۰ نفر

آمار قابل‌قبول منصوریان مقابل عربستانی‌‌ها

۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۷:۳۵
کد خبر: 371361
آمار قابل‌قبول منصوریان مقابل عربستانی‌‌ها

مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان آسیا از امروز آغاز خواهد شد و ذوب‌آهن اصفهان، تنها نماینده ایران در این مرحله، باید در ورزشگاه الزبیل ابوظبی به مصاف الاتحاد عربستان برود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا طی سالیان اخیر در خردادماه برگزار می‌شد که به دلیل حضور تیم ملی قطر در کوپا، این‌بار در مردادماه انجام می‌شود. یکی دیگر از نکاتی که برخلاف سالیان اخیر است؛ غیبت هر دو تیم پرسپولیس و استقلال در مرحله حذفی است و حالا نماینده اصفهان باید جور سایر تیم‌های ایرانی را که نتوانستند به این مرحله برسند بکشد.

ذوب‌آهن فصل گذشته تا پیش از پایان نیم‌فصل نخست جزء تیم‌های قعرنشین جدول بود و با ورود منصوریان به این تیم هم اوضاع بهبود پیدا نکرد، اما بعد از گذشت 9 مسابقه، سیر صعودی ذوب‌آهن با منصوریان آغاز شد و در پایان فصل یکی از باثبات‌ترین تیم‌ها در کسب نتیجه نام گرفت؛ طوری که در نیم‌فصل دوم از لحاظ امتیازگیری بالاتر از پرسپولیس، قهرمان لیگ برتر، قرار گرفت و توانست در پایان رتبه ششم را کسب کند. شاگردان منصوریان در آسیا اما از همان ابتدا درخشش قابل‌قبولی داشتند و با دو کامبک جالب توانستند قدرت خود را به رقبا دیکته کنند. سبزپوشان اصفهانی با سه پیروزی و سه تساوی و کسب 12امتیاز توانستند با اقتدار به‌عنوان تیم نخست از گروه اول صعود کنند. اوضاع الاتحاد عربستان اما در قیاس با فصل گذشته کمی تغییر کرده است.

این تیم عملکرد قابل‌قبولی در لیگ داخلی نداشت و نتوانست مقامی بهتر از دهم کسب کند. آنها با کسب 11 امتیاز و قرارگرفتن در جایگاه دوم گروه دوم بعد از الوحده امارات به جمع 16 تیم برتر آسیا صعود کردند. این تیم اردوی 10 روزه‌ای را در شهر منچستر انگلیس برپا کرد و با جذب هفت بازیکن جدید درصدد صعود به جمع هشت تیم برتر قاره آسیاست. الاتحاد در شهر منچستر اردوی موفقی را پشت‌سر گذاشت و در سومین دیدار تدارکاتی موفق شد با حساب 4 بر 2 از سد لیدزیونایتد عبور کند. خط حمله تازه‌شکل‌گرفته‌ این تیم نقش بسزایی در پیروزی پرگل مقابل یکی از تیم‌های قدیمی انگلیس داشتند. هارون کامارا، پدیده 21 ساله‌ عربستانی و بازیکن جدید این تیم و الکساندر پریوویچ صربستانی امید اصلی سرمربی شیلیایی الاتحاد برای دیدار امشب هستند.

ذوب‌آهن اما با ازدست‌دادن اوساگونا، مهاجم خوش‌تکنیک و تنومند خود و همچنین رفتن رشید مظاهری و محمدرضا حسینی در ظاهر قدرت قبل را ندارد، اما بازگشت سه بازیکن این تیم که با پایان‌یافتن خدمت سربازی می‌توانند عصای دست منصوریان باشند نکته قابل‌اتکایی برای ذوبی‌هاست. احسان پهلوان، مهدی مهدی‌پور و دانیال اسماعیلی‌فر سه بازیکنی هستند که از تراکتورسازی بار دیگر به تیم خودشان؛ یعنی ذوب‌آهن بازگشتند. همچنین بازگشت محمدرضا خلعتبری به این تیم از دیگر امیدواری‌های منصوریان برای تقابل مقابل نماینده عربستانی است.

آمار قابل‌قبول منصوریان مقابل عربستانی‌ها

علیرضا منصوریان، سرمربی ذوب‌آهن، تنها مربی ایرانی است که موفق شده با سه تیم مختلف به مرحله یک‌هشتم پایانی صعود کند. اولین تجربه منصوریان به‌عنوان سرمربی نفت تهران در این مرحله مقابل الاهلی عربستان بود که در دو دیدار رفت‌وبرگشت، با کسب یک پیروزی و یک شکست 2 بر یک در زمین حریف توانست از سد حریف خود عبور کند. این پیروزی در سال 2015 و پیش از برگزاری دیدار تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشور ثالث بود و منصوریان در خاک این کشور توانست جشن صعود برپا کند. تجربه دوم منصوریان با استقلال تهران در سال 2017 بود. منصوریان که با امید به تکرار درخشش با نفت تهران به العین رفته بود، نتوانست این‌بار نتیجه دلخواهش را کسب کند و درواقع یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تیم‌های ایرانی در این مرحله به ثبت رسید. استقلال با حساب 6 بر یک در زمین العین شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. نکته امیدوارکننده برای ذوبی‌ها این است که منصوریان در هفت مسابقه مقابل رقبای عربستانی فقط یک شکست را تجربه کرده و از این حیث رکورددار در بین مربیان ایرانی است.

کفه ترازو    به نفع سبزپوشان اصفهانی

ذوب‌آهن اصفهان در سال 2010 با الاتحاد عربستان هم‌گروه بود که در فولادشهر توانست با حساب یک بر صفر به برتری برسد و در جده عربستان با تساوی 2 بر 2 این تیم را متوقف کرد. در آن سال ذوب‌آهن موفق شد به مقام نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا برسد. سبزپوشان اصفهانی درمجموع 13بار مقابل رقبای عربستانی صف‌آرایی کردند که حاصل آن شش پیروزی، سه تساوی و سه شکست بوده است.

تقابل احتمالی منصوریان و برانکو    در جمع  8  تیم؟

سبزپوشان در صورتی‌ که در مجموع دو بازی رفت‌وبرگشت از سد الاتحاد بگذرند، با برنده مسابقه الاهلی عربستان و الهلال عربستان بازی خواهند کرد و احتمال تقابل منصوریان با برانکو این‌بار در آسیا وجود خواهد داشت.