۰ نفر

بازگشت رضا یزدانی بعد از ۳سال با مدال طلا

۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۵۵
کد خبر: 348715
بازگشت رضا یزدانی بعد از ۳سال با مدال طلا

در ادامه مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا که از صبح امروز (سه شنبه) در شهر شی آن چین آغاز شده است، رضا یزدانی در وزن ۹۷کیلوگرم با پیروزی در دیدار فینال مقابل حریف مغول بعد از ۳سال بار دیگر مدال طلا را بر گردن آویخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، در ادامه مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا که از صبح امروز (سه شنبه) در شهر "شی آن" چین آغاز شده است، رضا یزدانی در وزن 97 کیلوگرم با پیروزی در دیدار فینال مقابل حریف مغول بعد از ۳ سال بار دیگر مدال طلا را بر گردن آویخت.

در وزن 97 کیلوگرم رضا یزدانی در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر سلیم موحامت موحادیف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل ماگومد موسی‌یف از قرقیزستان با نتیجه 16 بر 4 پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 3 علیشیر یرگالی از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی دیدار پایانی شد. یزدانی در دیدار فینال به مصاف باتزول اولزیسایخان از مغولستان رفت که با نتیجه 7 بر 4 به پیروزی رسید و قهرمان شد.

یزدانی آخرین بار در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2016 مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورده بود. وی پس از ناکامی در المپیک 2016 ریو در هیچ میدان رسمی (نایب قهرمانی در تورنمنت دانکولوف) روی تشک نرفته بود.

پیش از این رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم نخستین مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورده بود تا بعد از 7 سال طلسم طلا نگرفتن نمایندگان ایران در وزن اول را بشکند. حسن رحیمی آخرین بار در سال 2012 ایران را در وزن 57 کیلوگرم قهرمانی بزرگسالان آسیا صاحب مدال طلا کرده بود.

بهمن تیموری نیز در وزن 79 کیلوگرم دومین طلا را برای ایران به ارمغان آورده بود. پیمان بیابانی در 65 و یونس امامی در 70 کیلوگرم نیز مدال برنز را بر گردن آویختند.

بدین ترتیب آزادکاران کشورمان در 5 وزن اول صاحب 3 مدال طلا و 2 برنز شدند.

مسابقات 5 وزن دوم نیز صبح فردا پیگیری خواهد شد.