۰ نفر

پیام سرمربی تیم ملی بوی خداحافظی می‌دهد؛

کارلوس کی‌روش سرمربی الجزایر شد؟

۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۰۶
کد خبر: 289964
کارلوس کی‌روش سرمربی الجزایر شد؟

قرارداد کارلوس کی روش با فدراسیون فوتبال ایران تا پایان جولای 2018 میلادی بود و از امروز مرد پرتغالی سمتی در تیم ملی ایران ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛​ قرارداد کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران تا پایان جولای 2018 میلادی معتبر بود و از امروز که اول آگوست (10 مرداد) است او هیچ قراردادی با فدراسیون فوتبال ایران ندارد؛ با توجه به اینکه مرد پرتغالی علیرغم صحبتهای انجام شده قبلی قرارداد جدیدی منعقد نکرده صحبتهای مختلفی در خصوص آینده کاری او شنیده می شود.

2460571_915

فدراسیون فوتبال پیش از این بارها اعلام کرده مسئولان فدراسیون فوتبال برای ادامه حضور کی روش روی نیمکت تیم ملی ایران به ویژه در جام ملتهای آسیا با او به توافق رسیدند و حتی برنامه اردوهای تیم ملی هم اعلام شد اما امروز رسانه های الجزایری خبر از حضور کی روش در تیم ملی این کشور دادند و امضای قرارداد با سرمربی تیم ملی ایران در جام های جهانی 2014 و 2018 را قریب الوقع دانستند.

2460572_455

خیرالدین زتچی رئیس فدراسیون فوتبال الجزایر نیز درباره آینده نیمکت تیم ملی این کشور گفت‌: سرمربی بعدی تیم ملی ما در کلاس جهانی است اما فعلا نمی توانیم نام او را افشا کنیم زیرا کماکان گفتگو و رایزنی ما با او ادامه دارد و هنوز در برخی مسائل از جمله مسائل مالی با او دچار اختلاف هستیم.

خبر حضور کی روش که به صورت گسترده در رسانه های الجزایری منتشر شده هنوز با واکنش فدراسیون فوتبال ایران مواجه نشده اما رسانه های الجزایری بر خلاف گفته رئیس فدراسیون این کشور رقم قرارداد کی روش را سالانه 2 میلیون یورو اعلام کردند.

2460570_118

یکی دیگر از رسانه های ورزشی شمال آفریقا (سایت الخضره مراکش) دستمزد کی روش برای حضور روی نیمکت الجزایر را ماهانه 100 هزار یورو اعلام کرده است.

همزمان با پایان همکاری کارلوس کی روش با تیم ملی ایران این سرمربی پرتغالی در یکی از شبکه های اجتماعی این پیام را منتشر کرد:

2461572_765

"احساس خوشبختی دارم. هفت و نیم سال گذشت. چه ماجراجویی شگفت‌انگیزی. این دومین قرارداد طولانی مدت من پس از سرمربیگری تیم ملی فوتبال پرتغال به مدت ۱۰ سال بود که یادآور تجربیاتی فراتر از فوتبال برایم است که همگی در مورد زندگی هستند. هیچ واژه‌ای نمی‌تواند مراتب قدردانی، غرور و افتخار من بابت عضویت در این دو خانواده فوتبالی فراموش نشدنی و فوق‌العاده یعنی تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و ایران را توصیف کند. از همه شما متشکرم. به امید دیدار در آینده"

از این پیام کی روش برداشت های مختلفی می شود؛ برخی این پیام را به معنای خداحافظی کی روش با تیم ملی ایران می دانند اما عده ای معتقدند این پیام هم مانند پیام های قبلی کی روش تنها برای توجه بیشتر است.

جام ملتهای آسیا از حدود 5 ماه دیگر به میزبانی امارات برگزار می شود و فدراسیون فوتبال ایران برای حضور پرقدرت تیم ملی در این رقابتهای مهم هرچه زودتر باید تکلیف نیمکت تیم ملی را مشخص کند. البته همه این اتفاقات در شرایطی رخ داده که کی‌روش برنامه آماده‌سازی تیم ملی را برای حضور در جام ملت‌ها ارائه کرده و بر اساس اعلام فدراسیون برای برآورده شدن آنها نیاز به 5 میلیون و 800 هزار دلار است.