۰ نفر

نخستین مدال جهانی ایران در والیبال

والیبال ایران طلسم فرانسه را شکست

۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۳
کد خبر: 219500
والیبال ایران طلسم فرانسه را شکست

بازیکنان تیم ملی والیبال ایران در یک بازی نزدیک و دیدنی تیم ملی فرانسه قهرمان لیگ جهانی 2017 و دارنده عنوان قهرمانی اروپا را با نتیجه 3 بر 2 شکست داده و با کسب 9 امتیاز پیش از برگزاری دیدار برزیل و ژاپن در رده دوم قرار گرفتند.

شاگردان کولاکوویچ که پیش از آغاز این دیدار عنوان سومی شان در این رقابت ها قطعی شده بود، هرآنچه که در توان داشتند برابر قهرمان لیگ جهانی 2017 به نمایش گذاشته و این تیم را با نتیجه 3 بر 2 شکست دادند و بعد از ایتالیا در رده دوم قرار گرفتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، اگر در مسابقه آخر، برزیل از ژاپن شکست بخورد ایران نقره می گیرد و در غیر این صورت بلند قامتان ایران در رده سوم قرار خواهند گرفت و نخستین عنوان جهانی خود را با کسب مدال برنز این رقابت ها رقم خواهند زد.

ایران گیم های اول،دوم و پنجم را به ترتیب با نتایج 38 بر 36 ، 25 بر 23 و 15 بر 11 برد.

ملی پوشان فرانسوی نیز گیم های سوم و چهارم را با نتایج 25 بر 22 و 27 بر 25 به سود خود به پایان بردند اما با این نتایج نتوانستند از شکست برابر ایران بگریزند.

تیم ملی والیبال ایران، برای سومین بار در رقابت های جام قهرمانان شرکت کرده و نخستین مدال خود را امروز(یکشنبه) درهفتمین دوره این رقابت ها کسب کرد.

ملی پوشان کشورمان گیم(ست) نخست را درحالی با نتیجه 38 بر 36 به سود خود تمام کردند، که درجریان این گیم ازفرانسوی ها با 5 تا 6 امتیاز اختلاف عقب بودند اما با تمرکز و اتخاد تاکتیک مناسب، ضمن تساوی با آنان در ادامه ماراتن این گیم را سرانجام با نتیجه 38 بر 36 به برتری رساندند.

در ست دوم، ایران از همان ابتدا برتری خود را بر حریف دیکته کرد و این روند را ادامه داده و با نتیجه 2 بر صفر از حریف پیش بیافتیم.

ملی پوشان کشورمان دردقایق پایانی این ست هرچند تحت فشار قرار گرفته و اختلاف 5 امتیازی شان کم شد اما در پایان این ست را نیز بردند.

ملی پوشان فرانسوی دراین ست از ایران پیشی گرفتند و هرچند ملی پوشان کشورمان به آنان نزدیک شدند اما این ست را فرانسوی ها با نتیجه 25 بر 22 به سودخود تمام کردند و بازی را به ست چهارم کشاندند.

ست چهارم درحالیکه شاگردان ایگورکولاکوویچ از حریف پیش بودند اما برخلاف انتظار ملی پوشان فرانسه در اواخر بازی با 3 امتیاز اختلاف از ایران پیش افتادند که با تغییر تاکتیک و اشتباهات فرانسوی ها، اختلاف دو تیم کم شد اما درپایان با نتیجه 27 بر 25 به سود فرانسوی ها خاتمه یافت.

در ست پنجم هم بازی پایاپای پیش می رفت، اما در این ست ایران زودتر به امتیاز 8 رسید و با دو امتیاز اختلاف بازی را ادامه داد و درپایان با نتیجه 15 بر 11 به پیروزی رسید و قهرمان لیگ جهانی 2017 را شکست داد.

**ایگور کولاکوویچ درابتدای این مسابقه همانند چهار دیدار قبلی خود درچارچوب این رقابت ها از ترکیب سعید معروف،سید محمد موسوی،امیر غفور،فرهاد قائمی،میلاد عبادی پور، سامان فائزی و مهدی مرندی استفاده کرد .

همچنین برای دریافت نیز از مصطفی حیدری برای توپ گیری استفاده کرد.محمد جواد معنوی نژاد ازابتدای ست دوم جایگزین فرهاد قائمی به بازی گرفته شد.

لورن تیلی سرمربی تیم ملی والیبال فرانسه نیزاز ابتدای این دیدار از ترکیب تریورکلیونات،بنجامین تونیوتی،کوین تیلی،ژولین لینل، استفن بویر،داریل بالتور و بارتلمی چیبنن یزی استفاده کرد.

**شاگردان کولاکوویچ دراین دیدار نیز همانند دیدار برابر ژاپن با زدن سرویس های مناسب، فرانسوی های را به نحو مطلوب تحت فشار قرارداده و امتیازات خوبی از این شاخص دریافت کردند.

** سعید معروف، سید محمد موسوی و امیر غفور بهترین های تیم ملی ایران برابر فرانسه بودند.

** فهرست تیم‌های اول تا ششم شش دوره گذشته گروه مردان این رقابت‌ها به قرار زیر است:

1993: ایتالیا – برزیل – کوبا – ژاپن – آمریکا – کره جنوبی

1997: برزیل – هلند – کوبا – چین – ژاپن – استرالیا

2001: کوبا – برزیل – یوگسلاوی – کره جنوبی – ژاپن – آرژانتین

2005: برزیل – آمریکا – ایتالیا – ژاپن – مصر – چین

2009: برزیل – کوبا – ژاپن – لهستان – ایران – مصر

2013: برزیل – روسیه – ایتالیا – ایران – آمریکا – ژاپن

درتازه ترین دوره این رقابت ها و هم اکنون رده بندی تیم های اول تا سوم این رقابت ها ایتالیا،برزیل و ایران است این درحالی است که تیم ملی برزیل درآخرین دیدار این رقابت ها با تیم ملی ژاپن ضعیف ترین تیم این دوره دیدار خواهد کرد که در صورت برتری این تیم که دور از دسترس نیست برزیل به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات خواهد رسید و تیم های ایتالیا و ایران درجایگاه های دوم و سوم جای خواهند گرفت.

ایران دراین رقابت ها برابر تیم های ایتالیا، آمریکا،ژاپن و فرانسه به برتری رسید و تنها مغلوب تیم برزیل شد.

**پائلو تروسی و آندره زنوویچ قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.