۰ نفر

صعود ایران به فینال تکواندو قهرمانی جهان

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰:۰۴
کد خبر: 354067
صعود ایران به فینال تکواندو قهرمانی جهان

نماینده وزن ۶۳کیلوگرم ایران با شکست عنوان دار جهان از بلژیک راهی دیدار نهایی تکواندو قهرمانی جهان در انگلیس شد و مدال نقره خود را قطعی کرد، مهران برخورداری و کیمیا همتی دو نماینده دیگر ایران در روز چهارم پیش از این حذف شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در ادامه رقابت‌های چهارمین روز از تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ که در منچستر انگلیس در حال برگزاری است، سروش احمدی در وزن ۶۳- کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی برابر جواد آچاب قهرمان جهان ۲۰۱۵ و اروپا ۲۰۱۶ از بلژیک رفت و در پایان با نمایشی زیبا با نتیجه ۶ بر ۳ به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد تا نخستین فینالیست تیم مردان ایران در این رقابت‌ها نام گیرد.

احمدی پیش از این در دور نخست برابر کریستوفر صباغ از لبنان در پایان ۲ راند مبارزه با نتیجه ۲۴ بر ۲ به برتری رسید و راهی یک شانزدهم نهایی شد. وی در ادامه نیز مقابل حمد مبارک از عربستان در پایان ۲ راند مبارزه با نتیجه قاطع ۲۳ بر ۲ پیروز شد و به یک هشتم نهایی رسید. وی سپس در پایان دو راند با نتیجه ۲۱ بر یک برابر ابراهیم زرمان از اندونزی به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. احمدی در یک چهارم نهایی نیز جواد آقایفآذربایجانی را ۲۲ بر ۱۴ برد و به نیمه نهایی رسید.

احمدی فردا شب (یکشنبه) برای کسب مدال طلای جهان به روی شیاپ چانگ خواهد رفت.

مهران برخورداری در ۸۰- و کیمیا همتی در وزن ۶۷- کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران در روز چهارم این رقابت‌ها بودند که پیش از این حذف شدند.
مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم در گام نخست برابراوریل آدریانو دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۳ از مکزیک با نتیجه ۲۲ بر ۱۳ به برتری رسید و راهی یک شانزدهم نهایی شد اما در دومین مبارزه مقابل نماینده آلمان ۲۹ بر ۱۶ باخت و حذف شد.

کیمیا همتی نماینده وزن ۶۷- کیلوگرم تیم ملی زنان ایران نیز در اولین دیدار برابر «کاردید آکوستا» از کوبا با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید. وی در دور بعد برابر «لارن ویلیامز» از انگلیس و دارنده عنوان قهرمانی اروپا ۲۰۱۸ با حساب ۳۱ بر ۱۵ پیروز شد اما در سومین مبارزه و در یک هشتم نهایی مقابل فریدا عزیزوف از آذربایجان ۲۱ بر ۸ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

بر اساس این گزارش، تیم‌های ملی مردان و زنان ایران تاکنون توسط آرمین هادی‌پور و مهلا مومن‌زاده به ترتیب صاحب مدال‌های برنز و نقره شده‌اند.

محمد پلنگ‌افکن، امیر محمد بخشی در بخش آقایان و ناهید کیانی، پریسا جوادی و اکرم خدابنده نیز در بخش بانوان دیگر نمایندگان ایران در این رقابت‌ها بودند که با شکست برابر رقبایشان از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و علی محمد بسحاق و وحید عبداللهی به عنوان مربی، هدایت تیم ملی مردان ایران را بر عهده دارند و در بخش زنان نیز مهرو کمرانی سرمربی و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی مربیان تیم هستند.