۰ نفر

در برنامه فرمول یک مطرح شد؛

گفتگوی علی ضیا با دونده ماراتن که کولبری می‌کرد

۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۳۵
کد خبر: 317877
گفتگوی علی ضیا با دونده ماراتن که کولبری می‌کرد

علی ضیاء شب گذشته در برنامه «فرمول یک»، میزبان طاها غفاری قهرمان دو و میدانی بود که فیلمی از زندگی‌اش در حال ساخت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، علی ضیاء شب گذشته در برنامه «فرمول یک»، میزبان طاها غفاری قهرمان دو و میدانی بود که فیلمی از زندگی‌اش در حال ساخت است.

غفاری در ابتدا گفت: اهل روستای چور مریوان هستم و از هفت سال پیش رشته دو‌ و میدانی را آغاز کردم. در مسابقات آسیایی دوم شدم. بعد به سربازی رفتم و حالا که برگشته‌ام فقط دنبال ورزش هستم.

وی افزود: یک دونده استقامت به انجام هیچ کاری نمی‌رسد و برنامه روزانه من هم خیلی پر است. ۶:۴۵ بیدار می‌شوم و ۱۰ و نیم شب می‌خوابم.

این دونده یادآور شد: چهره من به سنم نمی‌خورد چون از من حمایت مالی نمی‌شود. امیدوارم برایم یک حامی مالی پیدا شود تا بتوانم پرچم کشور را به اهتزاز دربیاورم.

غفاری با بیان اینکه دو و میدانی را تا ۳۵، ۴۰ سالگی می‌توان ادامه داد، تاکید کرد: من ۱۵ سالی فرصت دارم. عضو تیم ملی نیستم و برای المپیک باید امتحان ورودی بدهیم تا بتوانیم شرکت کنیم.

وی با اشاره به دشواری رشته‌اش که به جز او فقط جعفر مرادی در حوزه دو ماراتن در ایران فعالیت می‌کند، ادامه داد: سه مسابقه موفق در حوزه ماراتن در سال می‌توان داد و قبل و بعد از هر مسابقه دو سه هفته باید ریکاوری انجام شود.

این دونده خبر داد: در حال ساخت فیلمی هستیم که به کارگردانی شهرام مسلخی تولید می‌شود و ۹ اسفند ماه همزمان با برگزاری مسابقه دو ، این فیلم به پایان می‌رسد.

غفاری در پاسخ به سوال ضیاء که چرا از او فیلم ساخته می شود، توضیح داد: من در خانواده فقیری به دنیا آمدم و پدرم کشاورز بود و در شرایط سختی رشد کردم. مادرم قهرمان زندگی ما است. اینکه بخواهی در این خانواده موفق شوی، مهم است. خواهر و برادرهایم معلم و پرستار و مکانیک هستند.

«فرمول یک» با اجرا و تهیه‌کنندگی سیدعلی ضیاء شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۷:۴۵ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.