۰ نفر

پشت پرده اتفاقات تیم امید

۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۷:۰۰
کد خبر: 386407
پشت پرده اتفاقات تیم امید

وضعیت بغرنج تیم ملی امید و مسائل پشت پرده‌ای که در این تیم رخ داده، باعث شد دوشنبه شب برنامه «فوتبال برتر» بخش ویژه‌ای از زمان خود را به حاشیه‌های رخ داده در این تیم اختصاص دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، در ابتدا حمید استیلی که به جای فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب شده، میهمان حضوری برنامه بود و سپس مجیدی روی خط آمد تا پاسخ صحبت‌های استیلی را بدهد. در ادامه استیلی که برنامه را ترک کرده بود، برای پاسخ به موارد مطرح شده از سوی مجیدی روی خط برنامه آمد. در دقایق پایانی برنامه هم اکبر محمدی در تماس تلفنی، توضیحاتی در حمایت از استیلی ارائه داد. استیلی در بخش اول صحبت‌های خود درباره موضوع دخالت در کار سرمربی که مجیدی به آن در متن استعفایش اشاره کرده بود، چنین توضیح داد: «ما شرح وظایف خودمان را می‌دانیم. کار ما نظارت بود نه دخالت.» او اینکه آیا در تعویض‌ها دخالت می‌کرده یا اینکه چه بازیکنی باشد یا نه را کاملاً تکذیب کرد: «اصلاً نمی‌گفتم. مگر می‌شود؟ مجیدی اختیار کامل داشت و ما فقط به او کمک می‌کردیم و حتی برنامه‌های تمرینی را از ما خواست که به او دادیم و می‌توانید از بازیکنان هم بپرسید.» استیلی درباره اینکه گفته می‌شود خودش می‌خواسته سرمربی شود هم چنین واکنشی داشت: «اصلاً. می‌توانید از اعضای کمیته فنی بپرسید. بعد از رفتن کرانچار هم می‌خواستند من سرمربی شوم ولی من قبول نکردم و حالا هم فقط به خاطر اینکه زمان کم بود و شناختی که از بچه‌ها داشتم، به خاطر آنها این مسئولیت را قبول کردم.»

مجیدی: می‌خواستند معینی، محصص و امامی‌فر دستیارم باشند

در ادامه برنامه مجیدی درباره شرایطی که برایش به وجود آمده بود، صحبت کرد: «یک روز محصص گفت اگر می‌خواهی به المپیک صعود کنی، باید فریدون معینی را به عنوان دستیار انتخاب کنی اما نپذیرفتم. بعد اکبر محمدی گفت محصص را به عنوان دستیار انتخاب کن که من قبول نکردم. ساکت هم به من علیرضا امامی‌فر را به عنوان دستیار معرفی کرد و من رد کردم.» او درباره استیلی هم چنین نظر داد: «قبل از اینکه مسئولیت سرمربیگری تیم امید را بپذیرم اصلاً نمی‌دانستم استیلی مدیر فنی هم هست. چرا برای بازیکنان جلسه آنالیز می‌گذارند. یک روز دیدم استیلی یک لیست جلوی من گذاشت که در آن نام امید نورافکن را در دفاع نوشته بود. مثلاً عارف آغاسی بازیکن فولاد را نمی‌گذاشتند دعوت کنم. نام دو بازیکن را دادم که دعوت شوند. از فدراسیون گفتند اینها را نمی‌توانید به ازبکستان ببرید. چون برای آنها ویزا صادر نشده. ویزا را روی لیست قبلی گرفتیم که استیلی داده. اگر من هم زیر بار حرف آقایان می‌رفتم و دستیارانی که پیشنهاد دادند را انتخاب می‌کردم، می‌گفتند مجیدی بهترین است. اگر نظارت این است که در لیست  انتخابی سرمربی دست ببرند، پس من اشتباه می‌کنم و از همه عذر می‌خواهم.»

استیلی: مجیدی خودش می‌خواست من آنالیز کنم

پس از پایان صحبت‌های مجیدی، استیلی روی خط آمد و پاسخ او را این چنین داد: خیلی مهم است که واقعیت‌ها را بگوییم، ایشان خودش به من گفت که آنالیز کن، چون نمی‌تواند آنالیز کند. من همیشه لباس شخصی می‌پوشیدم و دو دفعه لباس ورزشی پوشیدم. با فرهاد کار داشتم و به بازیکن چیزی نگفتم. عارف آغاسی در اردویی که آقای کرانچار حضور داشت، در ارنج نبود و اردو را ترک کرد. شما بازیکنی که اردو را ترک کرده چه تصمیمی درباره‌اش می‌گیرید؟ ما از او تعهد گرفتیم.» استیلی همچنین گفت: «ایشان مربیان ایرانی را به هیچ عنوان قبول نداشت. آقای محمدی گفت که آقای قلعه‌نویی برنامه دارد اما فرهاد گفت من زمانی که در استقلال بودم، برنامه‌ای از ایشان ندیدم. ما گفتیم مگر می‌شود یک مربی برنامه نداشته باشد و قهرمان شود؟ شخصیت آقای محصص این‌طور نیست که بگوید آقای معینی باشد. چندین مربی پیشنهاد شدند و آقای معینی هم با اصرار ما آمد که مشاور باشد.»

محمدی: مجیدی می‌خواست برادرش را بیاورد

اکبر محمدی، رئیس کمیته جوانان فدراسیون در واکنش به صحبت‌های مجیدی و دخالت اعضای کمیته فنی در کار او گفت: «پیشنهاد فرهاد مجیدی برای مربیگری تیم امید، برادرش فرزاد بود. من آقای معینی را به عنوان مشاور معرفی کردم بدون هیچ اجباری. وقتی دیدم آقای معینی را هم قبول ندارد، گفتم آقای محصص مشاور شما باشد که در استقلال با شما کار کرده. مجیدی گفت باعث افتخارم است ولی از آن به عنوان دستاویز استفاده کرد. مقابل ازبکستان مجیدی پست بازیکن را نمی‌شناخت و از استیلی راهنمایی خواست که این چالش ایجاد شد. در جلسه آنالیز خود مجیدی درخواست کرد اگر امکانش هست، استیلی جلسه آنالیز بگذارد. او موقعی که از طرف بازیکنان مورد سؤال قرار می‌گرفت، جواب فنی نداشت.