۰ نفر

کی‌روش: به این سفر فوق‌العاده افتخار می‌کنم

۸ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۲۴
کد خبر: 332533
کی‌روش: به این سفر فوق‌العاده افتخار می‌کنم

سرمربی تیم‌ملی ایران پس از پایان بازی مقابل ژاپن درباره عملکرد شاگردانش صحبت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا در برابر ژاپن با نتیجه 0-3 شکست خورد و از این مسابقات حذف شد. پس از پایان بازی، کارلوس کی‌روش درباره این رقابت حساس گفت: «درباره این بازی چیز زیادی ندارم بگویم. مهم‌ترین مطلب این بود که رقابت سختی را دیدیم تا لحظه ای که یک اشتباه مظلومانه، بازیکنان من منتظر تصمیم داور شده بودند. تیم من شکستی احساسی خورد و از آن لحظه فقط یک تیم در زمین بود؛ ژاپن. من به ژاپن تبریک می گویم. آنها لیاقت فینال را داشتند. من به بازیکنانم تبریک می‌گویم که با همه محدودیت ها تلاش کردند و جنگیدند.»

او در پاسخ به این سوال که آیا انتقاد یا عذرخواهی برای گفتن ندارد، گفت: «صادقانه بگویم در ۸ سال گذشته همه آنچه باید اتفاق می افتاد را گفتم . فکر نمی کنم افراد زیادی باشند که بخواهند حرف‌هایم را بشنوند. به بچه هایم برای این سفر فوق العاده افتخار می کنم. واقعا لایق حضور در فینال بودند ولی فکر می کنم الان پایان اینجاست. من بسیار خوشحالم که آن طور می خواستم کار کردم. باید از هواداران ایران تشکر کنم که ۸ سال این تیم را در اختیار داشتم. آنها افتخار آفریدند و نظرات را جلب کردند و در سراسر جهان افتخار آفریدند. وقتی ما می بینیم باشگاه بیرون به آنها چنین توجهی دارند یک اتفاق بزرگ است. خیلی از افراد شاهد این هستند که بازیکنان آزادانه کارشان را انجام دادند. یکبار دیگر از هواداران فوتبال ایران و کادرم و بازیکنانم تشکر می‌کنم.»
او تاکید کرد: «امیدوارم متوجه شده باشید؛ الان پایان همین جاست. من در راه خودم حرکت کردم و برایم مهم‌ترین چیز بود. از مردم ایران تشکر می کنم و این احساس را می کنم که عملکردم در دو جام جهانی برای مردم بود و این پیام را دادند که مردم ایران لیاقت این توجه را دارند.»

او در ادامه به آینده فوتبال ایران اشاره کرد: «آینده بسیار خوبی برای فوتبال ایران می‌بینم به این خاطر که پایه‌های خوبی برای فوتبال ایران برقرار شده است. یک مرکز تمرین خوب دارند و یک نسل خوب حضور دارد. در هشت سال آینده هر کسی سرمربی تیم ملی باشد همین بازیکنان را انتخاب خواهند کرد و مهمترین مطلب میراثی هست که باقی مانده است.»

او هم چنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید آیا از مردم ایران عذرخواهی می کند گفت: «نقش شما در این هشت سال چه بوده است؟ شما باید عذرخواهی کنید.»