۰ نفر

ایران با قدرت از سد هند هم گذشت

۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۲۳:۵۸
کد خبر: 381725
ایران با قدرت از سد هند هم گذشت

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا براحتی از سد هند گذشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ تهران، پس از ۲۰ دقیقه تاخیر در برگزاری مسابقه، ساعت ۱۸:۵۰ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی به مصاف تیم ملی هند رفت.

ایران با ترکیب فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، پوریا یلی، امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی و محمدرضا حضرت پور(لیبرو) بازی را آغاز کرد.

ست اول: ۲۵ – ۱۶ ایران
ایران در ابتدای مسابقه دو امتیاز پیش افتاد، اما هندی ها در امتیاز ۳ بازی را به تساوی کشاندند. با اشتباه پاسور هند و دفاع موسوی، ایران توانست با چهار امتیاز اختلاف و ۸ – ۴ وقت استراحت فنی اول را کسب کند. با عملکرد خوب بازیکنان ایران در سرویس و تک دفاع قائمی اختلاف به ۶ امتیاز افزایش یافت تا هندی ها در امتیاز ۱۳ – ۷ تقاضای وقت استراحت کنند. در نهایت ایران توانست با عملکرد خوب خود در دریافت و حمله، ۱۶ – ۱۰ وقت استراحت فنی دوم را نیز کسب کند.

در حالی که بازیکنان هند سرویسهای خود را یکی پس از دیگری به اوت می‌زدند، روی سرویس موسوی دریافت هند دچار مشکل شد تا با آبشار شفیعی ایران اختلاف را به ۷ امتیاز افزایش داده و هندی ها در امتیاز ۲۰ – ۱۳ تقاضای وقت استراحت کنند. ایران با برتری کامل نسبت به حریف، ۲۵ – ۱۶ پیروز ست نخست بازی شد.

ست دوم: ۲۵ – ۲۱ ایران
در شروع این ست هندی ها سرویس های خوبی زده و ۳ – ۱ از ایران پیش افتادند، اما با به کارگیری سرعت در خط حمله ایران، موسوی بازی را در امتیاز ۳ به تساوی کشید. در ادامه حمله ایران با پاس های سرعتی جواد کریمی توانست دفاع هند را از کار انداخته و ۸ – ۵ وقت استراحت فنی اول را از آن خود کند. با آبشار یلی اختلاف به ۴ امتیاز افزایش یافت تا دراگان میهایلوویچ در امتیاز ۱۱ – ۷ برای هند تقاضای وقت استراحت کند. هندی ها که در دریافت سرویس ها و دفاع حملات پر سرعت بازیکنان ایران حرفی برای گفتن نداشتند، ۱۶ – ۱۰ وقت استراحت فنی دوم را نیز واگذار کردند.

پس از شروع بازی اختلاف به ۷ امتیاز افزایش یافت تا هند در امتیاز ۱۸ – ۱۱ وقت استراحت بگیرد. هندی ها ۳ امتیاز متوالی را کسب کردند تا کولاکوویچ در امتیاز ۱۹ – ۱۴ برای  این ست ایران وقت استراحت بگیرد. هندی ها در اواخر این ست ۳ امتیاز متوالی را با سرویس های "شارما پانکاج" کسب کردند تا ایران در امتیاز ۲۳ – ۲۱ تقاضای وقت استراحت کند. با ورود دو تیم به زمین ایران دو امتیاز کسب کرد تا این ست ۲۵ – ۲۱ تمام شود.

ست سوم: ۲۵ – ۲۱ ایران
دو تیم به صورت پایا پای پیش میرفتند تا اینکه ایران ۵ – ۳ پیش افتاد تا میهایلوویچ تقاضای وقت استراحت کند. ایران توانست ۸ – ۳ وقت استراحت فنی اول را کسب کند. با شروع مجدد بازی اشتباهات متعدد بازیکنان ایران و سرویسهای خوب "شارما پانکاج"، هند نتیجه را در امتیاز ۱۱ به تساوی کشید. در ادامه اما با سرویس‌های پر قدرت قائمی ایران ۱۴ – ۱۱ پیش افتاد تا هند وقت استراحت بگیرد، نهایتا ایران ۱۶ – ۱۲ وقت استراحت فنی دوم را کسب کرد.

هند در حالی با اشتباه حضرتپور اختلاف را به دو امتیاز کاهش داد که ایران ۱۹ – ۱۷ پیش بود. در ادامه ایران با عملکرد خوب در حمله ۲۲ – ۱۸ پیشی گرفت. ایران با حفظ اختلاف چهار امتیازی ۲۵ – ۲۱  پیروز ست سوم شد تا در مجموع سه بر صفر برنده این دیدار شود.