۰ نفر

رونمایی از جدیدترین فناوری های امنیتی جام جهانی۲۰۱۸

۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۰۰
کد خبر: 267008
رونمایی از جدیدترین فناوری های امنیتی جام جهانی۲۰۱۸

«الکساندر وندیکتوف» مشاور دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه با خبرگزاری 'تاس' گفت: مسکو از آخرین تمهیدات و فناوری های خود برای تامین امنیت رقابت های جام جهانی 2018 در کنفرانس امنیتی سوچی رونمایی خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این خبرگزاری به نقل وندیکتوف افزود: میزبانی رقابت های المپیک زمستانی سال 2014 سوچی تجربیات فراوانی را برای روسیه به ارمغان آورد و این کشور برای به اشتراک گذاشتن تجربه های ارزشمند خود با جامعه جهانی آمادگی دارد.

شهر سوچی در سال 2014 میزبانی بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی را برعهده داشت و براساس اظهارات مقامات بین المللی ورزشی، ورزشکاران و بازدیدکنندگان در بالاترین سطح ممکن برنامه ریزی شده و با به روزترین زیرساخت های امنیتی تجهیز شده بود.

یکی از خلاقیت های امنیتی روسیه در رقابت های پیش رو، صدور کارت شناسایی هواداری (FAN-ID) اجباری برای طرفداران تیم هاست. این کارت ها برای نخستین بار در رقابت های جام کنفدراسیون ها در سال 2017 که به میزبانی روسیه برگزار شد، مورد استفاده قرار گرفت و با استقبال قابل توجه هیات های اجرایی فوتبال روبرو شد.

کارت شناسایی هواداری برای ورود هواداران به ورزشگاه ها اجباری است و از سوی دیگر برای بازدیدکنندگان خارجی این رقابت ها به عنوان روادید ورود به کشور مورد استفاده قرار می گیرد و از این رو نقش مهمی را در تامین امنیت رقابت های جام جهانی ایفا می کند.

گفتنی است نهمین کنفرانس امنیتی مقامات عالی پنج قاره جهان از امروز چهارشنبه در شهر سوچی روسیه آغاز به کار کرد و تا فردا نیز ادامه خواهد یافت.

رقابت های جام جهانی 2018 از تاریخ 24 خرداد تا 24 تیر ماه امسال به میزبانی روسیه و در 11 شهر این کشور برگزار خواهد شد.