۰ نفر

مقابل تراکتور برای مساوی به میدان نمی‌رویم؛

استراماچونی:نمی‌دانم چرا کالدرون درباره استقلال حرف ‌می‌زند؟

۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۴۶
کد خبر: 391337
استراماچونی:نمی‌دانم چرا کالدرون درباره استقلال حرف ‌می‌زند؟

آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دیدار مقابل تراکتور می‌گوید تیمش برای کسب سه امتیاز برابر تراکتور به میدان می‌رود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، آندره‌آ استراماچونی، سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از بازی با تراکتور، در واکنش به سوال خبرنگاری که مدعی شد او در بازی آبی‌ها و ماشین‌سازی به خبرنگاران بی احترامی کرده است، اظهار کرد: آیا من به خبرنگاران در بازی با ماشین‌سازی بی احترامی کردم؟ چرا این سوال را پرسیدید؟ از کدام واژه من اینطور برداشت کردید؟ من هیچ مشکلی با خبرنگاران ندارم. نمی‌خواستم به کسی توهین شود. من هم توقع دارم که به من هم احترام گذاشته شود.

او درباره بازی با تراکتور هم گفت: تراکتور یکی از بهترین‌ تیم‌های لیگ با یکی از بهترین مربی‌های لیگ است. آن‌ها همچنین یکی از پولدارترین باشگاه‌های ایران هستند. بازیکنانش در مجموع بیش از ۲۰۰ بازی ملی دارند. به بازی فردا به عنوان یکی از مهم‌ترین بازی‌های استقلال با احترام نگه می‌کنیم. ما استقلال هستیم و هیچ وقت برای نتیجه مساوی به زمین نمی‌رویم.

استراماچونی اضافه کرد: آمدن به یک کشور و تیم جدید برای مربی راحت نیست. خیلی از چیزها متفاوت‌تر از آن چیزی است که من در سابقه کاریم دیده‌ام. من هر روز سعی می‌کنم بهتر و بهتر شوم. اوایل برای ساختن تیم مشکل داشتیم. نتوانستم از اول فصل فلسفه خودم را دنبال کنم. در شغل ما این اتفاق ممکن است بیفتد. ما به زمان نیاز داریم خودمان را با شرایط لیگ و بازیکنان تطبیق دهیم. این پروسه تمام نشده و ما باید پیشرفت کنیم. این پیشرفت ما در بازی‌ها نشان داده می‌شود. برای ما مهم است که بلوغ و سطح‌مان را حفظ کنیم. می‌دانیم برگشتن به تهران با امتیاز سخت است.

سرمربی استقلال توضیح داد:‌ ما قطعا در این بازی به بهترین شرایط‌مان نرسیده‌ایم. دو بازیکنی که برای سیستم ما مهم هستند، یعنی چشمی و شجاعیان را هفته پیش از دست دادیم. یکی از آن‌ها رهبر خط دفاعی و دیگری بهترین بازیسازم بود. گزینه‌های زیادی برای جانشینی این دو بازیکن نداریم ولی ما در یک بازی بدون این دو بازیکن حاضر شدیم و فردا هم همین کار را می‌کنیم. هر کسی فردا لباس استقلال را بپوشد ۱۱۰ درصد از توانش را برای استقلال می‌گذارد.

استراماچونی درباره هواداران تراکتور هم بیان کرد: من شنیده‌ام استادیم تراکتور یکی از داغ‌ترین و پرشورترین ورزشگاه‌های ایران است ولی وقتی تیم سطح بالایی در این بازی حاضر می‌شود باید از طرفداران تراکتور انرژی بگیرد. ما باشگاهی بزرگ هستیم و باید بدون ترس از تماشاگران انرژی بگیریم. اگر فردا بترسیم، نشان  داده‌ایم که هنوز سطح بالا نیستیم. این مساله فوتبالی نیست و ذهنی است. من در ایران به خاطر اهمیت استقلال حضور دارم. من از اروپا آمدم و این پیشنهاد را به خاطر اسم و تاریخچه و اسم استقلال قبول کردم. گرچه ممکن است الان مشکلاتی داشته باشیم ولی باید به جایگاهی شایسته استقلال است برسیم. اگر در این سطح نباشیم فردا تست خوبی است تا بفهمیم چقدر با استقلال بزرگ فاصله داریم. این هدف من است و باید هدف همه بازیکنانم باشد. این مهم است که بدانیم چه کسی در سطح استقلال است.

سرمربی استقلال درباره تراکتور هم اظهار کرد:‌ تراکتور خیلی تیم باتجربه‌ای است. بازیکنان با تجربه‌ای دارد و آن‌ها در جام جهانی بازی کردند. آن‌ها در این زمینه بهتر از ما هستند. از طرف دیگر ما یک بازی رو در رو انجام می‌دهیم. برای مربی آن‌ها احترام زیادی قائل هستم. امیدوارم یک بازی خوب باشد. این مسابقه حتما یک بازی مهم است و امیدوارم هر تیمی که شایسته است بیشترین امتیاز را بگیرد.

او درپاسخ به سوالی درباره اظهارات کالدرون، بیان کرد: من نمی‌دانم چرا کالدرون درباره استقلال حرف می‌زند. این دفعه حرفی زد که از مرزها خارج شد. چون خط نگه‌دار در بازی قبلی اشتباه کرد ولی شاید اشتباهات به نفع پرسپولیس را فراموش کرده‌اند. او گفت چیزهایی پشت پرده وجود دارد و من این را دوست نداشتم. اگر چیزی واقعا هست و می‌داند، شفاف بگوید چون این نظرات برای فوتبال ایران بد است. انگار او می‌خواهد بگوید فوتبال ایران سالم نیست. این برای همه تیم‌هاست. کالدرون دوست دارد درباره همه صحبت کند. پس بهتر است شفاف صحبت کند. این برای فوتبال ایران خوب نیست و من قسمتی از فوتبال ایران هستم. با باشگاه برای پیگیری این موضوع موافق هستم.