۰ نفر

شکست استقلال با استراماچونی در دقیقه ۹۵

۱ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۰۹
کد خبر: 375591
شکست استقلال با استراماچونی در دقیقه ۹۵

تیم فوتبال استقلال تهران در نخستین دیدار خود از فصل جدید لیگ فوتبال باشگاه‌های ایران با گلی که در دقیقه ۹۵دریافت کرد، مغلوب ماشین‌سازی تبریز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، روز دوم هفته نخست نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امروز (جمعه) پیگیری شد و تیم‌های ماشین‌سازی تبریز و استقلال تهران از ساعت ۱۸ در ورزشگاه بنیان دیزل با قضاوت «پیام حیدری» مقابل هم صف‌آرایی کردند.

تیم ماشین سازی که از امتیاز میزبانی سود می‌برد، موفق شد در وقت های تلف شده  مسابقه از روی ضربه ایستگاهی پشت محوطه ۱۸ قدم دروازه استقلال با ضربه «اتابک زارعی» ‌ بازیکن تعویضی نیمه دوم به پیروزی شیرین در خانه برسد.

استقلال در حالی در این دیدار تن به شکست داد که در سه فصل گذشته این رقابت ها نیز با سرمربیان خود و در هفته نخست ناکام بوده است.

آبی پوشان در شانزدهمین دوره این رقابت‌ها با هدایت «علیرضا منصوریان» برابر تیم نفت تهران به تساوی یک بر یک رسیدند و در فصل هفدهم نیز برابر نفت آبادان با یک گل مغلوب شدند.

استقلال در لیگ گذشته با سرمربیگری «وینفرد شفر» نیز نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل برابر تیم پیکان در هفته نخست لیگ کسب نکرد.

تیم ماشین‌سازی که با سرمربیگری «رسول خطیبی» به تیم متحول شده‌ای تبدیل شده بود در همان دقایق ابتدایی این دیدار با استفاده از اشتباهات مدافعان استقلال می‌توانست در موقعیتی تک به تک به گل برسد، اما واکنش به موقع «سیدحسین حسینی» و دفع توپ او، مانع از باز شدن دروازه آبی‌پوشان شد.

شاگردان «استراماچونی» سرمربی استقلال در ادامه با استفاده از یک ضد حمله می توانستند به گل برسند که «فرشید اسماعیلی» در دقیقه هشت در ‌موقعیت تک به تک توپ را به بالای چارچوب دروازه حریف به بیرون فرستاد.

آبی پوشان که در نیمه نخست نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل کسب نکرده بودند، در نیمه دوم بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دادند. استراماچونی نیز برای افزایش این آهنگ «شیخ دیاباته» مهاجم اهل کشور مالی را وارد زمین کرد و «علی دشتی»   و «مهدی قائدی» را نیز به عنوان هافبک های هجومی در کنار او  به میدان فرستاد.

این روند سبب شد تا بهترین فرصت استقلال در دقیقه ۷۲ به دیاباته برسد، اما او با بی‌دقتی از منطقه ۶ قدم تیم ماشین سازی ضربه سر خود را به بیرون زد.

در دقیقه ۸۰ همکاری خود دیاباته و «مهدی قائدی» ‌ در محوطه ۱۸ قدم حریف، «علی دشتی» را صاحب موقعیت کرد، ولی او نیز از این فرصت ایده آل بهره نبرد و توپ را از بالای دروازه «حامد لک» به بیرون فرستاد.

در دقیقه ۹۰ به علاوه ۳ «سامان نریمان جهان» مهاجم ماشین سازی با استفاده از موقعیت ضدحمله در آستانه ورود به محوطه ۱۸ قدم استقلال و تک به تک شدن با «حسین حسینی» بود که «محمد دانشگر» با خطا  او را سرنگون کرد و اخراج شد.

در ادامه و در دقیقه ۹۵ ضربه زیبا و بی نقص اتابک زارعی از روی ضربه ایستگاهی به تور دروازه استقلال نشست و تلاش های آبی پوشان نیز برای جبران ثمری نداشت تا نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال برای استقلال با شکست آغاز شود.

ترکیب تیم ماشین‌سازی:

حامد لک، ادوارد دوس‌سانتوس، احمدرضا زنده‌روح، فردین‌عابدینی(دقیقه ۶۰ محمد سهراب نژاد)، شاهین توکلی، سید محمد خرم‌الحسینی، بابک مرادی، شاهین ثاقبی، فرید بهزادی‌کریمی(دقیقه ۸۹ میلاد نوری)، سامان نریمان‌جهان و علی آل‌کثیر(دقیقه ۷۴ اتابک زارعی)

ترکیب تیم استقلال:

سید حسین حسینی، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، فرشید اسماعیلی(دقیقه ۶۷ شیخ دیاباته)، فرشید باقری، وریا غفوری، شاهین طاهرخانی، داریوش شجاعیان، محسن کریمی(دقیقه ۵۵ علی دشتی) و مرتضی تبریزی(دقیقه ۷۸ مهدی قائدی).