۰ نفر

ارزان‌ترین و گران‌ترین تیم‌های لیگ قهرمانان اروپا را بشناسید

۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۵۰
کد خبر: 381092
ارزان‌ترین و گران‌ترین تیم‌های لیگ قهرمانان اروپا را بشناسید

اختلاف گران‌ترین و ارزان‌ترین تیم حاضر در لیگ قهرمانان اروپا حدود یک میلیارد و ۲۴۳ میلیون یورو است.

به گزارش آس، فردا شب (سه‌شنبه) فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا آغاز می‌شود. بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی اروپا با حضور ۳۲ تیم ثروتمند جهان برگزار خواهد شد اما برخی از آنها کامل‌تر از حریفانشان هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس سایت ترانسفر مارکت مجموع تیم‌های شرکت کننده ۱۴ میلیارد و ۸۹۹ میلیون و ۹۵ هزار یورو ارزش دارند که منچسترسیتی گرانترین و اسلاویاپراگ ارزان‌ترین هستند. اختلاف ارزش این دو تیم حدود یک میلیارد و ۲۴۳ میلیون یورو است. 

۱۰ تیم ارزشمند

پنج تیم در این رقابت‌ها ارزششان بیش از یک میلیارد یورو است. در رتبه نخست، سیتی قرار دارد در حالی که در تابستان با بازیکن خاصی قرارداد امضا نکرد. ارزش منچستر سیتی یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون یورو است. سپس رئال مادرید (یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون یورو) و بارسلونا (یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون یورو) قرار دارند. پس از آن لیورپول، مدافع عنوان قهرمانی (یک میلیارد و ۷۰ میلیون یورو) دیده می‌شود. پاری سن ژرمن با یک میلیارد و ۶۰ میلیون یورو رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

در ادامه تیم‌هایی با ارزش کمتر از یک میلیارد دیده می‌شوند. تاتنهام (۹۸۴ میلیون یورو) و اتلتیکومادرید (۸۷۲.۵ میلیون یورو) در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. در جایگاه هشتم نخستین تیم آلمانی دیده می‌شود. بایرن مونیخ ۸۶۷.۴ میلیون یورو ارزش دارد و یوونتوس با فاصله کمی (۸۶۴ میلیون یورو) رتبه نهم را به خود اختصاص داده است. فهرست ۱۰ تیم برتر با چلسی (۸۰۷ میلیون یورو) بسته می‌شود.

۱۰ تیم کم‌ارزش

اسلاویاپراگ ارزان‌ترین تیم لیگ قهرمانان است و تنها ۳۶.۶ میلیون یورو ارزش دارد. این رقم کمتر از ارزش خیلی از بازیکنان حاضر در این رقابت‌هاست. تیم‌های ستاره سرخ (۵۷.۹۵ میلیون یورو)، دینامو زاگرب (۷۳.۳ میلیون یورو)، المپیاکوس (۸۳.۵ میلیون یورو) و سالزبورگ (۹۵ میلیون یورو) زیر ۱۰۰ میلیون ارزش دارند. دو تیم بلژیکی خنک (۱۲۲.۱۵ میلیون یورو) و بروخه (۱۳۰.۷ میلیون یورو) بالاتر از این رقم هستند. سپس گالاتاسرای (۱۳۶.۳ میلیون یورو) و لوکوموتیو (۱۳۶.۶۵ میلیون یورو) دیده می‌شوند. رتبه آخر نیز به شاختار دونتسک اوکراین اختصاص دارد که ۱۳۷.۴ میلیون یورو ارزش دارد.

با ارزش‌ترین گروه‌ها

با توجه به گروه‌بندی بازی‌ها می‌توان گران‌ترین گروه را پیدا کرد که گروه A است. تیم‌های رئال مادرید، پاری سن ژرمن، گالاتاسرای و بروخه در آن حضور دارند. رئال مادرید دومین تیم ارزشمند جهان است و پاری سن ژرمن در رتبه پنجم دیده می‌شود. از طرفی تیم ترک در رتبه هفتاد و سوم قرار دارد و رتبه هفتاد و هفتم متعلق به نماینده بلژیک است. در مجموع، این چهار تیم ۲ میلیارد و ۵۱۷ میلیون یورو ارزش دارند.

سپس گروه‌های F و D قرار دارند. در رتبه اول بارسلونا دیده می‌شود که قرار است با تیم‌های دورتموند، اینتر و اسلاویاپراگ بازی کند. ارزش چهار تیم ۲ میلیارد و ۳۸۶ میلیون و ۶ هزار یورو است. گروه بعد از تیم‌های اتلتیکو مادرید، یوونتوس، بایرلورکوزن و لوکوموتیو تشکیل شده است. بازیکنان این چهار باشگاه ۲ میلیارد و ۲۸۶ میلیون و ۲۵ هزار یورو ارزش دارند. چهارمین تیم با ارزش زیر ۲ میلیارد است. در گروه B تاتنهام، بایرن مونیخ، المپیاکوس و ستاره سرخ یک میلیارد و ۹۹۲.۴ میلیون یورو ارزش دارند.

کم‌ارزش‌ترین گروه‌ها

ارزان‌ترین گروه، گروه G است که در آن تیم‌های لایپزیگ، زنیت، بنفیکا و لیون حضور دارند. ارزش این گروه یک میلیارد و ۳۷۹ میلیون و ۳۵ هزار یورو است. دومین گروه ارزان، گروه C است آن هم در حالی که سیتی در آن حضور دارد. تیم انگلیسی به همراه شاختار، آتلانتا و دینامو زاگرب در مجموع یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون و ۸ هزار یورو ارزش دارد. سپس گروه H دیده می‌شود. والنسیا، چلسی، لیل و آژاکس در مجموع یک میلیارد و ۸۳۴ میلیون و ۲ هزار یورو ارزش دارند. چهارمین گروه، E است که از تیم‌های لیورپول، ناپولی، خنک و سالزبورگ تشکیل شده است. یک میلیارد و ۹۱۲ میلیون و ۹۵ هزار یورو ارزش این گروه است.