۰ نفر

ریشخند برادر امیر قطر به عربستان و امارات

۳ خرداد ۱۳۹۸، ۵:۲۵
کد خبر: 355306
ریشخند برادر امیر قطر به عربستان و امارات

برادر امیر قطر در توییتی کوتاه، تلاش‌های عربستان و امارات برای اخلال در میزبانی جام جهانی 2022 را با پیامی طعنه‌آمیز پاسخ داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، خلیفه بن حمد برادر امیر قطر، چهارشنبه شب (22 می) پس از قطعی شدن عدم افزایش تیم‌های جام‌جهانی 2022 قطر به 48 تیم، در توییتی کوتاه ریاض و ابوظبی را ریشخند کرد.

خلیفه که خطابش به عربستان و امارات بود اما از آنان نامی نبرد، نوشت: دوباره و دوباره تکرار می‌کنیم. جام جهانی عربی در دوحه عربی [برگزار می‌شود نه با شراکت کشور عربی دیگر]. خوش‌آمد به همه .

پیشتر گزارش‌های خبری متعدد از تلاش ریاض و ابوظبی منتشر شده بود که قصد داشتند از طریق افزایش تیم‌های جام از 32 به 48 تیم، قطر را در وضعیتی قرار دهند که نتواند به طور کامل میزبانی جام را بر عهده بگیرد و ناچار شود دیگر کشورها را در آن سهیم کند.

عربستان و امارات از خرداد 2017 روابط خود با قطر را به دلیل اختلافات شدید قطع کرده‌اند و با بستن مرزهای هوایی و خاکی خود، عملا قطر را در نوعی محاصره شدید قرار داده‌اند.

فدراسیون جهانی فوتبال فیفا چهارشنبه شب (دیشب) رسما اعلام کرد که جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با همان ۳۲ تیم برگزار خواهد شد و تعداد تیم‌ها به 48 تیم افزایش نمی‌یابد.

دادستان قطر فروردین سال 1397 گفته بود، کشورهای محاصره‌کننده قطر اعلام کرده‌اند که حاضرند در قبال کناره‌گیری قطر از میزبانی جام جهانی، محاصره این کشور را پایان دهند.

جام جهانی فوتبال 2022 به میزبانی قطر، از 18 دسامبر 2022 به مدت 28 روز برگزار می‌شود. برای نیم‌کره شمالی، اولین بار است که جام جهانی در فصل زمستان برگزار خواهد شد.