۰ نفر

کالدرون با برد شروع کرد

۲ شهریور ۱۳۹۸، ۶:۳۰
کد خبر: 375639
کالدرون با برد شروع کرد

دیدار افتتاحیه لیگ برتر فوتبال ایران بین تیم‌های پرسپولیس و پارس جنوبی جم در ورزشگاه آزادی برگزار شد و سرخ‌پوشان پایتخت موفق شدند با گل مهدی ترابی، حریف پرتلاش‌شان را شکست بدهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اعتماد،  در این مسابقه از پرسپولیس کالدرون به صورت رسمی رونمایی شد. با توجه به اینکه این دیدار، اولین بازی فصل دو تیم بود، از نظر فنی چیز زیادی برای ارایه به مخاطبان نداشت. چند حرکت ترکیبی از سوی پرسپولیسی‌ها با مثلث‌سازی در دو سمت خط حمله و یکی، دو موقعیت نصفه و نیمه گل‌زنی برای هر یک از دو تیم، تمام چیزی بود که تماشاگران از این مسابقه دیدند. حضور نوراللهی در پست‌هافبک دفاعی، موتور پرسپولیس را محرک‌تر از همیشه نگه می‌داشت و این بازیکن با پاس‌های سریع، تیمش را در موقعیت حمله قرار می‌داد. وحید امیری در حد اسمش ظاهر نشد و یک بازیکن متوسط بود. خط دفاع پرسپولیس، همان خط دفاع سال گذشته بود و شایعاتی که در مورد نیمکت‌نشین شدن سیدجلال شنیده می‌شد در همین بازی اول رد شد. نادری در سمت چپ خط دفاع عملکردی بسیار قابل قبول داشت و حرکات ترکیبی او با ترابی در خط حمله می‌تواند از مهم‌ترین برنامه‌های تیم کالدرون برای ایجاد موقعیت روی دروازه حریف باشد. روستایی، از فرصتی که داشت نتوانست به خوبی استفاده کند و 4 اقدام به دریبلش ناموفق بود و هیچ شوتی هم به سمت دروازه ده‌خسوس نزد. ترابی غیر از گل زیبایی که به ثمر رساند در مجموع عملکردی چشمگیر داشت و بهترین بازیکن میدان بود. علی‌پور در ادامه روند بد فصل قبلش همچنان بازیکنی معمولی است و عملکردش نسبت به روزهای اوجش بد ارزیابی می‌شود، هر چند روی صحنه گل، با سماجتش نقشی موثر داشت. در سوی مقابل، فراز کمالوند، تیمش را با یازده بازیکن جدید به نسبت بازی برگشت فصل گذشته دو تیم به زمین فرستاد. پارس در دقایقی بسیار خطرناک ظاهر شد و از روی یک ضربه ایستگاهی موفق شد تیر دروازه رادوشویچ را بلرزاند. در مورد گل پرسپولیس حواشی زیادی مطرح شد و برخی اعتقاد به آفساید داشتند، اما کارشناسان داوری از جمله سعید مظفری‌زاده، نوید مظفری و حیدر مصلحی اعتقاد دارند به این دلیل که مدافع پارس بعد از تصاحب توپ آگاهانه با آن بازی کرده و ترابی از او توپ‌قاپی کرده، دیگر شرایط آفساید گرفتن وجود نداشته و کمک داور تصمیم صحیح را گرفته است.

تراکتور، ناهماهنگ و سردرگم

دیگر دیدار مهم روز اول بین تیم‌های نفت مسجد سلیمان و تراکتور در ورزشگاه بهنام محمدی برگزار شد. شاگردان دنیزلی در این مسابقه بسیار دورتر از سطح انتظارات ظاهر شدند و ناهماهنگی بین بازیکنان تراکتور به وضوح دیده می‌شد. مهم‌ترین صحنه این مسابقه در دقایق تلف شده نیمه اول بود که مهدی تیکدری مهاجم نفت را سرنگون کرد، اما فغانی اعتقادی به پنالتی نداشت. کارشناسان داوری در مورد این صحنه هم‌نظر نیستند، اما مهدی تارتار به ‌شدت به داوری اعتراض داشت و معتقد بود حق تیمش خورده شده است. غیر از این، تراکتور موفق شد دو بار خطر جدی روی دروازه حبیب فرعباسی به وجود بیاورد که با درخشش این دروازه‌بان، دروازه نفت بسته باقی ماند. می‌توان از فرعباسی به عنوان بهترین بازیکن این دیدار

نه چندان دلچسب یاد کرد. به طور کلی، خریدهای جدید تراکتور با بازیکنان قدیمی غریبه بودند و تراکتور در قامت یک مدعی ظاهر نشد.

علی‌منصور کام‌بک خورد

پرگل‌ترین بازی روز اول، بین تیم‌های ذوب‌آهن و سایپا برگزار شد. دو تیم در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند و در حالی که شاگردان منصوریان با 2 گل از سایپا جلو بودند، شاگردان ابراهیم صادقی با کام‌بکی جانانه در 13 دقیقه نتیجه مسابقه را عوض کردند. ماکالی کریستانتوس در دقیقه 41 روی پاس قاسم حدادی‌فر دروازه سایپا را باز کرد و در دقیقه 49 بوحمدان با پاس کریستانتوس دومین گل گاندوها را به ثمر رساند. در حالی که هواداران ذوب تصور می‌کردند تیم‌شان فصل را با یک برد خانگی شروع می‌کند و به صدر جدول می‌رسد، محمدرضا سلیمانی در دقیقه 60 دروازه تیم‌شان را باز کرد تا استرس روی سکوها حکمفرما شود. سایپا دامنه حملاتش را بعد از گل گسترش داد و 6 دقیقه بعد، معین عباسیان که پاس گل اول تیمش را داده بود، موفق شد دروازه ذوب را برای دومین بار باز کند. باز هم 6 دقیقه بعد از گل، سلیمانی موفق شد بریس کند و با به ثمر رساندن دومین گل خودش، سایپا را به اولین برد فصل در یک بازی تماشایی و چشم‌نواز برساند. ذوب‌آهن از دقیقه 61 با اخراج چراغعلی 10 نفره شده بود و تیم منصوریان زیر بار فشار سایپا، دوام نیاورد.

شروع خوب تازه‌واردها

گل‌گهر سیرجان در اولین تجربه لیگ برتری، در ورزشگاه امام علی به مصاف نساجی مازندران رفت. قائمشهری‌ها در دقیقه 35 با گل به خودی مهرداد عبدی که فصل گذشته در تیم خودشان توپ می‌زد از حریف سیرجانی پیش افتاد. شاگردان وینگو بگوویچ اما پا پاس نکشیدند، روحیه‌شان را نباختند و تنها یک دقیقه بعد از گل به خودی عبدی، توسط علیرضا ابراهیمی دروازه ببرهای مازندران را باز کردند. این دیدار با همین دو گل به پایان رسید. تساوی یک گله برای تیم تازه لیگ برتری شده گل‌گهر نتیجه‌ای خوب به شمار می‌رود. هر چند نساجی این فصل با توجه به مشکلاتی که دارد، می‌تواند از مدعیان سقوط باشد.