۰ نفر

تاج: فیفا در برگزاری دیدار با سیرالئون به ما کمک کرد

۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۴۰
کد خبر: 259159
تاج: فیفا در برگزاری دیدار با سیرالئون به ما کمک کرد

«مهدی تاج» رئیس فدراسیون فوتبال ایران، با تاکید بر اینکه فیفا در برگزاری دیدار مقابل سیرالئون همکاری کرده است، گفت: انجام دیدارهای تدارکاتی نیاز اصلی تیم ملی ایران است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، تاج روز شنبه در پایان دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران برابر سیرالئون در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: قرار بود با تیم دیگری از قاره آفریقا (لیبی) بازی کنیم که بنابر دلایلی لغو شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری دیدارهای تدارکاتی نیاز اصلی تیم ملی ایران است، گفت: در مدت زمان پنج روز، سیرالئون را دعوت کردیم که فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) نیز در انجام شدن این بازی به ما کمک کرد.

تاج در خصوص اینکه گفته می شود تیم سیرالئون با نفرات جوان و بعضا محلی خود در این دیدار حاضر شد، توضیح داد: تیم ایران نیز بازیکنان اصلی اش را در اختیار نداشت و با نفراتی که در لیگ برتر هستند، بازی کردیم تا محک خوبی برای آنان باشد.

وی افزود: انتقادات زیادی مطرح شد که سیرالئون با نفرات اصلی به ایران نیامده است. البته تیم ملی ما هم با بازیکنان شاغل در لیگ ایران پا به میدان گذاشت و از لژیونرهای خود استفاده نکرد.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: چون در فیفا دی نبودیم، امکان دعوت از تیم های خوب فوتبال دنیا وجود نداشت و باید بر اساس بضاعت خودمان و شرایطی که تیم‌های رقیب برای بازی داشت، یکی از گزینه‌ها را انتخاب می‌کردیم.

وی افزود: قرار است با تونس که در رده‌بندی فیفا 13 پله از ما بالاتر است، بازی کنیم و سپس با یونان و ترکیه که در فوتبال جهان صاحب سبک هستند، رقابت خواهیم کرد.

تاج گفت: کشورهای دیگر برای حضور در جام جهانی سه یا چهار بازی تدارکاتی انجام می‌دهند، اما تعداد دیدارهای دوستانه تیم ایران با درخواست کادر فنی، بسیار بیشتر است.

وی افزود: می دانیم که فدراسیون سیرالئون مورد تایید فیفا نیست، اما دیدار امروز برای ما مهم بود تا بازیکنان حاضر در لیگ برتر را محک بزنیم.

تاج در مورد اینکه چرا تیم ایران باید با این حریف دست و پا بسته بازی می کرد، گفت: این نظر سرمربی است. دوستان رسانه ای هم می توانند نظر بدهند که بهتر بود تیم امید را به میدان می فرستادیم.

وی در خصوص توافق برای ادامه همکاری با کی روش، گفت: با توجه به فاصله کوتاه تا جام ملت های آسیا با کی روش صحبتی داشتم. او مربی توانمندی است و از نقاط قوت تیم ملی ایران محسوب می شود.

تاج در پاسخ به این سوال که چرا به جای برگزاری اردوهای پرهزینه خارج از کشور و دیدارهای تدارکاتی پرحاشیه، کمپ تیم های ملی را تجهیر نمی کنید؟ پاسخ داد: واقعا از این سوال متاسفم و باید درک اولیه را برای طرح سوال داشته باشیم.

وی در مورد هزینه تیم سیرالئون برای حضور در تهران تاکید کرد: این تیم خواهان 75 هزار دلار بود و زمانی که با فیفا رایزنی کردیم و قرارداد را ارسال کردیم، این بازی برای ما رایگان شد. البته اگه دوستان آنرا حاشیه ندادند باید تیم میهمان را در هتل اسکان می دادیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اسپانیا و پرتغال هم خودشان را با این تیم ها محک می زنند، تصریح کرد؟ هر تیمی فضای خودش را دارد و اسپانیا با تیم های هم ردیف خودش بازی می کند. برای ما درخواست سرمربی تیم ملی ملاک است، نه خبرنگاران و صدا و سیما!

تاج درباره حرف و حدیث های ایجاد شده نسبت به هماهنگی این مسابقه از سوی یک ایجنت، گفت: تمام بازی ها در کل دنیا توسط ایجنت هماهنگ می شود و مشکلی در این مورد وجود ندارد.