۰ نفر

معنوی‌نژاد به ستاره نبرد امشب ایران و لهستان تبدیل شد

ظهور پدیده جدید در والیبال ایران +بیوگرافی

۱۴ خرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۲۱
کد خبر: 197569
ظهور پدیده جدید در والیبال ایران +بیوگرافی

محمدجواد معنوی‌نژاد، بازیکن تیم ملی والیبال ایران، در 6 آذرماه 1374 در اصفهان به دنیا آمد. پدر او، سعید معنوی‌نژاد، والیبالیست بود و جواد هم خیلی زود جذب این رشته‌ی ورزشی شد و والیبال را زیر نظر پدرش آغاز کرد.

گرچه پدر او هیچ‌گاه والیبال را در سطح حرفه‌ای ادامه نداده بود، اما آن‌قدر تجربه داشت که بتواند استعداد را در یک شخص پیدا کند، کاری که انجام آن مخصوصاً در خانه دشوار است. جواد در یازده سالگی تصمیم گرفت والیبال را جدی‌تر دنبال کند و سعید معزی و حسن افغان از اولین مربی‌هایش بودند. در ادامه، او در سال 1390 به مدت 6 ماه برای تیم راه و ترابری اصفهان در لیگ دسته یک کشور بازی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران، محمد جواد معنوی‌نژاد در آبان‌ماه 1390 در اردوی استعدادیابی تیم ملی نوجوانان شرکت کرد و با گذراندن 26 دوره اردوی آمادگی به عضویت این تیم درآمد. تیم نوجوانان ایران حدود یک سال بعد با هدایت ایرج مظفری در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا به میزبانی تهران به مقام اول رسید و معنوی‌نژاد عنوان کاپیتانی تیم را در اختیار داشت.

با قهرمانی در آسیا، تیم نوجوانان جواز شرکت در مسابقات جهانی مکزیک را به دست آورد. معنوی‌نژاد در این مسابقات هم خوش درخشید و اکثراً عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران را به خود اختصاص می‌داد. در این زمان فدراسیون جهانی والیبال با او مصاحبه کرد و از جواد به عنوان پدیده‌ای نام برد که پتانسیل ستاره‌ی جهانی شدن را دارد.

ایران 3 - فلاند 2

ایران 3 - فرانسه 0

رواندا 0 - ایران 3

به هر ترتیبی که بود، ایران در مرحله‌ی نیمه‌نهایی با شکست برابر تیم ملی روسیه از صعود به فینال بازماند و در دیدار رده‌بندی هم نتیجه را به لهستان واگذار کرد و در جایگاه چهارم جهان ایستاد.

آرژانتین 1 - ایران 3

ایران 0 - روسیه 3

ایران 1 - لهستان 3

جواد با ایجاد بالانس خوبی بین درس و ورزش توانسته بود در هر دو موفق شود. او که دانش‌آموز رشته‌ی ریاضی و فیزیک بود همیشه یکی از بهترین شاگردان مدرسه‌اش هم بود.

پس از مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان جهان فرهاد نفرزاده، جواد معنوی‌نژاد را در لیست خود برای مسابقات قهرمانی جوانان جهان قرار داد. این رقابت‎ها از 31 مرداد 91 در ترکیه و با شرکت 20 تیم از کشورهای مختلف آغاز شد، اما تیم جوانان ایران هم شانس بیش‌تری از نوجوانان نداشت و با پیروزی بر ترکیه و مقام پنجمی جهان به ایران بازگشت.

ایران 3 - استونی 1

مکزیک 0 - ایران 3

برزیل 3 - ایران 0

با انحلال تیم راه و ترابری اصفهان، معنوی‌نژاد به بانک کشاورزی تهران پیوست و به حضور در لیگ برتر نوجوانان رضایت داد. این تیم که علاوه‌بر جواد، نوجوانان ملی‌پوش دیگری را هم در اختیار داشت، قهرمان شد. با این حال جواد دوست داشت در تیمی از شهر خودش بازی کند و با یک تیم اصفهانی قهرمان شود.

پیکان تهران 1392

در سال 92 برای پست دریافت‌کننده‌ی قدرتی با پیکان تهران قرارداد بست و پیراهن شماره‌ی 9 را پوشید. در برهه‌ای از زمان، مجبور شد به عنوان پشت‌خط‌زن به میدان برود و با بازی خوب خود کار را برای حریفان مشکل کند. این عملکرد رضایت‌بخش، فرهاد نفرزاده را مجاب کرد تا جواد معنوی‌نژاد را برای کاپیتانی تیمش برگزیند.