۰ نفر

دردسرهای جانشین برانکو

۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۴
کد خبر: 362542
دردسرهای جانشین برانکو

تمرینات پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی لیگ، در شرایطی امروز از سر گرفته خواهد شد که بعد از چهار سال خبری از برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات این تیم، در تمرینات نخواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، برانکو بعد از پایان رقابت‌های این فصل و قهرمانی در جام حذفی، از جمع سرخ‌ها رفت تا زمزمه جدایی‌اش از این باشگاه قوت بیشتری بگیرد. در نهایت این سرمربی کروات با مسئولان باشگاه الاهلی عربستان به توافق رسید تا عطای پرسپولیس را به لقایش ببخشد. برانکو که به گفته خودش از مدت‌ها قبل با مسئولان الاهلی به توافق رسیده است، طبق قرار قبلی و بلیتی که برای او رزرو شده بود، باید امروز به تهران برمی‌گشت و هدایت سرخ‌های تهرانی را بر عهده می‌گرفت. او هنوز یک سال دیگر از قراردادش با باشگاه مانده، ولی متعهدنبودن مدیران پرسپولیس به بندهای مالی قرارداد برانکو (این ادعایی است که برانکو کرده و مسئولان پرسپولیس نیز عنوان کرده‌اند شش ماه هیچ پرداختی‌ای به سرمربی‌شان نداشته‌اند)، این مربی را فراری داد و حالا قرار است جایگزین او از راه برسد و امورات را بگذراند؛ اما داستان «جایگزین» تبدیل به هزارتویی عجیب شد که هر روز از دالان‌های پرپیچ‌و‌خمش یکی عبور کرد.

مسئولان پرسپولیس که چند روزی می‌شود به ترکیه سفر کرده‌اند تا با گزینه‌های مدنظر دلالان مختلف(!) مذاکره کنند، تا اوایل شب گذشته هنوز نتوانسته بودند به جمع‌بندی برسند. البته آنها در این چند روز بی‌کار نبوده‌اند و با گزینه‌های زیادی که از سوی ایجنت‌های مختلف به آنها معرفی شده بود، مذاکره و دیدار کرده‌اند؛ گزینه‌هایی که البته از ملیت‌های مختلف بودند؛ از کرواسی و ایتالیا گرفته تا آرژانتین و یونان. اگرچه پیش‌تر عنوان شده بود پرسپولیس نیز مثل استقلال دنبال جذب مربی ایتالیایی است، ولی با این مربیان از لحاظ قیمت به توافق نرسید. این خبری بود که روز گذشته رسانه‌های نزدیک به باشگاه منتشر کردند.

ظاهرا ماسیمو کاررا رقمی نزدیک به یک‌میلیون‌و 500 هزار دلار طلب کرده و زیر آن رقم حاضر به مذاکره با مسئولان پرسپولیس نشده است. جانی دبیاسی نیز به طریق مشابه از فهرست خارج شد. بعد از کاررا، نوبت به آنته چاچیچ کروات رسید که می‌گفتند نزدیک‌ترین گزینه به باشگاه است. چاچیچ که سابقه هدایت تیم ملی کرواسی را در کارنامه دارد، از بدقولی‌های مسئولان باشگاه پرسپولیس درباره برانکو مطلع بود. او از آنها خواسته بود ابتدا درباره برنامه‌های مالی‌شان شفاف‌سازی کنند تا بعد مذاکرات در استانبول از سر گرفته شود.

پرسپولیسی‌ها که چنین برنامه‌ای را برای چاچیچ تهیه نکرده بودند، با خبری کوتاه از سوی او مواجه شدند: «علاقه‌ای به سفر به ترکیه ندارم». اگرچه عنوان شد یکی از مدیربرنامه‌های چاچیچ در ترکیه با مسئولان پرسپولیس دیدار کرده، ولی به نظر می‌رسد این مربی نیز با توجه به تجربه هم‌وطنش، تمایل چندانی به حضور در پرسپولیس نشان ندهد.

گزینه بعدی که مقابل میز مذاکره پرسپولیسی‌ها نشسته و برنامه‌هایش را اعلام کرده، کالدرون آرژانتینی است. او به واسطه کارکردن در تیم‌های عربی، شناخت خوبی از وضعیت فوتبالی منطقه دارد و با توجه به نتایج تقریبا مثبتی که گرفته، تبدیل به یکی از گزینه‌های جدی هدایت پرسپولیس شده است. با‌این‌حال سورپرایز ویژه، تاکیس لمونیس یونانی است؛ سرمربی سابق تیم المپیاکوس که از او به‌عنوان «گزینه مخفی» پرسپولیسی‌ها یاد می‌شود، روز گذشته مذاکره‌ای بسیار طولانی با مسئولان باشگاه پرسپولیس داشته و به نظر می‌رسد اعضای هیئت‌مدیره باشگاه نظر مساعدی درباره این مربی یونانی دارند.

او که با کریم انصاری‌فرد در یونان کار کرده، شناختی نسبی از فوتبال ایران داشته و با توجه به 59‌ساله‌بودن و البته قهرمان‌کردن المپیاکوس در یونان، «آپشن‌های» مدنظر پرسپولیس را دارد. لمونیس تجربه مربیگری در لیگ قهرمانان اروپا با همین المپیاکوس را نیز در کارنامه دارد و همه‌جوره حتی از لحاظ قیمتی، به چیزی که پرسپولیسی‌ها می‌خواهند، نزدیک است.

در این میان نباید از چند نکته غافل شد؛ اول اینکه سفر چندروزه مسئولان باشگاه پرسپولیس به ترکیه و دیدار با گزینه‌های متعدد از ملیت‌های مختلف، آشفتگی و کلافگی آنها را بیش از هر زمان دیگری نشان می‌دهد. چطور می‌شود هیئت‌مدیره موفق‌ترین تیم لیگ ایران (به گواه تعداد قهرمانی)، هیچ گزینه‌ای در سر نداشته باشد و به پیشنهاد دلالان مختلف برای بررسی‌کردن گزینه‌های آنها پاسخ مثبت بدهد؟ مورد دوم اینکه طبق ادعای آنها، برانکو هنوز با پرسپولیس قرارداد دارد و باید امروز مثلا سر تمرین حاضر شود؛ حال اگر گزینه مدنظرشان را پیدا کرده و آن را معرفی کنند، چطور می‌خواهند بعدها در فیفا ادعا کنند منتظر برانکو مانده‌اند و این مربی کروات است که به قراردادش متعهد نمانده است؟ مورد سوم اما چند «شاید» است که هر آن احتمال رخ دادنش ممکن است؛ شاید در زمان مطالعه این مطلب، سرمربی پرسپولیس انتخاب شده باشد و جواب بسیاری از معماهای مطرح‌شده داده شود. شاید هم سرمربی پرسپولیس انتخاب شود و بعد از قطعی‌شدن نیامدن برانکو به ایران، اسمش علنی شود. شاید هم هنوز پروسه انتخاب سرمربی برای پرسپولیس تداوم داشته باشد تا آشفتگی‌های مدیریتی در این باشگاه بیش از پیش نمایان شود.