۰ نفر

رکورد شگفت انگیز پپ گواردیولا

۷ اسفند ۱۳۹۷، ۲:۳۰
کد خبر: 338230
رکورد شگفت انگیز پپ گواردیولا

پپ گواردیولا یک جام دیگر به دست آورد تا ۲۵جام دوران مربیگری خود را به دست بیاورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم آنلاین،‌ روند نتایج و جام کسب کردن‌های پپ گواردیولا همچنان ادامه دارد و این مربی توانست با برتری برابر چلسی قهرمانی در جام اتحادیه را نیز برای دومین سال پیاپی به دست بیاورد.

پپ گواردیولا با این قهرمانی شمار قهرمانی‌های خود را به عدد ۲۵ برساند تا در کنار ژوزه مورینیو قرار گیرد. البته گواردیولا در سال‌های کمتری نسبت به مورینیو به این تعداد جام رسیده است و در صورت کسب یک قهرمانی دیگر در جام حذفی، لیگ برتر یا لیگ قهرمانان اروپا، برای اولین بار از نظر تعداد جام، مورینیو را کنار خواهد زد.

به طور میانگین، گواردیولا در هر ۲۳ بازی توانسته یک جام به دست بیاورد که فوق‌العاده است. او در ۵۶۵ بازی به عنوان سرمربی در تیم‌های بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی موفق به کسب ۲۵ قهرمانی شده است.

هر چند این انتقاد به گواردیولا وارد است که او تنها هدایت تیم‌های خوب را بر عهده می‌گیرد و خرج زیادی برای قهرمانی می‌کند ولی نباید از تبحر این مربی در کسب جام چشم پوشی کرد. او در ۱۱ فینال دوران مربیگری توانسته به ۱۰ قهرمانی دست یابد و تنها شکست او نیز به شکست برابر رئال مادرید در کوپا دل ری برمی‌گردد.

منچسترسیتی باید چهارشنبه شب در لیگ برتر انگلیس برابر وستهام قرار گیرد. شاگردان گواردیولا با یک امتیاز کمتر از لیورپول در رده دوم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارند و رقابت سختی با این تیم بر سر عنوان قهرمانی دارد.