۰ نفر

بازگشت والیبال به دوران با شکوه

۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۰:۰۵
کد خبر: 357705
بازگشت والیبال به دوران با شکوه

چندسالی بود که تیم‌ملی والیبال ایران دچار افت شده بود و موج انتقادات هم نسبت به کولاکوویچ و برخی از بازیکنان به اوج رسیده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، با این وجود فدراسیون والیبال برای‌ سال جدید هم به ایگور کولاکوویچ اعتماد کرد و او هم با یک برنامه‌ریزی دقیق سعی کرده تا خون تازه‌ای به والیبال ایران تزریق کند؛ اتفاقاتی که حالا به ٣برد متوالی و قاطعانه در لیگ ملت‌های ٢٠١٩انجامیده و والیبال را به دوران دوست‌داشتنی خود بازگردانده است.

هت‌تریک کامل شد
بعد از شکست‌دادن ایتالیا و چین، دیروز نوبت به آلمان رسید تا مقهور قدرت والیبالیست‌های ایرانی شود. با این‌که ژرمن‌ها در طول مسابقه برای بلندقامتان ایرانی دردسرساز شدند، اما آمادگی بالای ذهنی شاگردان کولاکوویچ در هر ٣ ست باعث شد تا در امتیازات پایانی نتیجه به سود ایران رقم بخورد. ایران مثل بازی با چین ٣ بر صفر به پیروزی دست یافت تا هت‌تریک خود را در جیانگمن چین تکمیل کرده و با ٣ برد متوالی این کشور را ترک کند.
پیش به سوی توکیو
تیم‌ملی والیبال درحالی ‌که فقط یک ست در هفته اول لیگ ملت‌ها به ایتالیا واگذار کرد و ٩ ست از حریفانش گرفت، با صدرنشینی به سوی توکیو حرکت کرد. در هفته دوم که از روز جمعه آغاز می‌شود؛ ایران رقبای دیگری را در پیش دارد. برزیل، آرژانتین و ژاپن ٣ رقیب ایران در توکیو هستند که حتی در ظاهر هم رقبای آسانی به حساب نمی‌آیند. والیبالیست‌های ایرانی انتظارات را بالا بردند و حالا همه انتظار دارند به فینال و جمع ٦ تیم پایانی راه یابند.
فینال دیگر دور نیست
٣ بردی که ایران در چین کسب کرد، مسیر را به سوی حضور در جمع ٦ تیم نهایی هموارتر کرده است. شاگردان کولاکوویچ جزو معدود تیم‌هایی بودند که هر ٣ بازی خود را در هفته اول با برد پشت‌سر گذاشتند. با توجه به برگزاری ٢ هفته از بازی‌ها در ارومیه و اردبیل، والیبال ایران امیدوار است بعد از ٥‌سال بار دیگر به جمع ٦ تیم نهایی لیگ ملت‌ها برسد. بار قبلی با عنوان چهارمی برای ایران به پایان رسید، اما‌ سال ٢٠١٩ می‌تواند برای والیبال ایران اتفاقات جذاب‌تری مثل ایستادن روی سکوی لیگ ملت‌ها را برای نخستین‌بار رقم بزند.