زنی فراوانی به‌وجود آمد و برگزاری بازی دو تیم در بصره در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. سرانجام فیفا دیروز در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که بازی‌های خانگی تیم ملی عراق با ایران و بحرین در روزهای ۲۳ و ۲۸ آبان به دلایل امنیتی باید در خارج از عراق برگزار شود و تا امروز(پنجشنبه) فرصت داد محل جدیدی برای برگزاری دو دیدار در خارج از خاک این کشور، معرفی کند. عصر دیروز رئیس فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که کشور اردن را برای میزبانی از مسابقات پیش رو مقابل ایران و بحرین در انتخابی جام جهانی 2022 قطر انتخاب کرده است. عبدالخالق مسعود گفت:«ما رسماً با فدراسیون فوتبال اردن نامه نگاری کردیم و از آنها خواستیم تا میزبان ما در این دو بازی باشند. دلیل این انتخاب نزدیکی اردن به کشور عراق و نیاز نداشتن ما به ویزا برای ورود به این کشور است. تلاش می‌کنیم تا هواداران عراق را در هر مکانی که باشیم شاد کنیم.»

در حالی که انتخاب محل برگزاری بازی ایران-عراق به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شده، اخباری نگران‌کننده فوتبال ملی ایران را تحت‌الشعاع قرار داد. اخبار نگران‌کننده حکایت از جدایی مارک ویلموتس از سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران دارد. دو هفته پیش بود که مهدی تاج از پرداخت قسط مطالبات مرد بلژیکی خبر داد ولی اخباری ضدونقیض درباره روند پرداخت مطالبات ویلموتس شنیده می‌شود و اینکه هنوز پولی به حساب ویلموتس نرفته است. در این میان، پایگاه خبری «نیوزبلاد» بلژیک خبری را که دوشنبه یکی دیگر از رسانه‌های این کشور (سایت BH) منتشر کرده بود تأیید کرده و نوشته که ویلموتس به‌دلیل پرداخت نشدن حقوقش از سوی فدراسیون فوتبال ایران، درخواست فسخ قرارداد داده و خواهان پایان همکاری‌اش با این تیم شده است. این سایت نوشته ویلموتس به‌دلیل عدم دریافت مطالباتش، می‌‌خواهد خیلی زود به همکاری‌اش با ایران پایان دهد و با اعلام این موضوع به مسئولان فدراسیون، منتظر پاسخ آنهاست. نیوزبلاد همچنین از تمایل سرمربی سابق تیم ملی بلژیک برای بازگشت به کشورش برای هدایت تیم «آنتورپ» خبر داده است. تیمی در لیگ دسته اول بلژیک که پس از گذشت 13 هفته در رده هفتم است و 12 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. گفتنی است پایگاه خبری DH بلژیک هم که در گزارشی اختصاصی اولین بار از احتمال جدایی ویلمتوس خبر داده بود، نوشت: «لوران اسپینوزی (مربی سابق المپیک مارسی) و مربی فرانسوی دروازه‌بان‌های تیم ملی ایران در آخرین اردوی این تیم غایب بوده و قرارداد خود را به‌دلیل مسائل مالی فسخ کرده است.»

واکنش فدراسیون: ویلموتس می‌آید

رئیس فدراسیون فوتبال درباره صحبت‌هایی که پیرامون قرارداد ویلموتس سرمربی تیم ملی به‌وجود آمده، گفت: «ویلموتس ۴ قسط از پولش را که تا ماه دسامبر مربوط می‌شود دریافت کرده است. هیچ کسری این پول ندارد و پول را به دوبی فرستادیم اما به حساب ویلموتس نرفته است. امروز(سه‌شنبه) نزدیک به ۲ ساعت با سرمربی تیم ملی صحبت کردم. علت این است که ویلموتس می‌داند که پول را ما از حوزه خودمان بیرون برده‌ایم و در واقع، هم ویلموتس و هم بانک کارگزار، می‌دانند که الآن پول از فدراسیون به دوبی منتقل شده است.» مهدی تاج درخصوص بحث استعفای ویلموتس و فسخ قراردادش با تیم ملی گفت:«این موضوع برای گذشته است. با او صحبت کردم و باید بگویم که پول به حساب ویلموتس نرفته و برگشت خورده است. البته خوشبختانه پول بلوکه هم نشده و در حساب صرافی خودمان وجود دارد. اگر پول بلوکه بشود که دیگر خیلی مصیبت خواهد بود. از وزارت ورزش هم تشکر می‌کنم که در انتقال پول کمک زیای انجام داد. البته پول به حساب ویلموتس نرفته است.» در این میان، ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره سؤالی مبنی بر اینکه آیا ویلموتس در دیدار با عراق روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست؟ به ایسنا گفت: «قطعاً او باید روی نیمکت تیم ملی بنشیند. هواداران نباید نگران باشند.» عبدالکاظم طالقانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم تأکید کرد که ویلموتس طبق برنامه به ایران می‌آید و در اردوی تیم ملی شرکت می‌کند.