۰ نفر

شفر: ما هرگز تسلیم نمی‌شویم

۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۴۹
کد خبر: 346438
شفر: ما هرگز تسلیم نمی‌شویم

سرمربی استقلال از نمایش تیمش مقابل سپاهان تمجید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وینفرد شفر سرمربی استقلال در نشست خبری پس از برتری یک بر صفر تیمش برابر سپاهان گفت: به تیم خودم افتخار می‌کنم. همه کادر پس از بازی برابر الهلال سخت کار کردن و ذهنیت برنده بودن در این دیدار را داشتیم و به استحقاق خود رسیدیم.

وی ادامه داد: این ورزشگاه قبلا برای ما مشکل‌ساز شده بود اما توانستیم تیم قدرتمندی را با وجود همه رفت‌و آمدهایی که در این چند روز داشتیم شکست دهیم. باید به احترام تیمم بایستم و صحبت کنم. مهم‌ترین نکته این است که هر گز تسلیم نمی‌شویم. نمونه آن مهدی رحمتی است که با وجود رفتار های بد بعد از داربی، او اینجا بود و به همراه تیم آمد و پشتوانه بازیکنان بود. من می شنوم که می‌گویند مربی باید با بازیکنش خیلی خشن رفتار کند اما بازیکن به حمایت مربی خود نیاز دارد. روحیه و کار تیمی برای بردن مهم است و این را امروز همه دیدند. امروز همه برای یک نفر و یک نفر برای همه بازی کردند. خسرو حیدری و فرشید اسماعیلی خسته بودند. این‌ها راه رسیدن به ۳ امتیاز بود و مستقیم حرکت خواهیم کرد که این راه موفقیت است زیرا همه با هم هستیم.

او افزود: حرفی هم با مدیرعامل باشگاه دارم و همه صحبت‌ها و نظراتی که داریم را به او گفته‌ام. بحث‌هایی برای تمدید قرارداد با بازیکنان ؛ نمی خواهم وقتی فصل تمام شد بعضی از بازیکنان از تیم بروند و یا جوان‌هایی مثل صیادمنش و کریمی از تیم بروند. فصل پیش، ابراهیمی، تیام، مجید حسینی در پایان فصل از تیم رفتند و از مدیرعامل درخواست می‌کنم با بازیکنان مدنظر صحبت کنند تا قراردادشان تمدید شوند.

سرمربی استقلال درباره تماشاگران هوادار تیمش هم گفت: من امروز غافلگیر شدم زیرا در ابتدا فکر می کردم ۲۰ درصد ورزشگاه متعلق به ما است اما متوجه شدم که ۷۰ درصد ورزشگاه استقلالی هستند.

او در ادامه به تمجید از بازیکنانش پرداخت و گفت: بازیکنان با صد درصد وجودشان تلاش می‌کنند و مهم نیست که در چه رتبه‌ای باشند. بازی‌ها پخش زنده است و هیچ بازی راحتی نداریم. دو بازی را به سختی در خانه بردیم و بازی‌های‌مان فشرده است و نیاز به همه بازیکنان داریم. حیدری بازی قبل در ترکیب بود و در این دیدار هم به میدان رفت. تبریزی هم بازیکنی است که آماده است و در این دو دیدار هم به میدان رفت.

وی درباره قهرمانی گفت: من به بازی بعدی‌مان فکر می‌کنم.

شفر درپاسخ به این سوال که چرا به نشست خبری پیش از دیدار با سپاهان نرسید، گفت: ما دوست داشتیم به نشست خبری برسیم اما اتوبوسی نبود و ما به این دلیل عذرخواهی می‌کنیم.

شفر اضافه کرد: در بازی‌های قبلی مثل دیدار با ذوب‌آهن، بازیکنان در ۲۵ دقیقه پایانی نفس کم می‌آوردند. هدف ما گل زدن و بردن این دیدار بود. تبریزی و منشا به زمین آمدند و شانس های خوبی ایجاد کردند. در ۱۵ دقیقه پایانی بازی می‌خواستیم گل بزنیم، شاید شانس هم آوردیم اما این هدف ما بود.

سرمربی استقلال درباره تاخیر به وجود آمده در بازی گفت: این اتفاقات به هیچ وجه خوب نیست و این اتفاقات وجه خوبی برای سپاهان نداشت. چنین چیزی در داربی اتفاق افتاد که برای استقلال و پرسپولیس هم خوشایند نبود. هواداران و داور نبایند عصبی باشند. طبیعی بود که بازی سختی است اما همه باید آرام باشند تا بعد از بازی همه با آرامش از ورزشگاه خارج شوند. ترقه انداختن کار خوبی نیست و اگر یک بار دیگر تکرار می‌شد، شاید داور بازی را قطع می‌کرد و همه زودتر به خانه می‌رفتند. این دیدار برای همه از جمله بازیکنان و کادرفنی و هواداران بازی سختی بود. شاید این صحنه‌ها در اینترنت پخش شود و رسانه‌ها وظیفه دارند کمک کنند تا این اتفاق‌ها رخ ندهد. تیم داوری خونسرد بود و خوب کار کرد و در این موارد به خوبی تصمیم گرفت.

او درباره اعتراض‌هایش به داور تصریح کرد: من صحبتی درباره داوری نمی‌کنم و وظیفه من این است که درباره مسائل فنی تیمم صحبت کنم.

سرمربی آلمانی استقلال درباره برخورد نامناسب هواداران با فرشید اسماعیلی و مهدی رحمتی توضیح داد: ما بهترین هواداران را در اختیار داریم. من پیغامی را درباره بایرن مونیخ دربافت کردم که لواندوفسکی در تمرین با سرمربی تیم دعوا کرد، مربی گفت من اگر لواندوفسکی را بازی ندهم تیمم ضعیف می‌شود و به او نیاز دارم . درآمد در فوتبال اروپا بالا است پس به جای اخراج لوا او را جریمه مالی کردند. یک مربی بسیار مشهور که از قضا سرمربی بایرن هم بود درباره اشتباه بازیکنانش می‌گفت اگر من بابت هر اشتباه بازیکنانم، آن ها را از زمین بیرون کنم، خودم تنها باید در میدان بایستم. این قضیه در تیم ما هم صدق می‌کند. مشکلی در تیم به وجود آمد و همه هیجانی شدند. من بازیکنان را جریمه می‌کنم و با مدیرعامل باشگاه صحبت می‌کنم. اگر همه را اخراج کنیم، بازیکن کم می آوریم. جریمه مالی بهتر از اخراج کردن است.

او در پایان گفت: سپاهان ورزشگاه زیبایی دارد و امیدوارم دوباره به اینجا بیایم.