۰ نفر

زور استقلال به الهلال ۱۰نفره نرسید

۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۱۴
کد خبر: 348706
زور استقلال به الهلال ۱۰نفره نرسید

الهلال عربستان توانست استقلال را در امارات شکست دهد و امیدهای شاگردان شفر برای صعود به مرحله بعد را کاهش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در چهارمین هفته از لیگ قهرمانان آسیا و از گروه C، استقلال در امارات مهمان الهلال عربستان بود. این دیدار با برتری یک بر صفر نماینده عربستان به پایان رسید.

سباستین جووینکو (۵۰) برای الهلال گلزنی کرد. همچنین در دقیقه ۵۲ نواف العابد با دریافت کارت زرد دوم و گرفتن کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد.

با این نتیجه، الهلال ۹ امتیازی شد و گام بلندی برای صعود برداشت و استقلال با ۴ امتیاز شانس خود برای صعود به مرحله بعد را کاهش داد.

نیمه   نخست

خطرناک‌ترین موقعیت بازی در دقیقه ۹ توسط منشأ خلق شد که شوت محکم این بازیکن را دروازه‌بان الهلال در دو مرحله را دفع کرد. یک دقیقه بعد، علی کریمی روی اشتباه بازیکن الهلال صاحب موقعیت گلزنی شد که شوت این بازیکن از فاصله ۲۵ متری به اوت رفت.

در ادامه بازی مجدداً در اختیار بازیکنان الهلال قرار گرفت. پاس شهرانی در داخل محوطه جریمه به گومیس رسید اما شوت این بازیکن با برخورد به مدافع استقلال از روی دروازه این تیم دور شد. هنوز دقایقی از این حمله نگذشته بود که موج بعدی حمله روی دروازه استقلال شروع شد که ابتدا حسینی دچار اشتباه محاسباتی در خروج از دروازه شد اما مدافعان استقلال به موقع توپ را دور کردند و در بازگشت حسینی توانست توپ را در اختیار گیرد.

در ادامه حملات پرتعداد الهلال روی دروازه استقلال، بلیهی از چند قدمی با ضربه سر دروازه حسینی را تهدید کرد که این دروازه واکنش خوبی روی این ضربه داشت. نواف العابد در دقیقه ۲۳ در موقعیت بسیار خوب با دروازه استقلال نتوانست از سد حسینی عبور کند و شوت او را دروازه‌بان استقلال با پا به کرنر فرستاد.

بازی در ادامه با میدان‌داری الهلال ادامه پیدا کرد ولی خط دفاعی استقلال به زور خطا و واکنش‌های خوب حسینی توانست جلوی حملات این تیم را بگیرد. در آخرین دقایق نیمه دوم و در دقیقه ۴۱، فرار تندوتیز پاتوسی و سانتر او به روی دروازه در موقعیت تک به تک روی سر نورافکن فرود آمد اما ضربه او به آسانی در اختیار معیوف قرار گرفت.

نیمه دوم

در نخستین دقایق از نیمه دوم و در دقیقه ۵۰، سباستین جووینکو توانست با شوتی محکم و قدرتمند از پشت محوطه جریمه، دروازه سید حسینی حسینی را باز کند و الهلال را پیش بیاندازد.

هنوز دقایقی از این گل نگذشته بود که نواف العابد در برخورد با منشا، با آرنج به صورت این بازیکن ضربه زد و با دریافت کارت زرد دوم در دقیقه ۵۳، از زمین بازی اخراج شد.

پس از ۱۰ نفره شدن الهلال، استقلال توپ و میدان را در اختیار گرفت و در دقیقه ۶۴، صاحب موقعیت گل خوبی شد که شوت علی کریمی با برخورد به دیرک دروازه معیوف به اوت رفت. بعد از گذشت چندین دقیقه، استقلال روی ارسال مهدی قائدی در دقیقه ۷۲ صاحب موقعیت گلزنی شد که شوت علی کریمی این بار در چارچوب نبود. در ادامه امید نورافکن می‌توانست از مقابل محوطه جریمه دروازه الهلال را باز کند که معیوف با واکنش خوب شوت او را دفع کرد.

در اواخر بازی، ایسما می‌توانست در موقعیت ایده آل و تک به تک با معیوف دروازه الهلال را باز کند اما شوت محکم و کم دقت این بازیکن با برخورد به دروازه‌بان الهلال به کرنر رفت. حرکات اضافه و پاس‌های اشتباه بازیکنان استقلال در شرایط که الهلال با یک یار کمتر بازی می‌کرد در نهایت منجر به بسته ماندن دروازه معیوف شد تا این دیدار با پیروزی یک بر صفر الهلال خاتمه یابد.

ترکیب استقلال:  سید حسین حسینی، خسرو حیدری (وریا غفوری ۶۳)، محمد دانشگر (کارت زرد)، پژمان منتظری، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، روزبه چشمی(ایسما ۷۶)، امید نورافکن، آیاندا پاتوسی، داریوش شجاعیان (کارت زرد) (تعویض: مهدی قائدی ۵۶) و گادوین منشأ (کارت زرد).

ترکیب الهلال:  عبدالله معیوف، جهفلی، بلیهی، شهرانی، بریک، خبیری، دگنک، نواف العابد (کارت زرد دوم و اخراج)، کارلوس ادواردو، جووینکو و گومیس.