۰ نفر

بلیت فروشی بی‌حساب و کتاب پرسپولیس

۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲:۲۲
کد خبر: 349550
بلیت فروشی بی‌حساب و کتاب پرسپولیس

ظرفیت ورزشگاه آزادی و بلیت فروشی مسابقات لیگ‌برتر و حتی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی به معمایی بزرگ برای فوتبالدوستان ایرانی تبدیل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد دیدار پرسپولیس و سپاهان صادر شد. در یکی از بندهای رای این مسابقه آمده است: «باشگاه پرسپولیس به دلیل عدم رعایت شرایط میزبانی و فروش بیش از حد ظرفیت بلیت مسابقه، می بایست ظرف 48 ساعت آینده درباره این موضوع توضیحات خود را به کمیته انضباطی ارائه کند.»

یکبار دیگر این بند از رای صادره را بخوانید! «فروش بیش از حد ظرفیت بلیت مسابقه!» معنای این جمله چیست؟! یعنی مدیران باشگاه پرسپولیس نمی‌دانند ظرفیت ورزشگاه آزادی چقدر است؟ یا اینکه فروش بلیت برای مسابقات مهم در فوتبال ایران تبدیل به معمایی بزرگ شده است! پیش از این نیز باشگاه پرسپولیس میزبان فینال لیگ قهرمانان آسیادر سال ۲۰۱۸ بود مسابقه‌ای که بازهم شاهد مشکل ورود تماشاگران به ورزشگاه آزادی بودیم. برخی از تماشاگران در آن مسابقه با وجود خرید بلیت نتوانستند وارد ورزشگاه شوند زیرا ظرفیت ورزشگاه تکمیل شده بود! البته نحوه فروش بلیت فینال لیگ قهرمانان آسیا هم خودش حکایتی تلخ داشت.

اکنون نیز در بازی پرسپولیس و سپاهان کمیته انضباطی فدراسیون از نحوه بلیت فروشی باشگاه پرسپولیس ابراز نارضایتی کرده است و اعلام کرده بیش از حد ظرفیت بلیت فروخته شده است. ظاهرا فروش بلیت کاغذی مشکلات زیادی دارد. نداشتن شماره صندلی در ورزشگاه آزادی نیز مشکلی بزرگتر است که حتیAFC به دلیل این مساله فوتبال ملی و باشگاهی ایران را جریمه کرده است! با این حال انگار برای کسی مهم نیست که چه تعداد بلیت برای ظرفیت محدود ورزشگاه آزادی از سوی میزبان‌ها فروخته می‌شود!

مگر می‌شود بیش از حد ظرفیت ورزشگاه بلیت فروخت؟! این سوالی است که قطعا مدیران باشگاه پرسپولیس و حتی باشگاه استقلال باید به طور دقیق به آن پاسخ بدهند و  افکار عمومی را در این مورد اقناع کنند. درفضای مجازی حتی برخی مدعی شده‌اند که با خرید بلیت کاغذی و اسکن و پرینت رنگی آن بدون هیچ مشکلی وارد ورزشگاه می‌شوند! بدون اینکه کسی متوجه این تقلب بزرگ هم شود. کاش روش فروش بلیت اینترنتی در فوتبال ایران تبدیل به یک عادت خوب شود و تماشاگر در ورزشگاه بزرگ آزادی بداند که حتی اگر دیر به ورزشگاه برسد هیچ تماشاگری صندلی او را اشغال نخواهد کرد! زیرا بلیتی که او برایش پول داده فقط متعلق به آن تماشاگر است نه اینکه خدایی ناکرده این گمان برود که یک صندلی در ورزشگاه آزادی به حداقل دو نفر فروخته شده است!

قطعا توضیحات مدیران باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه چطور در بازی سپاهان و پرسپولیس که میزبان بوده‌اند و بلیت فروشی کاملا در اختیار آنها بوده بیش از حد ظرفیت تماشاگر به ورزشگاه آمده است! اینکه دیگر مساله امنیتی نیست که مدیران باشگاه‌های ایران این مساله را از سرخود باز کنند و بگویند تامین امنیت ورزشگاه با باشگاه‌ها نیست!