۰ نفر

تسویه‌های خونین در پایتخت

۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱:۴۲
کد خبر: 365131
تسویه‌های خونین در پایتخت

استراماچونی و کالدرون هرکدام چهار بازیکن سرشناس تیم‌هایشان را نمی‌خواهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، سرمربیان ایتالیایی و آرژانتینی استقلال و پرسپولیس تغییرات در لیست بازیکنان تیم خود را آغاز کرده‌اند. استراماچونی دیروز رسما اعلام کرد که چهار بازیکن آبی‌پوش‌اش را نمی‌خواهد و به صورت رسمی هم اعلام شده است که گابریل کالدرون حداقل سه تا چهار بازیکن پرسپولیس را از تیم کنار خواهد گذاشت تا بازیکنان مد نظر خود را جذب تیم کند؛ این اتفاق نتیجه اقدام خودسرانه مدیران باشگاه در عقد قرارداد با بازیکنان مختلف و پرکردن لیست نفرات قبل از انتخاب سرمربی است. منتها از آنجا که سرمربی حق دارد هر تغییری که دوست دارد در تیم خود لحاظ کند‌، لیست بازیکنان مازاد به یکی از بزرگترین چالش‌های پرسروصدای اردوگاه آبی و قرمز تبدیل شده است.

پرسپولیس؛ کالدرون خنده خنده اخراج می‌کند!

گابریل کالدرون که هفته گذشته به صورت رسمی هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت، برای شروع کار با یک مشکل بزرگ روبه‌رو شده است. او به هیچ عنوان انتظار نداشت که لیست بازیکنان تیم پر باشد و به همین ترتیب در جلساتی که با مدیران باشگاه برگزار کرد، از آنها انتقاد کرد که چرا قبل از انتخاب سرمربی لیست را پر کرده‌ و بازیکن جذب کرده‌اند. از همان روز هم بود که شایعه شد کالدرون مقدمات جدایی چند بازیکن از پرسپولیس را فراهم می‌کند تا بازیکنان جدید مد نظر خود را جایگزین آنها کند. نخستین خروجی رسمی پرسپولیس ماریو بودیمیر بود که فرشاد احمدزاده بر خلاف نظر کریم باقری و هواداران جایگزین او شد. حالا هم شایعاتی جدی درباره احتمال خروج سه تا چهار بازیکن از لیست مطرح شده است. محسن ربیع‌خواه،‌ حسین ماهینی، سروش رفیعی، مهدی شریفی و سید جلال حسینی و بشار رسن نام‌هایی هستند که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شایعاتی درباره قطع همکاری پرسپولیس با آنها مطرح شده است. بشار رسن هم هنوز برای تسویه‌حساب با باشگاه و عقد قرارداد جدید با آنها به توافق نرسیده است و احتمال جداشدن او از تیم بیشتر از ماندنش است. کالدرون که گفته می‌شود به دنبال کنعانی‌زادگان یا یک مدافع خارجی است شاید مجبور شود کاپیتان‌های اول و دوم را کنار بگذارد. درواقع آن طور که به نظر می‌رسد از اسم‌هایی که به آن اشاره شد قطعا سه یا چهار بازیکن از پرسپولیس رفتنی هستند. رضا شکاری هم خرید جدید سرخپوشان امروز قرارداد خود را با باشگاه امضا می‌کند و اگر مهدی طارمی با باشگاهی اروپایی قرارداد امضا نکند، ظرف روزهای آینده به صورت رسمی طبق اعلام نبی عضو هیأت‌مدیره پرسپولیسی می‌شود. باشگاه مذاکراتی هم با وحید امیری برای حضور در پرسپولیس انجام داده است. ایگور سرگیف مهاجم تیم‌ملی ازبکستان هم بازیکنی است که کالدرون خواهان حضور او در پرسپولیس شده و به‌زودی قراردادش با باشگاه امضا می‌شود.  گفته می‌شود که احتمال خرید یک‌ هافبک هم وجود دارد. در پایان بد نیست به این نکته اشاره کنیم که سروصدای زیادی در محافل رسانه‌ای پرسپولیس درباره لیست خروجی‌های تیم به وجود آمده و ایرج عرب را مجبور کرد در مصاحبه‌ای اعلام کند که کالدرون هنوز به آنها لیستی نداده است ولی جدایی چند بازیکن قطعی است.

استقلال؛ ٢+٢ بازیکن جلوی در خروج!

از همان روزی که استراماچونی کار خود را با استقلال شروع کرد، مدیران باشگاه تأکید کردند که با شناخت بیشتر از شرایط تیم، او درباره شرایط ادامه همکاری با بازیکنان تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد. به این ترتیب از همان روز اول مشخص بود که بعد از مدتی این مربی ایتالیایی عذر چند بازیکن را خواهد خواست. درنهایت بعد از اتفاقاتی که در بازی دوستانه آبی‌پوشان با نیروی زمینی رخ داد،‌ کادر فنی عملکرد بازیکنان مختلف در تمرین و بازی‌های دوستانه را بررسی کرد و درنهایت از باشگاه خواسته شد که زمینه جدایی رضا کریمی و روح‌الله باقری از تیم را فراهم کنند و با اقدامات مدیریتی جدایی این دو نفر قطعی شد. استراماچونی همچنین در صحبتی که با مدیران باشگاه داشته به آنها تأکید کرده باقری اصلا در حد و اندازه تیم استقلال نیست و در تمرینات انگیزه کافی را ندارد. از نظر استراماچونی با حضور مرتضی تبریزی و سجاد آقایی و یک مهاجم خارجی که به‌زودی به لیست بازیکنان اضافه خواهد شد، آنها دیگر در خط حمله نیازی به بازیکن ندارند. از سوی دیگر آرمین سهرابیان دیگر بازیکنی است که استراماچونی او را نمی‌‌خواهد اما مدیران باشگاه روی حفظ این بازیکن تأکید دارند و قرار است درباره او با سرمربی مذاکره کنند. دیروز همچنین خبر رسید که سرمربی استقلال از مدیران باشگاه حتی خواسته که تکلیف محسن کریمی را هم به دلیل این‌که نیازی به همکاری با او ندارد، روشن کنند. به این ترتیب تصمیم مدیریت باشگاه این است که با این بازیکنان قرارداد جدید بازی به بازی امضا کند و در ازای حضور در ترکیب به آنها در طول فصل پول بدهد که باید دید سهرابیان و کریمی با این پیشنهاد موافقت خواهند کرد یا نه!