۰ نفر

مخاطب کارلوس کی‌روش چه کسانی هستند؟

۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۵۲
کد خبر: 331748
مخاطب کارلوس کی‌روش چه کسانی هستند؟

تیم‌ملی ایران با وجود همه دعواها، همه بیانیه‌ها، همه حرف‌ و حدیث‌ها فاصله کمی تا فینال ششم مقابل ژاپن دارد. فینالی که می‌تواند ما را به فینال واقعی برساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، تیم ملی ایران روز گذشته با نمایشی مقتدرانه چین را شکست داد و راهی نیمه نهایی جام ملت های آسیا شد. این پایان طلسمی چند ساله بود. طلسم حذف شدن در یک چهارم نهایی. این بار اما پسربچه های نترس تیم ملی انگار با چیزی جز لمس جام قهرمانی آرام نمی شوند.

با این حال اما از دل کنفرانس خبری پس از بازی کارلوس کی روش باز هم نکات جالبی دست همه آمد. اینکه بازی مقابل ژاپن خیلی مهم است. شاید مهم ترین بازی چند سال اخیر تاریخ فوتبال ایران. تیم ملی حالا به زمین سفت خورده و مقابل حریفی قرار گرفته که نمایش هایش به کنار، همیشه قدرتمند است.

اسمش ژاپن است و همه نمایش این تیم در جام جهانی را به یاد دارند. کی روش از روز اول که تیمش را داشت برای قهرمانی در آسیا آماده می کرد چند خواسته اساسی بزرگ داشت. اولین خواسته او حل مشکل بازیکنان سرباز بود. بازیکنانی مثل قدوس یا جهانبخش که به دلیل قوانین داخلی فقط در سال سه بار حق ورود به کشور داشتند. همین باعث شده بود کی روش در خیلی از اردوهای تهران آنها را دعوت نکند.

چراکه ممکن بود شاگردانش با مشکل ممنوع الخروجی مواجه شدند. مشابه اتفاقی که چهار سال قبل برای شان افتاده بود. نکته بعدی در نظر گرفتن 5 یا 6 میلیون دلار برای آماده سازی تیم ملی بود که این رقم پرداخت نشد. کی روش هم وقتی وضعیت را دید یکی از کم هزینه ترین تیم های ملی را راهی کرد. طبق گفته تاج حتی خود او قراردادی 800 هزار دلاری دارد. کمتر از چیزی که خیلی ها درباره اش فکر می کردند.

او خودش بارها حتی با طعنه درباره اردوهای رایگان قطر و کمپ اسپایر گفته و اینکه اگر چنین اتفاقی نبود ما پولی برای رفتن به اردوها نداشتیم. در سمت مقابل کی روش منتقدینی دارد که از خیلی وقت پیش اعتقاد داشتند تیم ملی فقط باید قهرمان شود. خیلی ها مثل برانکو فکر می کنند. چراکه او چند وقت پیش در مصاحبه ای گفته بود سال 2004 اگر اتفاقاتی دامان تیم ملی را نمی گرفت مقابل قدرت هایی مثل کره و ژاپن می توانستیم قهرمان شویم. این دوره اما یک سری می گویند تیم های قدرتمند به دوره افول رسیدند و کار تیم ملی راحت تر است.

انتظاری که حتی وزیر ورزش هم از کی روش و تیم ملی دارد. خود سرمربی تیم ملی اما همیشه گفته سقف ما چهارم شدن است و از این طریق سعی کرده فشار را از روی تیمش بردارد. کی روش از این طریق بیشتر سعی داشت روی این ماجرا تاکید کند که در راه حضور در جام ملت ها خواسته ها برآورده نشدند. همه هدف او این بوده که به بچه هایش بفهماند خودشان هستند و مردم و باید برای آنها تلاش کنند. البته خیلی ها هم اعتقاد دارند داستان نه به این شوری است که کی روش می گوید و نه اینطور که برای تیم ملی هزینه نشده. اعتقاد برخی بر این است که هزینه ها اگر به موقع انجام و مسئولیت ها پذیرفته می شدند حالا شرایط متفاوت تر هم بود.

در نهایت اما همان افراد مسئول که کی روش از آنها توقع حمایت داشت و حمایت ندید، بعد از موفقیت اخیر تیم ملی با توئیت های خود احساس رضایت می کنند. غافل از اینکه چه واکنش های عجیب و تندی دریافت کردند. از کسانی که اعتقاد دارند مسئولان باد کاشتند و حالا طوفان درو می کنند. با وجود همه این ها ولی تیم ملی هنوز سرپاست. به سمت هدفش حرکت می کند و به قول کی روش و بازیکنان فینال ششم را در پیش دارد.

فینالی که بعد از مدت ها می تواند ما را به فینال واقعی که سال ها انتظارش را می کشیدیم برساند.