۰ نفر

مدل جذب مجیدی ثابت کرد: کمیته فنی یعنی کشک!

۱۶ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۱۸
کد خبر: 327250
مدل جذب مجیدی ثابت کرد: کمیته فنی یعنی کشک!

باشگاه استقلال بدون اینکه مشورتی با اعضای کمیته فنی داشته باشد فرهاد مجیدی و یک مربی آلمانی را به کادر فنی اضافه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، خبر ورزشی نوشت؛ ​ اضافه شدن فرهاد مجیدی و یک مربی آلمانی به کادر فنی استقلال در حالی رخ داد که قرار بود باشگاه استقلال در زمینه جذب کادر فنی و همچنین بازیکنان جدید با اعضای کادر فنی مشورت داشته باشد. دیروز، اما مجید رضایی و بهتاش فریبا از اعضای کمیته فنی باشگاه استقلال مدعی شدند باشگاه هیچ مشورتی در این زمینه با آن‌ها نداشته است.

سال پیش کمیته فنی در فوتبال ایران به کشک تعبیر شد که این تعبیر بازتاب‌های گسترده‌ای در فوتبال ایران داشت! اما امروز یک بار دیگر ثابت شد نقش کمیته فنی در فوتبال ایران صفر است! هر چند باید به این نکته اشاره کرد که در فوتبال حرفه‌ای سرمربی بالاترین جایگاه فنی را دارد و هر کار فنی در تیم با درخواست یا مشورت او انجام می‌شود. هیچ تیمی در فوتبال حرفه‌ای، کمیته فنی ندارد چرا که سرمربی خود بالای سر تیم است و جور در نمی‌آید که آقابالاسر داشته باشد. ممکن است باشگاه‌های حرفه‌ای اتاق فکر داشته باشند و سیاست‌های کلان در اتاق فکر تبیین شود، اما بعد از جذب سرمربی حتی مدیرعامل باشگاه در امور فنی تیم دخالت نمی‌کند.

از همه مهم‌تر در همه‌جای دنیا یکی از اختیارات سرمربی انتخاب دستیار است و باشگاه باید برای انتخاب عضو کادر فنی با سرمربی مشورت کند نه اعضای کمیته فنی... شاید بهتر است کمیته فنی به اتاق فکر تغییر نام پیدا کند. این‌طوری هم حرفه‌ای‌تر است و از همه مهم‌تر شأن اعضای کمیته فنی هم رعایت خواهد شد. کمیته فنی نه در فوتبال ایرا