۰ نفر

سرمربی پرسپولیس این هفته معرفی می‌شود

۹ تیر ۱۳۹۸، ۹:۴۲
کد خبر: 363324
سرمربی پرسپولیس این هفته معرفی می‌شود

پرسپولیسی‌ها این روزها در حالی تمرینات پیش‌فصل را شروع کرده‌اند که سرنوشت سرمربی بعدی‌شان هنوز مشخص نیست؛ بعد از رفتن برانکو ایوانکوویچ به الاهلی عربستان، مسئولان این باشگاه با چهره‌های مختلفی مذاکره کرده‌اند، ولی هنوز اسم نهایی را به بیرون نداده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق،  آنها در طول هفته گذشته در سفری چندروزه با مربیان و ایجنت‌های مختلفی صحبت کرده و برنامه‌های آنها را جویا شده‌اند، ولی طبق آخرین گزارش‌ها قرار شده مربی نهایی در طول این هفته معرفی شود و هدایت سرخ‌های تهرانی را رسما برعهده بگیرد.

چرا تأخیر؟

پیش‌تر عنوان شده بود سرمربی پرسپولیس روز سه‌شنبه هفته قبل معرفی می‌شود؛ روند مذاکرات مسئولان این باشگاه به‌گونه‌ای پیش رفته بود که توافق را نزدیک و نزدیک‌تر نشان می‌داد، ولی به‌یک‌باره خبر رسید که معرفی سرمربی به هفته آینده می‌کشد. دلیل؟ قرارداد برانکو ایوانکوویچ! ماجرا از این قرار بود که اگر پرسپولیسی‌ها پیش از پنجم تیرماه  سرمربی جدیدشان را معرفی می‌کردند، آن‌وقت به این معنی بود که پذیرفته‌اند برانکو دیگر سرمربی‌شان نیست. اگر آن اتفاق رخ می‌داد، برانکو هم بدون پرداخت کوچک‌ترین هزینه‌ای می‌توانست قراردادش با الاهلی را امضا کند و روی نیمکت این تیم عربستانی بنشیند. حالا هر دو طرف دست نگه داشته‌اند؛ برانکو هنوز به صورت رسمی با پرسپولیس فسخ نکرده و پرسپولیس هم هنوز به صورت رسمی سرمربی‌اش را معرفی نکرده است؛ معنی‌اش می‌شود اینکه هر دو طرف منتظرند تا طرف مقابل «گاف» بدهد و آن‌وقت در داستان شکایت‌کردن به فیفا دست‌بالا را داشته باشند. از آنجا که پرسپولیسی‌ها مدعی‌اند برانکو هنوز یک فصل دیگر با آنها قرارداد دارد، باید این قرارداد به صورت رسمی فسخ شود تا بعد دو طرف بتوانند به مسیرشان ادامه دهند. تا پیش از آن اما به نظر می‌رسد تازه‌ترین راه سازش است؛ برانکو از مسئولان باشگاه پرسپولیس خواسته تا زمانی تعیین شود و قرارداد جاری‌شان فسخ شود؛ این‌طوری شاید بشود از پرداختن هزینه زیاد قرارداد برانکو کمی تخفیف گرفت.

مربی پرسپولیس انتخاب شده است؟

پاسخ به این سؤال در حالت کلی مثبت است؛ به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها همان هفته پیش با سرمربی  موردنظرشان به توافق رسیده‌اند و فقط مانده که این توافق را روی کاغذ بیاورند، ولی قرارداد فسخ‌نشده‌شان با برانکو دلیلی شده تا فعلا قراردادی منعقد نشود. آنها گفته بودند بلیت برگشتی برای روز پنجم تیر برای برانکو گرفته شده و او باید به تهران بیاید و تمرینات را از سر بگیرد؛ برانکو اما سر از عربستان درآورده و به طور رسمی اعلام کرده کارش با پرسپولیسی‌ها تمام است. پرسپولیسی‌ها چندین روز فشرده را مشغول مذاکره با گزینه‌های مختلفی از کرواسی، ایتالیا، آرژانتین و یونان بوده‌اند و مشخصا توانسته‌اند به گزینه‌ای که در سر دارند نزدیک شوند. می‌ماند معرفی این گزینه که کارش به این هفته کشیده شده است.

