۰ نفر

داور دربی ۸۶ کیست؟

۷ اسفند ۱۳۹۶، ۰:۲۶
کد خبر: 254630
داور دربی ۸۶ کیست؟

به احتمال زیاد، داور بین‌المللی فوتبال کشورمان قضاوت هشتادوششمین دربی پایتخت را برعهده خواهد داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا فغانی پیشنهاد کرده بود که با توجه به حضور اینفانتینو رئیس فیفا در ایران، قضاوت دربی 86 را به داوران بین‌المللی و جوان بدهند و کمیته داوران هم قصد داشت داوری دربی را گزینه‌هایی چون موعود بنیادی‌فر، پیام حیدری، حسین زرگر یا سیدمهدی سیدعلی بدهد، به همین خاطر، فغانی برای قضاوت دیدار مشکی‌پوشان - سپاهان راهی مشهد شد.

پس از گذشت چند روز، خبر می‌رسد با توجه به حساسیت دربی و همچنین حضور اینفانتینو، قضاوت بازی روز پنجشنبه سرخابی‌های پایتخت بار دیگر به فغانی سپرده خواهد شد. بسیاری از پیشکسوتان داوری از جمله علی خسروی و حیدر سلیمانی اظهارنظر کرده‌اند که بهتر است فغانی داور دربی باشد. دلیل آنها این است که اشتباهات داوران جوان در دربی ممکن است در حضور رئیس فیفا جلوه خوبی نداشته باشد و حواشی دربی را نیز زیاد کند.

از طرفی، قبول داشتن کاراکتر فغانی و پذیرفتن سوت‌هایش توسط بازیکنان و مربیان، کمتر اجازه اعتراض و حواشی را در دربی می‌دهد. از طرفی، قضاوت فغانی به حضور او در جام جهانی 2018 نیز کمک زیادی خواهد کرد. کمیته داوران هم تا این لحظه فغانی را انتخاب کرده و رضا سخندان و محمدرضا منصوری کمک‌های او خواهند بود. از میان موعود بنیادی‌فر و حسین زرگر هم یک نفر به‌عنوان داور چهارم انتخاب خواهد شد.