۰ نفر

تأیید رفتن کی‌روش از ایران؟

۲۲ دی ۱۳۹۷، ۷:۱۲
کد خبر: 328511
تأیید رفتن کی‌روش از ایران؟

پیش از شروع جام ملت‌های آسیا شایعه جدایی کی‌روش از تیم ملی ایران به گوش رسید؛ بسیاری از رسانه‌ها حتی خبر می‌دادند که او ممکن است پیش از شروع جام ملت‌ها از ایران برود و هدایت تیم دیگری را به عهده بگیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، همان زمان هم خبر از پیشنهاد دو تیم ملی مکزیک و کلمبیا به گوش رسیده بود. مهدی تاج اما با رد چنین شایعاتی گفت که کی‌روش تا پایان جام ملت‌های آسیا با ایران قرارداد دارد و جایی نمی‌رود. کی‌روش ولی حسابی ناراحت بود؛ او که تصور می‌کرد جام جهانی خوبی را پشت‌سر گذاشته توقع تمدید قرارداد دست‌کم دوساله را داشت ولی همان زمان و حتی قبل‌تر از آنکه پیشنهاد تمدید قرارداد شش ماهه را گرفته بود حسابی ناراحت شده بود. مسئولان فدراسیون فوتبال اما نمی‌خواستند دست به ریسک بزنند و دوباره قراردادی با کی‌روش ببنندد که بعدها تبعات زیادی داشته باشد؛ چیزی که به نظر می‌رسید این بود که با کی‌روش توافق کنند در صورت نتیجه‌گرفتن در جام ملت‌های آسیا قراردادش با ایران تا پایان جام جهانی 2022 تمدید شود. البته این ظاهر ماجرا بود چون از قرار معلوم کی‌روش نخواسته آینده‌اش را به نتیجه‌گیری در جام ملت‌ها پیوند بزند. او می‌گوید: «رؤیای ایران رسیدن به نیمه‌نهایی است» و روی این جمله تأکید زیادی دارد؛ اینکه او در پیش‌شرط تمدید قراردادش حضور در نیمه‌نهایی را قید کرده یا نه، هنوز مشخص نیست ولی مسئولان ایرانی هم به چیزی به‌غیر از قهرمانی تیم ملی راضی نمی‌شوند و به نظر می‌رسد (می‌رسید) تنها انجام این خواسته است که می‌تواند کی‌روش را دوباره سرمربی تیم ملی نگه دارد. 

توافق با تیمی دیگر قبل از جام ملت‌ها؟

کی‌روش قرارداد شش‌ماهه با ایران را پذیرفت؛ هرچند سر چگونگی آن و امضایش هیچ بحث مشخصی نشد ولی از همان زمان که قراردادش با ایران تمام و زمزمه‌های تمدید قرارداد شش‌ماهه به گوش رسید، رایزنی‌اش با بقیه کشورها برای گرفتن تیمی جدید را شروع کرد. طبق قانون فیفا هر مربی و بازیکنی که فقط شش ماه از قراردادش باقی مانده باشد می‌تواند مذاکرات جدید با تیم‌های دیگر را از سر بگیرد. کی‌روش هم با استناد به همین قانون ظاهرا پیش از جام ملت‌ها مذاکراتش را از سر گرفته و حالا خبر نهایی آن منتشر شده است. ماجرا مربوط به برگزاری فینال جام لیبرتادورس در شهر مادرید است؛ جایی که دو تیم آرژانتینی بوکا و ریور در ورزشگاه برنابئو به مصاف هم رفتند تا بازی برگشت جام لیبرتادورس را برگزار کنند. در حاشیه برگزاری همان بازی که کی‌روش، سرمربی ایران هم دعوت شده بود تا بازی را از نزدیک ببیند، خبر رسید که مسئولان تیم ملی کلمبیا با این مربی پرتغالی دیدار کرده‌اند تا برنامه‌هایش برای هدایت کلمبیا را بشنوند. اگرچه نزدیکان تیم ملی خبر چنین مذاکره‌ای را تأیید نکردند، ولی از سوی آنها هیچ چیزی تکذیب هم نشد تا مشخص شود حضور کی‌روش در تیم ملی ایران پس از جام ملت‌های آسیا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. 

کی‌روش همین اسفند در کلمبیا

حالا که چند هفته‌ای از شایعه آن مذاکره می‌گذرد خبر رسیده که کلمبیا با کارلوس کی‌روش به توافق رسیده است و سرمربی پرتغالی تیم ملی بعد از جام ملت‌های آسیا هدایت زردهای آمریکای جنوبی را به عهده می‌گیرد. این خبری است که سایت روزنامه مشهور اسپانیایی مارکا منتشر کرده و نوشته است: «مسئولان فوتبال کلمبیا با کارلوس کی‌روش به توافق رسیده‌اند و این مربی بعد از جام ملت‌های آسیا هدایت تیم کلمبیا را به طور رسمی به عهده خواهد گرفت. کی‌روش اولین حضورش روی نیمکت کلمبیا را با انجام بازی‌های دوستانه ماه مارس تجربه خواهد کرد. سرمربی سابق رئال‌مادرید که سابقه کارکردن در منچستریونایتد را هم در کارنامه دارد، در شرایطی سرمربی کلمبیا شد که با لوئیس فیلیپه اسکولاری رقابت تنگاتنگی برای این پست داشت، ولی در نهایت با نپذیرفتن این پیشنهاد از سوی اسکولاری، کی‌روش به عنوان سرمربی کلمبیا انتخاب شده است». این خبر در شرایطی منتشر شده است که سایت روزنامه «اکیپ»، سایت مطرح‌ترین روزنامه ورزشی اروپا هم چنین خبری را تأیید کرده و نوشته که کی‌روش سرمربی کلمبیا شده است و بعد از جام ملت‌های آسیا هدایت این تیم را به عهده خواهد گرفت. 

ایرانی‌ها نخواستند ماندنم طولانی‌مدت شود

انتشار این خبر، آن هم در شرایطی که تیم ملی ایران درگیر رقابت‌های جام ملت‌های آسیا است، کمی اردوی ایران را تحت تأثیر قرار داده و باعث شده است که پیش از بازی دوم تیم ملی در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، بخشی از سؤال خبرنگاران از سرمربی تیم ملی، همکاری‌اش با تیم کلمبیا باشد. کی‌روش اما با اشاره به این موضوع که فعلا تمرکزش را روی بازی‌های ایران در جام ملت‌ها گذاشته است، علاقه‌ای نداشت شفاف به این سؤال پاسخ دهد، ولی صحبتی را مطرح کرد که به نظر می‌رسید بوی تأیید دارد و رفتن او از ایران محتمل است. «الان زمان مناسبی برای مطرح‌کردن این‌گونه صحبت‌ها نیست. چون من وظیفه‌ای دارم و باید تا بی‌نهایت تمرکز و انگیزه‌مان را در بازی مقابل عراق و ویتنام نشان دهیم. الان زمانی نیست که بخواهم درباره مسئله‌ای فکر کنم یا تمرکزم را برای مسائل دیگری بگذارم. تنها مطلبی که از آن مطمئنیم این است که مسئولان فوتبال ایران با نظارت وزارت ورزش از ماه جولای به بعد نخواستند ماندن من طولانی‌تر شود، ولی در حال حاضر وظیفه بی‌نهایت دشواری را پیش‌رو داریم آن هم بازی‌هایی است که باید انجام دهیم. با تمرکز بالا هم روی این مسئله فکر می‌کنیم و تأکید می‌کنم یکی از قوی‌ترین خانواده‌های فوتبالی هستیم».