۰ نفر

200 میلیون شجاعیان دردسر می‌شود؟

۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۵
کد خبر: 385430
200 میلیون شجاعیان دردسر می‌شود؟

خبر برای استقلالی‌ها تلخ بود و کوتاه؛ «استقلال از آسیا حذف می‌شود.» این شایعه هیچ‌گاه تایید نشد، اما وقتی مانند یک خبر رسمی فراگیر شد، چشم استقلالی‌ها را حسابی ترساند. برخی رسانه‌ها حتی پا را فراتر از این گذاشته و با تیتر «48 ساعت تا فاجعه»، هواداران تیم آبی‌پوش را به‌شدت نگران کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرهیختگان، قرار بود خبر حذف استقلال یکشنبه قبل اعلام شود، اما این اتفاق نیفتاد. هرچند استقلالی‌ها که رضایت نفراتی مثل آندو تیموریان، حنیف عمران‌زاده، پژمان نوری، امیر قلعه‌نویی، بهنام برزای و... را در روزهای آخر گرفتند، تصور نمی‌کردند بدهی مالیاتی به چند بازیکن برای آنها دردسرساز شود. اما ظاهرا تا زمانی که رضایت برخی بازیکنان سابق خود را برای پرداخت مالیات‌شان نگیرند، نمی‌توانند مجوز صدور حرفه‌ای را دریافت کنند. این در شرایطی است که باشگاه استقلال از چند سال پیش به بازیکنانی مثل جواد نکونام و مهدی رحمتی بدهی مالیاتی دارد و باید مشکل مالیاتی این بازیکنان را حل کند.

اما همه مشکلات استقلالی‌ها به همین بدهی‌های مالیاتی ختم نمی‌شود، گویا بدهی‌های دیگری نیز وجود دارد که هنوز تسویه‌حساب نشده است و به نظر می‌رسد با ادامه این روند استقلالی‌ها برای آینده دچار مشکلات عدیده‌ای شوند.

   فدراسیون: خطر حذف را جدی نگیرید

جمشید نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در رابطه با شرایط تیم‌های ایرانی در کسب مجوز حرفه‌ای چند روز پیش به سایت فدراسیون فوتبال گفته بود: «از ابتدای طرح ماجرای مجوز حرفه‌ای‌گری هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس درگیری‌هایی داشتند، اما با تلاش‌هایی که انجام دادند، بخشی از این مشکلات را حل کردند. در این بین پرسپولیس در این مدت تقریبا تمام بدهی‌هایش را پاک کرد. استقلال کمی معوقه‌هایش بیشتر بود، اما با تلاش‌های هیات‌مدیره و مدیرعامل باشگاه تا حد زیادی دیون معوقه را پرداخت کردند. درحال حاضر دو سه پرونده دیگر برای پرسپولیس آمده که امیدواریم با توجه به اینکه ارقامش قابل‌توجه نیست، بتوانند آن را حل و فصل کنند.»

رئیس کمیته تعیین وضعیت درباره این موضوع که آیا خطر حذف استقلال از آسیا جدی است یا نه، گفت: «خیر. به نظر من خطر حذف استقلال جدی نیست.»  البته یکی از مدیران باشگاه استقلال با تکذیب این خبر تاکید کرده بود که تمامی مدارک برای دریافت مجوز حرفه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

   خطر حذف دوباره جدی شد!

در همین خصوص هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل ماشین‌سازی  گفت: «ما هنوز مطالبات خود را که حدود 200 میلیون بابت تسویه‌حساب از قسط آخر داریوش شجاعیان است، از باشگاه استقلال دریافت نکرده‌ایم و آنها هنوز با ما تسویه نکرده‌اند.»

وی افزود: «نکته قابل‌توجه اینکه استقلالی‌ها بدهی‌های درشت را که متعلق به افراد معدودی بوده، تسویه کرده، اما همان مبلغ می‌توانست 30-20 نفر را از چرخه طلبکاران استقلال خارج کند که این کار انجام نشده است. به‌طور مثال پول امثال قلعه‌نویی را که حدود 800-700 میلیون بود، تسویه کرده‌اند. اما خرده‌ریز‌ها را پرداخت نکرده‌اند و هنوز هم خبری نیست.»

حالا باید دید مدیران استقلال درخصوص بدهی‌هایی که مبلغ بالایی ندارند اما می‌توانند دردسرساز شوند، چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد.