۰ نفر

دلیل تفاوت در میزان شیوع آسیب‌های ورزشی چیست؟

۲ خرداد ۱۳۹۸، ۳:۴۸
کد خبر: 355111
دلیل تفاوت در میزان شیوع آسیب‌های ورزشی چیست؟

یک دکترای آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی گفت: تفاوت در میزان شیوع آسیب‌های ورزشی در سطح آمادگی ورزشکاران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علی باقر نظریان گفت: کاراته یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های رزمی است و کلمه کاراته به معنی دست‌خالی (کارا یعنی خاک و ته به معنی دست)، بیان کننده این واقعیت است که این ورزش در بر دارنده لگدزدن، ضربه زدن و فنون سدکردن بدون استفاده از اسلحه است.
وی اضافه کرد: این ورزش به‌طور گسترده‌ای در فرانسه انجام می‌گیرد و در بریتانیا، انجمن کاراته به‌عنوان بزرگ‌ترین فدراسیون کاراته جهان مطرح است.
نظریان افزود: شایع‌ترین آسیب‌هایی که کاراته‌کاران به آن دچار می‌شوند، شامل پارگی صورت، کنده‌شدگی، ناک‌اوت، کوفتگی سینه‌ای و شکستگی کف پا هستند.
این عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام نور لرستان خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان داده که در این ورزش، شیوع آسیب‌های سروصورت بیشتر از بقیه نواحی بدن است و بعدازآن، خون‌ریزی از دماغ شیوع بیشتری نسبت به دیگر آسیب‌ها دارد.
وی یادآور شد: درمان آسیب‌های ورزشی ازنظر پزشکی، پیچیده، وقت‌گیر و هزینه‌بر و روش‌های ارزیابی پیشگیری از آسیب‌ها و راهبردها ازلحاظ علمی، پزشکی و مالی اهمیت زیادی دارند.
نظریان گفت: علت تفاوت در میزان شیوع آسیب‌ها در تحقیقات مختلف، سطح آمادگی ورزشکاران، سطح رقابت، انگیزه و همچنین تعاریف گوناگون میزان شیوع آسیب در تحقیقات است.