۰ نفر

کاهش وزن با پیلاتس

۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۵۲
کد خبر: 376510
کاهش وزن با پیلاتس

تمرکز اصلی حرکات در پیلاتس روی تقویت قدرت عضلانی و اصلاح ساختار بدن است. شکی در فواید پیلاتس برای سلامت و تناسب اندام نیست، اما باید بدانید پیلاتس به اندازه سایر ورزش‌های کاردیو (مانند پیاده‌روی، دو یا شنا) در کاهش وزن مؤثر نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم، این روزها در بسیاری از باشگاه‌ها رشته ورزشی پیلاتس ارائه می‌شود. در ادامه به چند سؤال رایج درباره اثرات پیلاتس پاسخ می‌دهیم:

  آیا با پیلاتس وزن کم می‌کنیم؟

تمرکز اصلی حرکات در پیلاتس روی تقویت قدرت عضلانی و اصلاح ساختار بدن است. شکی در فواید پیلاتس برای سلامت و تناسب اندام نیست، اما باید بدانید پیلاتس به اندازه سایر ورزش‌های کاردیو (مانند پیاده‌روی، دو یا شنا) در کاهش وزن مؤثر نیست. چراکه در پیلاتس روی تشک کالری کمتری به نسبت سایر ورزش‌های کاردیو خواهید سوزاند. اگر هدف‌تان کاهش وزن است، باید پیلاتس را با رژیم غذایی لاغری و سایر ورزش‌هایی که کالری‌سوزی بیشتری دارند ادغام کنید، اما این را هم بگوییم که حتی اگر با پیلاتس وزن کم نکنید، چون با حرکات پیلاتسی خوش‌فرم‌تر می‌شوید، اندام‌تان متناسب‌تر به نظر خواهد رسید.

  هر جلسه کلاس پیلاتس چقدرکالری‌سوزی دارد؟

میزان کالری‌سوزی در هر جلسه کلاس پیلاتس به عوامل مختلفی نظیر سختی حرکات بستگی دارد، اما به‌‌طور کلی اگر به فرض ۶۸ کیلوگرم باشید، در یک جلسه ۵۰ دقیقه‌ای پیلاتس روی تشک، سطح مبتدی، حدود ۱۷۵ کالری خواهید سوزاند. با ۵۰ دقیقه پیلاتس پیشرفته حتی می‌توانید تا حدود ۲۵۴ کالری هم بسوزانید، اما در کلاس‌های پیلاتس ریفورمر یا هر نوع پیلاتس دیگری که ضربان قلب را بالا ببرد، کالری‌سوزی به‌ مراتب بیشتری خواهید داشت.

اگر مبتدی هستید، با دو تا سه جلسه در هفته می‌توانید از فواید پیلاتس بهره‌مند شوید، اما اگر به پیلاتس پیشرفته علاقه‌مندید، دنبال باشگاه‌هایی باشید که کلاس‌های پیلاتس ریفورمر برگزار می‌کنند. پیلاتس ریفورمر روی سازه‌ای تخت ‌مانند انجام می‌شود و شامل حرکات چالشی‌تری است. کلاس‌های ترکیبی مانند پیلاکسینگ (پیلاتس و بوکس) یا یوگالاتس (یوگا و پیلاتس) نیز جذابیت‌های خاص خودشان را دارند. ضمن این‌که در مقایسه با پیلاتس روی تشک کالری‌سوزترند.