۰ نفر

محمد احمدزاده، کاپیتان فوتبال ساحلی:

وضعیت معیشتی بازیکنان فوتبال ساحلی اصلا مناسب نیست

۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۷:۴۳
کد خبر: 315637
وضعیت معیشتی بازیکنان فوتبال ساحلی اصلا مناسب نیست

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که شنبه‌شب موفق شد با شکست روسیه در فینال این رقابت‌ها برای دومین‌بار به مقام قهرمانی برسد، با استقبال نه‌چندان مطلوب مسئولان از بازیکنان و کادر فنی همراه شد. همین امر باعث شد بازیکنان انتقادات فراوانی را به کم‌توجهی مسئولان وزارت ورزش به فوتبال ساحلی داشته باشند و از اینکه این مسابقات به‌خوبی پوشش داده نشده است، گلایه کنند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، محمد احمدزاده، کاپیتان این تیم از مسئولان خواسته بعد از فوتبال و فوتسال، نیم‌نگاهی هم به این رشته ورزشی داشته باشند. 

 در مسابقات جام بین‌قاره‌ای موفق شدید به مقام قهرمانی برسید. فکر می‌کردید برای دومین‌بار به مقام قهرمانی برسید؟

ما برای این مسابقات برنامه‌ریزی دقیقی داشتیم تا بعد از سال 2013 در این دوره به میزبانی کشور امارات هم بهترین نتیجه را کسب کنیم. مسابقه اول با آمریکا دیدار داشتیم که نسبت به حریفان دیگر، برای ما ناشناخته بود؛ چون کمتر با چنین رقبایی بازی کرده بودیم. اما با درایت کادر فنی اولین گام را محکم برداشتیم و پیروزی پرگلی را کسب کردیم. ما می‌دانستیم باید دیدارهایی را که به تصور بقیه آسان است نیز محکم بگیریم، وگرنه غافلگیر خواهیم شد. صعود به عنوان تیم نخست برای ما خیلی مهم بود. 

 در همان مسابقه اول مصدوم شدید و شانس آقایی گلی را از دست دادید. 

بله قطعا بدترین اتفاق ممکن برای تیم ملی و شخص من، مصدومیتم بود که در همان مسابقه نخست رخ داد. به دلیل کشیدگی و پارگی عضلات ران پای راست در بازی برابر آمریکا، با توجه به جواب تست (MRI) در ابتدا عنوان شد بازی با هاییتی را از دست خواهم داد، ولی بعدا مشخص شد وضعیتم برای دیدارهای بعدی نیز مناسب نیست. 

  اما بازیکنان جوان به‌خوبی جای خالی باتجربه‌هایی مثل شما را پر کردند... 

بله، خدا رو شکر تغییر نسل کادر فنی به‌خوبی در این مسابقات جواب داد و با وجود مصدومیت چند بازیکن باتجربه، بچه‌های جوان تیم ملی شاهکار کردند و قهرمانی را با همت هم به دست آوردیم. همین نتیجه و کسب عنوان قهرمانی که با پنج بازیکن زیر 23 سال میسر شد، ما را امیدوار کرد تا در آینده هم بتوانیم در بین تیم‌های قدرتمند حضور داشته باشیم. 

  کمی درباره تغییر نسلی که اوکتاویو در تیم ملی ایجاد کرده است، صحبت کنید؛ چون اغلب کارشناسان نگران بالارفتن میانگین سنی تیم ملی بودند. 

اوکتاویو بدون هیچ اغراقی بهترین مربی فوتبال ساحلی در دنیاست. همان‌طور که می‌دانید، چندی پیش سرمربی برزیل به‌عنوان بهترین مربی دنیا شناخته شد. اما بعد از دریافت جایزه اعلام کرد که از نظر من بهترین مربی فوتبال ساحلی در دنیا کسی نیست جز آقای اوکتاویو. سرمربی تیم ملی چند ماه پیش به فدراسیون فوتبال درخواست داد تا در کنار تیم ملی بزرگسالان، تیم ملی «ب» هم تشکیل شود تا به صورت موازی تمرینات هر دو تیم آغاز شود.

 بازیکنان متولد 75 تا 78 در تیم «ب» حضور داشتند و زیر نظر آقای هاشم‌پور (دستیار اوکتاویو) تمرینات منظمی را پشت‌ سر گذاشته بودند. پیش از این مسابقات نیز اردویی در کشور پرتغال برگزار شد و باعث شد بازیکنان 19 و 20ساله با تیم ملی بزرگسالان هماهنگ شوند و به اعتمادبه‌نفس کافی برای جام بین‌قاره‌ای برسند. اوکتاویو در تمرینات با کسی شوخی ندارد و خیلی به انضباط فردی بازیکنان توجه می‌کند؛ درعین‌حال هم با بازیکنان رفیق است و همین همدلی‌ای که او ایجاد کرده است، باعث شد تا همه از جان مایه بگذارند. 

 بازیکنان فوتبال ساحلی از اینکه قهرمانی در این رقابت‌‎ها خیلی دیده نشده و از سوی مسئولان نیز با استقبال مناسبی مواجه نشد، گله کردند. شما به‌عنوان بزرگ‌تر تیم چه نظری دراین‌باره دارید؟ فوتبال ساحلی قربانی دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا شد؟

من قبول دارم که ورزش فوتبال چمنی برای مردم در اولویت است. اما انتظار داریم بعد از این همه موفقیت و قهرمانی که فوتبال ساحلی برای کشور به ارمغان آورده، نیم‌نگاهی هم به ما داشته باشند. بچه‌ها واقعا ناراحت شدند که هیچ مسئولی به استقبال ما نیامد.