۰ نفر

میزبانی استقلال و تراکتور از سعودی‌ها در عمان

۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰:۴۸
کد خبر: 250257
میزبانی استقلال و تراکتور از سعودی‌ها در عمان

بر اساس مهلت مقرر در آیین نامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، میزبانی استقلال و تراکتورسازی از نمایندگان عربستان در عمان قطعی است و اکنون امکان تغییر در این میزبانی نیست.

با معرفی عمان به عنوان میزبان دیدارهای استقلال و تراکتوسازی در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا برابر الهلال و الاهلی عربستان، مسئولان هر دو تیم ایرانی و فدراسیون فوتبال به شدت نسبت به این اتفاق معترض هستند و عربستان و AFC را متهم به دخالت و پایمال کردن حق ایران کرده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بعد از گذشت دو، سه روز از این ماجرا، مهدی تاج ابعاد جدیدی از این اتفاق را روشن کرد. او به تشریح اتفاقاتی که در چند ماه گذشته رخ داده پرداخت و گفت که عمان به عنوان میزبان به AFC معرفی شده بود اما این کشور پاسخی به ایران نمی‌دهد. AFC هم با توجه به این که عمان گزینه به مراتب بهتری برای عربستان است نه ایران، با مقامات فوتبالی عمان رایزنی می‌کند و میزبانی ایران در عمان قطعی می‌شود. در فاصله رایزنی AFC با عمان و موافقت این کشور، ایران، قطر را به عنوان میزبان معرفی می‌کند اما کار از کار گذشته و معرفی قطر بی‌تاثیر می‌شود.

تاج تاکید می‌کند که چند روز تا شروع این مسابقات، AFC ابلاغیه‌ای درباره میزبانی ایران در عمان فرستاده است. با این گفته‌ی تاج عملا پرونده کشور میزبان نمایندگان ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بسته شده و قطعا عمان میزبان تیم‌های ایران خواهد بود.

طبق ردیف ۳.۴.۱.۲ آیین نامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، همه تیم‌های حاضر در این مسابقات ۳۰ روز قبل از مسابقه باید محل مسابقه را معرفی کنند، در غیر این صورت AFC به دلخواه زمینی را برای برگزاری مسابقه در نظر می‌گیرد.

بر اساس این بند آیین‌نامه، AFC رأسا با عمان رایزنی کرده و موافقت این کشور را برای برگزاری مسابقه جلب کرده است. در حال حاضر بازی تراکتورسازی و الهلال ۲۳ بهمن و استقلال و الهلال یکم اسفند برگزار می‌شود که با توجه به فاصله زمانی کمتر از یک ماه، هیچ تغییری در محل این مسابقات رخ نخواهد داد.

اتفاقات اخیر در انتخاب محل میزبان، یک بار دیگر نشان می‌دهد که فدراسیون فوتبال از عربستان و AFC عقب‌تر است و همیشه برای موفقیت چند گام کم می‌آورد.

فدراسیون فوتبال می‌توانست به محض بی‌ پاسخ ماندن درخواستش از عمان، در نامه‌ای درخواستش برای میزبانی در عمان را پس بگیرد و  زودتر از رایزنی AFC با عمان، دوحه قطر را به عنوان میزبانش معرفی کند.

استقلال و تراکتورسازی در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا دیگر شانسی برای میزبانی در قطر نخواهند داشت اما فدراسیون فوتبال و تیم‌های ایرانی می‌توانند برای دور بعد این مسابقات که احتمال رویارویی با عربستانی‌ها وجود دارد، فکر دیگری کنند و برای سال بعد اقدام موثری برای باز پس گرفتن حق میزبانی انجام دهند.

21

بخشی از آیین نامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا