۰ نفر

رونالدو در یورو 2020 دایی را می‌گیرد؟

۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۴۷
کد خبر: 380522
رونالدو در یورو 2020 دایی را می‌گیرد؟

کریس رونالدو هفته گذشته در مصاف با لیتوانی یک گام بلند دیگر برای شکستن رکورد علی دایی در فوتبال ملی برداشت و با زدن 4 گل به این تیم حالا تنها 16 گل تا رسیدن به رکورد آقای گلی فوتبال جهان فاصله دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرهیختگان، ستاره پرتغالی در این مسابقه باز هم نمایشی فوق‌العاده ارائه کرد و هر چهار گل تیمش را به ثمر رساند تا هم سه امتیاز را به حساب تیمش واریز کند و هم به شکستن یک رکورد انفرادی دیگر نزدیک شود. او همچنین به رکورد گلزنی برابر 150 تیم مختلف باشگاهی و ملی نیز رسید که در نوع خود بی‌نظیر است.

 این هشتمین هت‌تریک رونالدو در دیدارهای ملی و پنجاه‌وچهارمین هت‌تریک او در دوران فوتبالش بود. با این حال هنوز هم دایی رکورد بهترین گلزن فوتبال ملی را در اختیار دارد و البته ممکن است  به‌زودی این عنوان در اختیار رونالدو قرار گیرد. مهاجم سابق تیم ملی ایران در 149 بازی ملی موفق به زدن 109 گل شده و آماری عالی در این زمینه دارد اما پیش‌بینی اینکه این رکورد در اختیار مهاجم یووه قرار بگیرد چندان دشوار نیست.

تیم ملی مهم‌تر از باشگاه

سایت « 90min» در گزارشی به بهانه نزدیک‌ترشدن رونالدو به رکورد علی دایی، درباره مهاجم گلزن ایرانی می‌نویسد: «دایی در اردبیل، شهری در نزدیکی آذربایجان رشد کرده و دوران نوجوانی‌اش را در این شهر سپری کرده است. پدر او با فوتبال بازی کردنش مخالف بود و به همین دلیل مادرش هر زمان که او می‌خواست به تمرین فوتبال برود، یواشکی لباس‌های فوتبال او را دور از چشم پدر آماده می‌کرد. نخستین باشگاهی که دایی در آن بازی می‌کرد بیشتر یک تیم خانوادگی بود که برادرانش، پسر عموها و چند فامیل دیگر در آن عضویت داشتند.»

در ادامه مطلب این سایت آمده است: «دایی سپس برای ادامه تحصیل در دانشگاه صنعتی شریف راهی تهران شد. او در کنار تحصیل، فوتبال را هم دنبال کرد و در تیم دسته دومی تاکسیرانی در 20 بازی 14 گل به ثمر رساند. حضور در تیم بانک تجارت باعث شد تا نام او بیشتر در فوتبال ایران مطرح شود و سرانجام به تیم ملی نیز راه یافت و این آغاز ماجراجویی او با پیراهن این تیم بود. حضور در بایرن مونیخ و هرتابرلین نقطه عطف فوتبال او بود اما بازی در اروپا نبود که باعث شد نامش در فوتبال ماندگار شود بلکه گلزنی‌های مداومش برای تیم ملی بود که درنهایت رکورد 109 گل زده را برایش به ارمغان آورد و او بهترین گلزن رده ملی شد. او بارها تیم‌های باشگاهی‌اش را فدای بازی‌های ملی کرد تا درنهایت این رکورد حیرت‌انگیز را رقم بزند. این بهایی بود که او برای رسیدن به این رکورد پرداخت. قطعا دایی بازیکنی بهتر نسبت به رونالدو نیست.»

 

14 بازی تا رکوردشکنی

حالا رونالدو عزم خود را برای رسیدن به رکورد دایی جزم کرده و باید منتظر ماند و دید او چه زمانی می‌تواند این کار را انجام دهد. او در 160 بازی ملی موفق به زدن 93 گل شده است که متوسط 0.58 گل در هر بازی است. اگر رونالدو همین روند را حفظ کند برای کسب عنوان بهترین گلزن جهان نیاز به 28 بازی ملی دیگر دارد. البته او در سال‌های اخیر عملکرد به مراتب بهتری نسبت به گذشته داشته و هر چه سنش بالاتر رفته توانسته روند گلزنی‌هایش را نیز بهتر کند.

او در 10 بازی اخیر پرتغال موفق شده 12 گل به ثمر برساند که آمار متوسط 1.2 گل در هر مسابقه است. اگر او همین‌گونه ادامه دهد در 14 بازی آینده می‌تواند از رکورد دایی عبور کند. پرتغال در مسابقات مقدماتی یورو 2020 چهار بازی دیگر پیش رو دارد که دو بازی برابر لوکزامبورگ و همچنین بازی برگشت برابر لیتوانی، آسان خواهد بود. قطعا این تیم پیش از مسابقات جام ملت‌های اروپا نیز چند بازی دوستانه و تدارکاتی برگزار خواهد کرد که می‌تواند به بهبود آمار رونالدو کمک کند. در یورو 2020 نیز اگر پرتغال بتواند دوباره به فینال برسد، هفت بازی انجام خواهد داد. اگر رونالدو بتواند در اوج باقی بماند و روند گلزنی‌هایش به همین ترتیب ادامه داشته باشد شاید فینال یورو 2020 بهترین فرصت برای او باشد تا هم تیمش را به قهرمانی دوباره اروپا برساند و هم رکوردی دیگر را در دوران فوتبالش رقم بزند.