۰ نفر

ایران - بحرین؛ نبرد با کی‌روش جدید در منامه!

۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۲:۲۶
کد خبر: 387536
ایران - بحرین؛ نبرد با کی‌روش جدید در منامه!

تیم ملی ایران در سومین مسابقه مرحله مقدماتی جام جهانی روز سه شنبه میهمان تیم بحرین است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  بحرین حریف چغری برای فوتبال ایران محسوب می شوند. یکی از تلخ ترین خاطره های فوتبالدوستان ایرانی در بحرین رقم خورد همان شبی که همه منتظر بودند تا تیم ملی با یک مساوی راهی جام جهانی 2002 کره و ژاپن شود اما با شکست 3 بر صفر این کشور را ترک کرد. فوتبال بحرینی در ادبیات رسانه  ای فوتبال ایران معنایش وقت کشی! بازی ناجوانمردانه و... است. بحرین تیمی است که هنوز موفق به حضور در جام جهانی نشده است. در رده بندی فیفا روی پله 105 ایستاده و 80 پله پایین تر از تیم ملی ایران است. با این حال دلیل نمی شود که نتواند ملی پوشان ایرانی را متوقف کند.

بحرین از دو مسابقه قبلی خود یک برد یک بر صفر مقابل کامبوج و یک مساوی یک بر یک با عراق داشته است. این تیم در حال حاضر در رده سوم جدول گروه C قرار دارد. هلیو سوسا سرمربی پرتغالی بعد از جام ملت های آسیا هدایت بحرین را برعهده گرفته است مربی پرتغالی که مثل کارلوس کی روش سرمربی تیم های پایه پرتغال هم بوده است. برخی او را کارلوس کی روش جدید می نامند! بحرین با هدایت این مربی پرتغالی 4 برد، 2 تساوی و یک باخت داشته است. شکست بحرین مقابل آذربایجان در بازی دوستانه با نتیجه 3 بر 2 رقم خورد. هر 4 برد بحرین با این مربی هم با نتیجه یک بر صفر بوده است. 

تیم ملی ایران اما از نظر توانایی فردی به هیچ عنوان قابل مقایسه با بحرین نیست. ملی پوشان ایرانی فوتبالیست های توانمندی هستند که برخی از آنها در باشگاه های اروپایی توپ می زنند. ضمن اینکه تیم ملی با دانش مربی خود مارک ویلموتس به دنبال ارایه یک بازی هجومی و تماشاگرپسند است. سرمربی بلژیکی تیم ملی ایران بعد از برد 14 بر صفر مقابل کامبوج گفت فلسفه فوتبال من تهاجمی است و حتی اگر بازنده هم بشوم این شرایط تغییر نخواهد کرد. برد پرگل مقابل کامبوج روحیه و اعتماد به نفس ملی پوشان را بالاتر برده اما بحرین قابل مقایسه با آن تیم بی آزار نیست. شکست دادن بحرین با مربی پرتغالی هم می تواند برای فوتبالدوستان ایرانی دلنشین باشد. 

تیم ملی در صورت پیروزی در این مسابقه 9 امتیازی خواهد شد و در صدر جدول باقی می ماند البته مساوی در خانه حریف هم نتیجه بدی محسوب نخواهد شد بخصوص اینکه همچنان تیم ایران را در صدر گروه نگه می دارد. 

اشکان دژاگه به احتمال زیاد در بازی با بحرین به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود. به جز او سایر نفرات تیم ملی ظاهرا مشکل خاصی ندارند. 

با اعلام فیفا  والنتین کوالنکوف  ازبکستانی با کمک های آندری سانپکو و تیمور جانیولین این بازی را قضاوت خواهند کرد. ایلجیز تانتاشو از ازبکستان نیز به عنوان داور چهارم برای این دیدار انتخاب شده است. ناظر داوری از استرالیا و نماینده مسابقه از کشور چین تایپه است.