۰ نفر

باند تخریب تیم‌ملی یک پروفسور فوتبال را هم دچار سوتفاهم کردند

اظهارات جدید کی روش درباره برانکو

۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱:۴۴
کد خبر: 334140
اظهارات جدید کی روش درباره برانکو

سرمربی سابق تیم‌ملی از همکارانش در فوتبال ایران تشکر کرد. او با آرزوی‌موفقیت برای سرمربی بعدی تیم‌ملی، از میراثش در ایران صحبت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، کارلوس کی‌روش پیش از ترک همیشگی ایران برای آخرین بار مقابل دوربین عادل فردوسی پور نشست تا از مردم ایران خداحافظی کند. مصاحبه عادل با سرمربی پرتغالی امشب و در چند بخش از برنامه نود پخش شد تا حرف های پایانی کی‌روش هم به گوش مردم ایران برسد. سرمربی سابق تیم ملی در ابتدا به بازی با ژاپن اشاره کرد و گفت: «بازی با ژاپن پدیده‌ای نادر بود. چیزی که در آن بازی رخ داد، در این هشت سال بی سابقه بود. اما آن سی دقیقه نمی تواند همه عملکرد هشت ساله بازیکنانم را زیر سوال ببرد. آن ها در این هشت سال تلاش های فوق العاده‌ای کرده اند.»

او در ادامه به آینده تیم ملی ایران اشاره کرد: «در دوران من، در صد بازی فکر می کنم سیزده یا چهارده رقابت را شکست خوردیم. امیدوارم در پایان صدمین بازی سرمربی بعدی تیم ملی ایران، پنج یا شش شکست در کارنامه تیم ملی باشد. در این هشت سال مردم ایران به من لطف و محبت زیادی داشتند. من هرگز نمی توانم پاسخی برای شما داشتم.» سرمربی سابق تیم ملی در ادامه به مصاحبه هایش به بازی های دوستانه تیم ملی اشاره کرد: «فکر می کنم الان شرایط مناسبی برای صحبت در این باره نداشته باشیم. نمی خواهم به دلایل این اتفاق اشاره کنم. با این حال ما سعی می کردیم بازی های دوستانه مان را داشته باشیم.»

با سابقه ترین سرمربی تیم ملی به مصاحبه هایش درباره برانکو هم اشاره کرد: «می خواهم سوالی از نورپرداز برنامه شما بپرسم. اگر عادل فردوسی پور هفت ماه حقوق تو را ندهد، باز هم برای او کار می کنی؟ شرایط ما هم همین گونه بود. من حقوقم را می گیرم تا از عملکرد تیم ملی ایران دفاع کنم؛ از بازیکنان و کادر فنی ام. من هیچ مشکل شخصی‌ای با برانکو ندارم. اتفاقا می خواهم از علی دایی، امیر قلعه نویی، برانکو و وینفرد شفر بابت این هشت سال هم تشکر کنم. می توانید از آقای برانکو بپرسید که چرا درباره تیم ملی صحبت می کند و در کار تیم ملی دخالت می کند. من حتی یک بار هم نام پرسپولیس را نیاورده ام. مصاحبه ام درباره گرسنه بودن مردم ایران، آن یک سمپاشی بزرگ بود. من هرگز چنین حرفی نزدم. بازی های رسانه ای باعث می شود من برای هواداران پرسپولیس منفور باشم. آقای برانکو به شکلی حرف می زد که هواداران پرسپولیس علاقه ای به من نداشته باشند.»

او به میراث تیم ملی اشاره کرد: «مجموعه ای که من برای تیم ملی ایران ساختم، فرصت زیادی برای استفاده از آن نداشتم اما امیدوارم سرمربی بعدی تیم ملی از آن استفاده کند. البته که همه چیز به دیدگاه او باز می گردد. با این حال آنطور که من متوجه شدم تنها کمپ اسپایر امکاناتی شبیه به آن دارد. برای تیم ملی ایران آرزوی بهترین ها را دارم.» وقتی عادل از او درباره لیست تیم ملی ایران پرسید، کی‌روش گفت: «اگر به گذشته هم بازگردم، لیستم تغییری نمی کند.»