۰ نفر

حذف پنج بانوی کاراته‌کا در روز نخست رقابت‌های کاراته وان پاریس

۶ بهمن ۱۳۹۶، ۲۲:۴۸
کد خبر: 247757
حذف پنج بانوی کاراته‌کا در روز نخست رقابت‌های کاراته وان پاریس

نخستین رقابت کاراته در سال ۲۰۱۸ آغاز شد و نمایندگان ایران امروز (جمعه) در دو بخش کاتا و کومیته به روی تاتامی کاراته وان پاریس رفتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رقابت‌های کاراته وان پاریس نخستین رقابت سال ۲۰۱۸ است که از امروز آغاز شد و نمایندگان ایران در دو بخش کاتا و کومیته به روی تاتامی رفتند. در بخش بانوان ایران شش نماینده داشت که پنج بانوی کاراته‌کا ایرانی از گردونه مسابقات حذف شدند و تنها خاکسار باید در روز یکشنبه برای مدال برنز تلاش کند. فردا در ادامه رقابت‌ها نمایندگان ایران به روی تاتامی خواهند رفت.

کاتا:

در کاتا نگین باقری  نخستین نماینده ایران بود که در دور نخست با اجرای کاتای "انان" موفق شد با برتری کامل (پنج به صفر) حریف هلندی خود را شکست دهد و در دور دوم کاتلین انتویسل از انگلیس را ۵ بر ۰ از پیش رو برداشت، باقری در دور سوم مقابل ورونیکا میسکوآ از جمهوری چک ۵ بر صفر به پیروزی رسید و در دور چهارم مقابل ساندار سانچز از اسپانیا نفر اول رنکینگ جهانی ۴ بر ۱ شکست خورد و با توجه به اینکه ساندرا در مرحله نیمه نهایی باخت، باقری نیز از راه یابی به جدول رپه شارژ بازماند

کومیته بانوان:

نسرین دوستی در وزن ۵۰- کیلوگرم در دور اول مقابل کارمن ماتیئی از رومانی به تساوی رسید و در هانتی ۴ بر ۱ پیروز شد و در دور دوم نیز بتینا پلانک از اتریش را ۸ بر صفر شکست داد و در دور سوم مقابل صوفیا بودربان از فرانسه پس از تساوی ۱_ ۱ با قانون سنشو بازنده شد و با شکست صوفیا مقابل آلمان دوستی از گردونه مسابقات حذف شد.

سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم در دور نخست مقابل گابریلا برونا از شیلی ۲ بر ۱ شکست خورد و با شکست حریف شیلیایی مقابل کاراته کا مصری بهمنیار نیز از گردونه مسابقات حذف شد.

در وزن ۵۵- کیلوگرم نیز طراوت خاکسار در دور نخست ۴ بر ۲ عسل سریکوا از قزاقستان را از پیش رو برداشت و دور دوم مقابل صابرینا اوهادادنه از فرانسه ۴ بر ۱ شکست خورد و با راه یابی کاراته کا فرانسه به فینال خاکسار وارد جدول رپه شارژ شد. خاکسار در رپه شارژ با شکست ۴ بر صفر ویکتوریا سمنیکوا از اسلواکی، ۳ بر صفر الساندرا حسنی از کرواسی و شکست ۲بر ۱ آیا شعبان از مصر روز یکشنبه باید برای مدال برنز تلاش کند.

زهره برزگر نیز دیگر نماینده وزن ۵۵- کیلوگرم در دور نخست تایئون آن از کره را ۴ بر ۲ شکست داد و در دور دوم مقابل  ریکا مولنار از مجارستان به تساوی رسید و با قانون سنشو نتیجه را واگذار کرد و با شکست حریف مجار در دور بعد برزگر نیز از راه یابی به جدول رپه شارژ باز ماند.

فاطمه چالاکی دیگر نماینده وزن ۵۵- کیلوگرم دختران در دور نخست با نتیجه ۱ بر صفر مغلوب جیامی دینگ از چین شد و با شکست کاراته کا چینی چالاکی نیز از دور رقابت ها کنار رفت.

رقابت های کاراته وان پاریس از امروز ۶ بهمن ماه آغاز و تا ۸ بهمن ماه ادامه خواهد داشت. حمیده عباسعلی، طراوت خاکسار، سارا بهمنیار، رزیتا علیپور، محدثه آقایی، زهره برزگر، نسرین دوستی، فاطمه چالاکی و مبینا کاویانی   در بخش کومیته با هدایت لیلا بهرامی در این مسابقات حضور دارند. نگین باقری نیز نماینده کاتای ایران است.