۰ نفر

بازتاب عملکرد تیم بسکتبال زنان ایران در سایت خارجی

۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۷
کد خبر: 278122
بازتاب عملکرد تیم بسکتبال زنان ایران در سایت خارجی

تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان ایران دیروز (دوشنبه) در جام جهانی مقابل تیم آندورا به پیروزی رسید که سایت رپلر از افزایش امید تیم سه نفره ایران برای ادامه‌ دادن کار خود نوشت.

به‌ گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ‌ایسنا،  سایت رپلر در گزارشی از عملکرد خوب تیم‌ ‌ملی بسکتبال سه نفره زنان ایران مقابل آندورا صحبت کرد و این پیروزی را امیدی برای ادامه‌ کار این تیم در سطح بین‌المللی خواند.

تیم‌ ‌ملی ایران دیروز مقابل آندورا با نتیجه‌ ۲۱ مقابل ۱۲ پیروز شد. این پیروزی برای این تیم بسیار اهمیت داشت، زیرا باعث می‌شود که دولت ایران از این تیم حمایت بیشتری کند.

نیکا بیک لیک لی، سرمربی تیم سه نفره بسکتبال زنان ایران در این باره، اظهار کرد: ما باید چنین پیروزی را به دست می آوردیم تا به آنها نشان دهیم که باید به حمایت از بسکتبال سه نفره ادامه‌ دهند.

برد تیم‌ ‌ملی ایران مقابل آندورا اولین پیروزی تیم زنان با حجاب در مسابقات جهانی بسکتبال سه نفره بوده است.

این چنین موفقیتی برای زنان مسلمان بسکتبالیست بوده است که توانسته اند در سطح حرفه‌ای در مسابقات فیبا با حجاب بازی کنند.

کیمیا یزدیان تهرانی ، بسکتبالست ایرانی نیز در این باره، اظهار کرد: فیبا به زنان با حجاب اجازه داد که در مسابقات بازی کنند. این تجربه بسیار خوب است که ما در این سطح مسابقه می‌دهیم. امید دارم که بتوانیم این کار را هر سال انجام دهیم.

تیم بسکتبال زنان ایران از سال ۲۰۱۷ شروع به بازی در لیگ بسکتبال پنج نفره حرفه‌ای کرده است. آنها کار خود را در مسابقات سه نفره از سال ۲۰۱۸ در مسابقات کاپ آسیا آغاز کردند.