۰ نفر

اعضای بدن ملی پوش ایرانی جان چند نفر را نجات داد

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۰۳
کد خبر: 294151
اعضای بدن ملی پوش ایرانی جان چند نفر را نجات داد

دختر قهرمان بوشهری، امروز در بیمارستان چشم از جهان فرو بست؛ اعضای اسما زحمتکش ورزشکار بوشهری که بر اثر تصادف شدید دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده‌اش اهدا شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مسؤول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با حضور تیم پزشکی دو کلیه، پانکراس و کبد این بیمار در بیمارستان شهدای خلیج فارس برداشت شد. قلب هم برای استفاده از دریچه‌ها برداشت شد.

علیرضا باقری افزود: این چهارمین برداشت عضو در سال 97 بوده است.

وی گفت: امسال 8  مورد مرگ مغزی مناسب اهدا داشتیم که در 6 مورد با رضایت خانواده ها اهدای اعضا انجام شد؛ دو مورد هم به علت شدت مصدومیت قبل از اهدا دچار ایست قلبی شدند.

گفتنی است اسماء زحمتکش دختر 24 ساله بوشهری به عنوان یکی از قهرمانان ورزش ایران در رشته تیراندازی بعد از چند روز مبارزه سخت با مرگ سرانجام صبح امروز با تایید مرگ مغزی در بیمارستان شهدای خلیج فارس چشم از جهان فروبست تا اعضای بدن او با موافقت خانواده اش جان چند بیمار دیگر را نجات دهد.

اسماء پنج روز پیش در یکی از اتوبان‌های بسیار خطرناک بوشهر در شهرک نیایش که طی ماه های گذشته تلفات بسیار زیادی داده بود در صحنه‌ای تلخ با دو اتومبیل در این اتوبان تصادف کرد تا در روزهایی که امیدهای زیادی به تکرار قهرمانی و افتخارآفرینی داشت چشم از جهان فروبسته و به دیار حق بشتابد.