۰ نفر

کی‌روش برای رسیدن به نیمه‌نهایی دست به دعا شد!

۹ دی ۱۳۹۷، ۲۱:۰۷
کد خبر: 325676
کی‌روش برای رسیدن به نیمه‌نهایی دست به دعا شد!

کارلوس کی‌روش گفت: همه تیم‌ها در حال پیشرفت و رویاپردازی برای قهرمانی هستند. ما بعد از جام جهانی زیر درخت نارگیل نشستیم و منتظر بودیم اما میوه‌های این درخت جلوی ما نیفتاد و وقت را از دست دادیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر گفت: یک بار دیگر مراتب قدردانی خودم را به خاطر حضور تیم ملی ایران در کمپ اسپایر و میزبانی شایسته کشور قطر اعلام می‌کنم.

سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: تیم ملی قطر ۹ بازی انجام داد و ما پنج بازی انجام دادیم. اگر میزبانی قطر نبود، سه بازی انجام داده بودیم. باید به عنوان یک دوست از میزبانی کشور قطر تشکر کنیم. این آماده سازی ایده آل من نیست. وقتی سرنوشت در دست دوستانتان است باید با کمال خضوع تشکر کنید و ما هم به خاطر این هدیه از کشور قطر تشکر می‌کنیم. البته الان باید برای دهمین بازی تدارکاتی آماده می‌شدیم اما این اتفاق رخ نداد. با این حال باید به مسیرمان ادامه دهیم.

او در پاسخ به این سوال که قبل از آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی، به ترکیب نهایی ایران رسیده است یا نه، یادآور شد: همان طور که در جریان هستید، برنامه آماده‌سازی تیم ملی از سوی مسئولان حمایت نشد. در نتیجه به خاطر بازی‌هایی که انجام ندادیم، مجبورم میانبرهایی را برای تصمیمات آخر خودم بزنم. دقیقا کاری که قبل از جام جهانی برزیل و روسیه و جام ملت‌های استرالیا انجام دادم. باید تصمیمات شعبده گونه داشته باشم و تلاشم را برای رسیدن تیم ملی به آمادگی کامل انجام دهم.

کی‌روش ادامه داد: ما در گروهمان مقابل تیم‌هایی مثل عربستان، عمان و ژاپن بازی نمی‌کنیم. برای تیم ملی ایران عقلانی نیست که مقابل تیم‌هایی مثل قطر بازی کند اما وقتی هدیه‌ای با این شرایط را دریافت می‌کنید، با کمال فروتنی قبول می‌کنید و الان اینجا هستیم. اگر کسی منفعتی در این بازی داشته باشد، آن تیم ملی قطر است که بازی‌هایی به این شکل خواهد داشت.

سرمربی پرتغالی تیم ملی در پاسخ به سوال خبرنگار قطری درباره پیشرفت فوتبال این کشور گفت: در بازی‌هایی که توانستیم رصد کنیم، پیشرفت چشم‌گیری داشتند. نسل جدیدی از بازیکنان در تیم ملی قطر حضور دارند. این بازیکنان سابقه بازی در تیم جوانان و نوجوانان را دارند. هماهنگی خوبی در این تیم وجود دارد. ما هم پیشرفت داشتیم و همه تیم‌ها در حال پیشرفت و رویاپردازی برای قهرمانی هستند. ما بعد از جام جهانی زیر درخت نارگیل نشستیم و منتظر بودیم اما میوه‌های این درخت جلوی ما نیفتاد و وقت را از دست دادیم. اگر فرصتی گیر بیاوریم سردار آزمون کسی است که باید یکی از این نارگیل‌ها را به گل تبدیل کند. تمام تیم‌ها سعی کردند آماده شوند. تیم‌هایی مثل قطر و لبنان و عربستان پیشرفت داشتند و فقط تیم‌هایی که آماده نشدند حق این فرصت را نداشتند. البته بازیکنان من ثابت کردند با یکدلی و اتحاد می‌توانند از این نارگیل‌ها گل بسازند.

کی‌روش در واکنش به این که سرمربی تیم ملی قطر گفته می‌خواهد قهرمانی جام ملت‌های آسیا را به چالش بکشد، گفت: او سرمربی خوبی است. اگر چیز متفاوتی می‌گفت شگفت‌زده می‌شدم. مطمئنا با توجه به سرمایه‌گذاری در اینجا و حضور بازیکنانی مثل ژاوی در این کشور باید این طور صحبت کند و کشوری که چهار سال تا میزبانی در جام جهانی فاصله دارد باید این صحبت‌ها را مطرح کند. از نظر استحقاق، هیچ شکی نیست که قطر این استحقاق را دارد اما آیا توانایی بردن این جام را دارند؟ نامزدهای دیگری مثل ژاپن، کره و استرالیا برای قهرمانی در آسیا وجود دارند. با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته باید این اتفاق صورت بگیرد. من فقط دعا می‌کنم که ما هم جزو چهار تیم نهایی این مسابقات باشیم. ما یک هدف، رویا و مقصد دیگر داریم. تمام تمرکز و ۱۰۰۰ درصد تمرکز ما روی بازی با یمن است. می‌خواهیم این بازی را ببریم. این موقعیت و مطلبی است که دنبال می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران درباره مطرح کردن این که باید پرچم‌های سفید بالا برود و واکنش فوتبال ایران گفت: تاکنون حمایت‌های خوبی صورت گرفته و حامیان واقعی کنار تیم ملی خواهند بود و بقیه هم می‌توانند در منزل بمانند.

او درباره بازی تیمش مقابل یمن گفت: باید تفکر مثبت داشته باشیم و تفرکات مثبت را تبدیل به عادت کنیم. فرقی نمی‌کند مقابل پرتغال، لبنان یا یمن بازی داشته باشیم. احترام به حریف به این معنی است که ما تمرکز کامل داریم.

کی‌روش در ادامه شکبه الکاس قطر را مورد خطاب قرار داد و با بیان این که این شبکه بین‌المللی است، گفت: مراتب شکایت خودمان را به این شبکه اعلام می‌کنیم. این شبکه درهای خود را رو به شخصی باز کرد که هیچ‌گونه نمایندگی ندارد. او منافع شخصی و خصومت‌های شخصی را گفت. مهرداد مسعودی به هیچ عنوان نماینده هیچ سازمانی نیست. متاسفانه سیستم امنیتی اینجا را زیر پا گذاشتند و با باز کردن درهای شبکه الکاس به روی فردی ناشناس خواستند وجاهت و اعتبار بازیکنان، کادرفنی و بازیکنان ایران را زیر سوال ببرند. ما اینجا به عنوان دوست آمدیم و می‌خواهیم دوستانه اینجا را ترک کنیم ولی توقع ما این نبود که با این کمپین کثیف و نادرست و با این آقا مواجه شویم. چنین توقعی نداشتیم.

او ادامه داد: ممنون می‌شویم که لطمه وارد شده به تیم ملی توسط این فرد و دلال که دنبال زیر سوال بردن اعتبار تیم ملی است، توسط تمهیدات شبکه الکاس جبران شود.