۰ نفر

کنایه کی‌روش به انتظار قهرمانی تیم ملی فوتبال در آسیا

۳ دی ۱۳۹۷، ۲۳:۴۷
کد خبر: 324297
کنایه کی‌روش به انتظار قهرمانی تیم ملی فوتبال در آسیا

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به ناکامی ایران در ۴۰سال گذشته در جام ملت‌های آسیا، گفت: شاید در هر دوره به قهرمانی رسیده‌ایم که فکر می‌کنند قهرمانی در آسیا راحت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، کارلوس کی‌روش بعد از تساوی یک بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل فلسطین در دیداری تدارکاتی، اظهار کرد: کاملا در انتظار بازی خوبی از فلسطین بودیم. از پیشرفت تمام رقبا مطلع هستم. بازیکنان خوبی در اروپا دارند. بازی تمرینی خوبی مقابل تیم فلسطین داشتیم. حضور در جام ملت‌های آسیا بسیار دشوار است.

او در واکنش به این‌که انتظار قهرمانی از تیم ملی منطقی است، گفت: آیا در چهل سال گذشته و در هر دوره، قهرمان جام ملت‌های آسیا شده‌اید؟ شاید در هر دوره به قهرمانی رسیده‌اید! اگر این‌طور است پس باید به راحتی قهرمان آسیا شویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال تاکید کرد: به هیچ عنوان قهرمانی در آسیا آسان نیست. تیم‌هایی به موفقیت می‌رسند که مشق شب را خوب انجام داده‌اند و از نظر آماده‌سازی خوب عمل کرده‌اند. تیم‌هایی به مرحله نهایی و جمع چهار تیم می‌رسند که رفتار و نگرش خوبی از خود نشان دادند. البته خدا در فوتبال تیم‌هایی را که خوب آماده نشده‌اند، تنبیه می‌کند.

کی‌روش با بیان این‌که خودش و بازیکنان به مشکلات عادت کرده‌اند، گفت: وقتی مسابقات شروع شود، بیشترین تلاش را از خودمان نشان می‌دهیم.

سرمربی تیم ملی درباره دغدغه‌هایش در فاصله باقی‌مانده تا اعلام فهرست نهایی تیم ملی با وجود تعداد بالای مصدومان تیمش، اظهار کرد: دغدغه اصلی من این است که یکی دو بازیکن اصلی تیم مصدوم هستند. باید یک تحلیل دقیق انجام دهم. دیگر کاری از دست ما برنمی‌آید. بعد از این باید به بازیکنان تیم ملی اعتماد کنیم. راجع به مصدومین کاری از دست ما برنمی‌آید. تقریبا ۴۸ ساعت برای اعلام فهرست نهایی وقت داریم. فردا بازیکنان را از نظر پزشکی بررسی می‌کنیم.

او ادامه داد: البته بازی خوبی مقابل فلسطین داشتم. چون بازیکنان توانستند موقعیت‌های خوبی خلق کنند. امیدوار هستیم شرایط را بهتر کنیم و بازیکنان را به مرز آمادگی بیشتر و بهتر برسانیم.

کی‌روش همچنین با تاکید بر ارتقای سطح روحی و روانی بازیکنان تیم ملی فوتبال، گفت: بازیکنانم از درون خوشحال نیستند. وقتی خوشحال نیستند نمی‌توانند خوب کار کنند. وظیفه من ارتقای روحیه بازیکنان است. درون بازیکنان غمگین است و در این شرایط قادر به انجام بهترین عملکرد خود نیستند اما نگران نباشید.