سرخ‌ها با تاکتیک آرژانتینی؟

بسیاری از افراد نزدیک به باشگاه خبر می‌دهند پرسپولیس با گابریل کالدرون آرژانتینی تمام کرده است؛ سرمربی 59 ساله دنیای فوتبال که زمانی با دیه‌گو مارادونا بازی می‌کرده، حالا فقط یک گام تا نشستن روی نیمکت پرسپولیس فاصله دارد. او که پیش‌تر در دوره مدیرعاملی رویانیان هم تا نزدیکی هدایت پرسپولیسی‌ها رسید، حالا گزینه اصلی است؛ برگ برنده‌اش این است که به خوبی با کار در آسیا آشناست و توانسته در لیگ عربستان نتایج بسیار خوبی بگیرد؛ سرمربی تیم ملی این کشور، در کنار تیم عمان هم بوده و حسابی از فوتبال منطقه شناخت دارد. موفقیت هم کم نداشته است؛ در الاتحاد عربستان درخشیده و این تیم را قهرمان کرده و سپس به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم رسیده است. الهلال را هم قهرمان کرد و بعد به طرز عجیبی از کار برکنار شد. تیم ملی عربستان را هم به جام جهانی 2006 رساند تا به ناکامی چندین‌ساله آنها پایان دهد. تجربه کار در فوتبال اسپانیا را دارد و در مقطع کوتاهی هدایت بتیس را برعهده داشته. بااین‌حال او چندسالی است دیگر آن مربی جاه‌طلب قبلی نشان نداده؛ اگرچه تیم‌های ضعیفی مثل بنی‌یاس و الوصل را هدایت کرده، ولی هرگز به نتایج دلخواهش نرسیده و بیش از یک‌سالی می‌شود که بدون تیم مانده است. او اما امیدوار است با پرسپولیس دوباره به روزهای اوجش برگردد و نشان دهد اگر تیم باکیفیتی داشته باشد می‌تواند داشته‌هایش در عرصه مربیگری را به رخ بقیه بکشد. گفته می‌شود هیئت‌مدیره باشگاه به جمع‌بندی رسیده و او را به‌عنوان مربی بعدی انتخاب کرده‌اند؛ از طرفی به نظر می‌رسد او قرار است در روزهای آینده هم به تهران سفر کند و امضای نهایی را پای قراردادش در ایران بزند.

لمونیس در آب نمک!

اگر به هر دلیلی قرارداد کالدرون آرژانتینی با پرسپولیس نهایی نشود، آن‌وقت این تاکیس لمونیس یونانی است که روی نیمکت پرسپولیس می‌نشیند. سرمربی سابق المپیاکوس که با این تیم چند قهرمانی به دست آورده و در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا هم به میدان رفته، مذاکراتی طولانی با مسئولان پرسپولیس در ترکیه داشته و توانسته یکی، دو نفر موافق در هیئت‌مدیره باشگاه برای خودش پیدا کند. موضوعی که باعث شده لمونیس گوی رقابت را به کالدرون ببازد این است که در آسیا مربیگری نکرده است. همین مورد، نظر اعضای هیئت‌مدیره را به سمت کالدرون آرژانتینی چرخانده تا او بخت بیشتری داشته باشد.

اختلاف 500 هزاردلاری؟

کلا درباره مربیانی که به ایران می‌آیند چیزی به نام شفاف‌سازی صورت نمی‌گیرد! اگرچه عنوان شده بود ماسیمو کاررای ایتالیایی به دلیل درخواست مالی بالایش از فهرست گزینه‌های پرسپولیس کنار رفته، ولی هرگز از سوی پرسپولیسی‌ها اعلام نشد که رقم واقعی این درخواست چقدر است. حالا ‌سؤال‌ها درباره رقم قرارداد گابریل کالدرون هم پابرجاست؛ رسانه‌های یونانی خبر داده‌اند کالدرون از پرسپولیسی‌ها سالانه یک میلیون دلار دستمزد می‌گیرد؛ پرسپولیسی‌ها اما این رقم را اشتباه می‌دانند و می‌گویند با کوتاه‌کردن دست ایجنت‌ها با رقم پایین‌تری با این مربی آرژانتینی توافق کرده‌اند. چقدر کمتر؟ کسی فعلا نمی‌داند. موضوع مهم‌تر اما اختلاف قیمت دستمزد کالدرون با لمونیس است؛ یونانی‌ها می‌گویند پیشنهاد پرسپولیسی‌ها با لمونیس سالی 500 هزار دلار است و این سرمربی چنین رقمی را هم پذیرفته، ولی ظاهرا این باشگاه ترجیح می‌دهد با کالدرونی کار کند که دستمزدش یک میلیون دلار در سال است. با توجه به اختلاف قیمت 500 هزاردلاری که سایت‌های یونانی ادعایش را دارند، پرسپولیسی‌ها در صورتی که با کالدرون نتیجه نگیرند، آن‌وقت دست به ریسک زیادی زده‌اند؛ مگر اینکه ادعایشان درباره پرداخت دستمزد به کالدرون با قیمت مناسب درست از آب دربیاید.